Autatko miestä mäessä

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä znood, 17/9/07.

  1. znood

    znood Guest

    noniin, eli tällänen huutoäänestys että jos joku on jääny kelkalla kiinni reitille/lähistölle niin pysähdytkö auttamaan.?
    vaihtoehtoisesti jos kelkka on hajonnut...?

    ja kaikilta ei odoteta myöntävää vastausta koska olen nähnyt useemman kelkan ohi monesti ennenkun joku on pysähtynyt auttamaan ja nostamaan kelkkaa ojasta....
     
  2. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Tottahan toki autellaan jos hätää kärsiviä kohdalle sattuu. Vähintään kysyn että mikäs on homman nimi, herkemmät vaan saattaa pahastua ;D
    Tosin harvemmin tulee liikuttua vilkkaammilla reiteillä joten eipä tuolla paljoa muita näy.. Yleensä on sitten ite pulassa tai joku soittaa apuun..
     
  3. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Kuuluu mun mielestä jokaisen kelkkailijan perustehtäviin auttaa miestä/naista mäessä.
    Eli ainaki minä tarjoon kinnasta.
     
  4. stm

    stm Well-Known Member

    Kyllä se näin on. Apua sitä tarvitsevalle.
     
  5. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Kyllä mää ainakin stoppaan ja kysyn onko joku ongelma
     
  6. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Tottakai sitä pitää ainakin yrittää auttaa
     
  7. Grazy

    Grazy Guest

    Totta kai autetaan, autetaanhan sitä autoilijoitakin jotka on jäänyt tienposkeen :)
     
  8. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Kylläpä tuo tulee käytyä kysäisemässä että onko kaikki kunnossa, ja voiko auttaa jos joku näyttää reitin sivuun hyytyneen/on avun tarpeessa.

    Siinäpähän sitä saa samalla rupateltua muutenkin, ja kyseltyä tietoa reittien kunnosta jne.. :)
     
  9. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Tottakai aina autetaan. Ittekkin saanu aina apua, kun on ollu tarvis, eikä yksikään kelkka ole ajanut ohi pysähtymättä. Vielä.

    Tulevaisuudessa varmaan tulee asia menemään niin, että apua on aika turha tuolla reitin varrella ootella. Tää sama itsekkyys, "minä minä" asenne, mikä nyt on tuolla liikenteessä, siirtyy varmasti kelkkareittien varrellekkin, kun kelkat hiljalleen yleistyy. :'(
    Nyt on jo nähtävissä siitä selviä piirteitä, valitettavasti.
     
  10. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Totta kai autetaan miestä mäessä ja naisille annetaan jopa kyydit ;)
     
  11. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Pysähdytään ja kysytään ainakin että tarviiko apua mutta aika moni kelkkailija on semmonen että "kyllä minä pääsen ilman apuakin".
    kerran yks autoilija pysähty ku minä olis kiinni tienpenkereessa ja lujasti, autto työntämään kelkan irti :)
     
  12. rotax377

    rotax377 OldSchool Dokkeri 144" RS treeride ja muut lynxit

    no tottahan toki jos joku on kiinni tai kelkka hajalla niin autetaan :)
     
  13. polaris^

    polaris^ Lynx re etec

    Totta kai sitä kaveria autetaan hädässä mutta kyllä se ittee viduttaa ku porukka painaa ohi jos on kelkka ojassa.. niiku hämeessä on joillaki tapan kai me ollaan sit nii hitait ku väitetään ;D ;D
     
  14. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    tottahan toki ja joskus oon ittekki tarvinnu
     
  15. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Tottakai ja varsinkin catti miehiä tulee autettua jopa tasasella ;D
     
  16. Akem

    Akem Arctic-cat M8000 LTD -16

    Monesti on tullut hinattua irti tuolla 250 lynxillä..
     
  17. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Tottakai autetaan! Kerran olin Sunnuntai ajelulla, niin reitin varteen pellolle oli jotkut ulkomaalaiset pysähtyneet, niin oli sitten kelkka uponnut siihen vähän, niin pysähdyin ja menin nostamaan kelkkaa ja ajoin sen sitten siitä kovalle pohjalle, kun ei näyttänyt homma luonnistuvan niiltä ihmisiltä. Kovasti olivat kiittämässä siinä, kun pääsivät jatkamaan matkaa :)
     
  18. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    En piru vie,

    mitäs ovat itte ajaneet kiini! Saavat kyllä ite huhkia, ei muakaan ole koskaan autettu!!! Yleensä hiastan vaan kohalla jotta saan kaivattaa vähän lunta silmille, siinäpä näkevät että kuka on kuka. Puhumattakaan jos ovat särkeneet kelkkansa, mitäs lähtevät romuilla liikkeelle, minähän en käsiäni sotke toisten kelkkoja rassaamalla, vaikka kykyjen puolesta voisin tehän vaikka konerempan reitin varressa. Kaikkein hienointa on jos mukana on lapsia, sieläpä oppivat että isi on luuseri...


    NOT

    Tää koko topikki on siinä mielessä turha, että kait se ny on jumalauta oletus että jos porukka on reitillä pysähtyneenä sen näkösenä että homma ei ole kunnossa niin AINA siis ihan aina pysähdytään ja kysytään voisko auttaa. Koskaan ei voi tietää kuinka vakavasta asiasta on kyse! Lakikin velvoittaa pysähtymään, laissahan kriminalisoidaan heitteillejättö!
    Tässäki voidaan hyödyntää talvisodan oppeja "Kaveria ei jätetä", mulle ainakin kaikki kelkkailijat ovat kavereita, katsomatta ikään kokoon ja sukupuoleen!
     
  19. vetopyörä92

    vetopyörä92 trailer & shit rmk

    Autan... Ja lisäisin Janin kirjotukseen vielä, että ei taida tänne tulla ilmoittelua kielteisistä vastauksista vaikka joku ei auttaisikaan...
     
  20. laser

    laser Well-Known Member

    President Sipola on oikeassa! Ei kai tähän oo kun yks tapa vastata?

    Aina olen vähintään pysähtyny ja kysyny avun tarpeesta, jos joku sen näköisesti on parkkeerannu reitin varteen että apu mahdollisesti olis tarpeen.
     

Suosittele tätä sivua