Autatko miestä mäessä

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä znood, 17/9/07.

  1. HJR

    HJR Well-Known Member

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Minut on kahdesti hinattu Tahkon reitiltä lähimmälle huoltoasemalle kun vanhasta Pollesta leipoi kone kahdella eri reissulla kiinni. Ekalla kerralla vielä sattui semmoinen avuliaampi kaveri, jonka kanssa käytiin 2 päällä hakemassa hinausköysi huoltsikalta ja sen jälkeen vedettiin minun kelkka reitiltä pois. Vippasinkin sille kyllä kunnon bensarahat kiitokseksi! Toisella kerralla minulla oli hinausköysi mukana ja ohi ajanut porukka hinasi pari kilometriä huoltoasemalle.

    Itse en ole vielä päässyt ketään auttamaan. Hajonneita(?) kelkkoja on kyllä reitin varressa ollut, mutta kuskeja ei ole näkynyt missään ::)
     
  2. sledmaker

    sledmaker Xtrim 600 Etec

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Kyllä tulee pysähyttyä jos on jollaki hämminkiä, ja onpa tuota saanu ittekki sitte apua ko on ollu ropleemoja.
    Viime kerralla sai hinausapua paikallisen kelkkakerhon paikalle sattuneelta jäseneltä, ko lynksistä hajos startti. Tulihan tuota kerran vanhalla kelkalla tempastua eräs sporttikelkka jänkäojasta ylös. Ja kiitoksia kaikille avustaneille :)
     
  3. matti.

    matti. www.tanninenracing.weebly.com

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Täälläpäin ei ole mitään järkeä jäädä jokaista ukkoa auttamaan, eihän omasta harrastamisesta mitään tule jos niin avuliaaksi heittäytyy. Sitä varten ne ajelee karkeaharskuisilla extreme-kelkoillaan lumilapiot repussa, sitä ojissa ja tuiskupalteissa rypemistä ne hakevatkin. Jokaisen vaan täytyy tiedostaa kelkkailun riskit ja liikkua sen mukaan. Jos kelkkaa ei saa irti ojasta, niin voi voi... :eek:
     
  4. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Missäs päin on 'täällä päin'?Ajellaan sit sun ohi,kun oot hädässä.
     
  5. Lynski

    Lynski 49 ranger St + Adve, Vector RS Mountain, AC z370

    Vs: Autatko miestä mäessä

    ekaks. toivottavasi tossa sodankyläläisellä oli vähän ironiaa? http://tanninenracing.weebly.com/



    ja toistaiseksi. tietysti autetaan.
     
  6. Joiko

    Joiko Summit8

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Joo kyllähän sitä tullee autettua.

    Viimeksi sunnuntaina nostettiin yks polaris Kaakamojoen uomasta poies ku oli humpsahtanu jäät virtaus kohassa.
     
  7. MrJuppe

    MrJuppe Guest

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Harvompa on avuntarvitsijoita kelkkaillessa omien reittien varrelle sattunut.Kaks tapausta nyt kuiteskin tulee mieleen.Toinen meni aloittelevan kuskin ajovirheen piikkiin,kun oli pellonreunan arvioinut väärin ja humpsahtanut sitte ojanpohjalle jumiin.Toinenkin tapaus kans vähän samanlainen,eli ojassa reilusti vettä,siihen sitten lunta tuiskannut päälle niin sinnehän se sitte oli hyytynyt.
    Sen verta oli kummassakin tapauksessa kuski jo itsekkin yrittänyt saada kelkkaansa ylös että ihan mielellään jäi vähän jeesaamaan.Välillä tosi pienestä ylimääräisestä avusta kiinni noi määrätyt jumitilanteet että lähtee taas liikkelle.
    Joskus itselle kävi räksällä jyrkässä mäessä niin,että matto rupes lyömään runtua,vauhti loppui ja kelkka lähti luistaan taaksepäin.Siinä sitten kuusi nappas suksen ja rungon väliin jumuseen,niin hyvä ::)
    Peräsuoli pitkällä siinä sitte kiroilin ja koitin kiskoa kelkkaa ylämäkeen että sai puun pois suksen välistä.Tietysti just silloin ei sitten näkyny muita joilta ois voinu pyytää apua.
    Lähtihän se lopulta sitte,mutta hieman meinas usko loppua välillä.
    Noh siperia opettaa ;)
     
  8. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Autatko miestä mäessä

    joo tuleehan sitä autettua. jos on kiinni jääny niin 50e niin autan ylös ja jos pitää romut hinata reitiltä pois niin 70e.
    ilmatteeks kaivakoon ite.
    tääläpäin ei muuta kerkeis tehäkkään kun kaivaa venäläisiä tai reikäpää juntteja jos sen ilmatteeks tekis.

    niin ja jos ite oon reitillä ajamassa ja joku on ittensä tolskannu ojaan kiinni niin käyn korkeintaan kysymässä onko hiki!
    Sellanen mulkku minä oon!

    Niin ja KYLLÄ kaivan ite kelkkani ylös jos sen oon kiinni saanu.
    puskaralleissa tulee kyllä oma porukka hoidettua metästä pois.
     
  9. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Onneksi ei tarvi Syötteen maisemissa kelkkailla.
     
  10. kelkkakurko

    kelkkakurko Yamaha multiple..

    Vs: Autatko miestä mäessä

    alkuviikosta tuli hinattua nuorimies pois ounasjokivarresta..oli ostanu pari päivää aikasemmin doon ja sinnehän se oli sammunu ja poika tuli kysymään hinausapua? kelkan käskin palauttaa myyjälle! kyllä sitä tullee topattua resun kelkan kohalle, kiinnijääneitä voipii käydä "neuvomassa"
     
  11. akuu

    akuu Polaris xc 500 sp -01

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Kyllä hinaan/teen mitä voin tehdä jos on tarvis. Mielestäni kuluu hyviin tapoihin mut etelässä sitä joutuu todella harvoin tekemään
     
  12. M-I

    M-I Well-Known Member

    Vs: Autatko miestä mäessä

    No aika halvalla hinaat, mä en hinais sunlaisia jätkiä edes tonnista pois reitiltä, kaikki muut kyllä ilmasix :)
     
  13. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Autatko miestä mäessä

    On ainakin pysähdytty ja kysytty tartteeko apua.En ole ohi ajanut ja ompa pari kertaa itseäkin autettu :)

    IsoIsällä yrittäjänä aika rohkea kommentti mutta tilanteet siellä voipi ollakin erilaisia. Jos kelkkalehti.com tarra näkyy kelkassa niin tilanne varmaan toinen?
     
  14. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Autatko miestä mäessä

    joo on toinen! PRO miehille PRO hinnat ja nostan hintaa 5e ;D
     
  15. lateksi

    lateksi Well-Known Member

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Roope-sedän vinkeet ;D Oisko kausi kortteja? vois pro miehet sulta niitä lunastella ::)
     
  16. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Autatko miestä mäessä

    ;D businesshan se on mikä kannattaa
     
  17. Tvaltra

    Tvaltra Well-Known Member

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Kerran on levinny kelkka syötteelle, ja kävelin erääseen vuokraamoon kysyyn apua...
    No apuahan sieltä sai mutta hinauksen jälkeen äijä sanoo, että pakko minun on sinua velottaa.. Ei muutakun toimistolle korttia höyläämään.. :( (ei ollu b-daddy)
     
  18. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Oisit sanonut et kai se on sun hinattava takas reitin varteen, kun selvis vasta jälkeenpäin et tää maksullista hinausta ;D
     
  19. Tvaltra

    Tvaltra Well-Known Member

    Vs: Autatko miestä mäessä

    ei kyllä itellä oo tapana rahaa ruveta kerjään, kun autoja hinailen ojasta ym.. ::)
     
  20. Vkrkinen

    Vkrkinen AC 800

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Uskomattomia kusipäitä olemassa tua syötteen suunnalla onneks en joudu siä ajaan.. Ainahan toista autetaan.. Toivottavasti sun kelkkas leipoo johkiin korpeen ja kaikki painelee ohi...
     

Suosittele tätä sivua