Autatko miestä mäessä

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä znood, 17/9/07.

  1. lumikelkka

    lumikelkka Lynx Xtrim 600 ACE -13. EX.Lynx Glx 5900 Fc -94

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Kerran oon hinannu kelkan ja nuorenparin keskeltä järvee kun oli safari leiponu kiinni. Olivat kovati kiitollisia kun matkaa mökille muutama km. Olisvat maksaneet ja tarjonneet kaljat mut kun rahaa on ;) ja piti jatkaa matkaa niin sovitiin että seuraavalla kerralla sihijuomaa ;D
     
  2. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Toivottavasti ei remmi katkea just sillä hetkellä, kun IsoIsi lähtee paikalta lauottuaan näitä hauskuuksia.
    Sitä voi ojan pohjalla oleva olla vihainen tuossa kohtaa ja tiedä vaikka sais Isi kunnon kasvohoidon ;D
     
  3. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Ite ottasin ainaki tarvittaissa mielellää apua vastaan, ku on kyllä tällekki talvea sellasia jumeja josta ei ilman kaveria olis selvinny!

    Varmasti autan parhaani mukaan kanssa kelkkailijoita jokka vaan apua tarvii!
     
  4. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Joulukuun alun ja loppiaisen välisenä aikana Ylläksen alueella tuli aika monta kertaa autettua ulkomaalaisia turistiparkoja.Useimmiten kysymyksessä oli kiinnijääminen tunturiin vievän reitin varrella.Ei sitä viitsi päästellä tuhatta ja sataa ohi,jos joku on pulassa.
    Lapio on mulla aina matkassa ja sitä tarvittiin useasti näiden poloisten irtikaivamiseksi.Itselle jää hyvä mieli auttamisesta ja saattaahan sitä itsekin joskus tarvita apua.
     
  5. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Autatko miestä mäessä


    Nyt on tiukkaa tekstiä! ;D

    On se hyvä että meidän kelkkakulttuuri on semmosta että saa tehä mitä vaan missä vaan ja millon vaan.
    no onneks uskon että teidänlaisia siivellä eläjiä on vain muutama ja suurin osa osaa arvostaa aupa vaikka se jonkin euron maksaisi.

    niin ja pieni esimerkki tapaus:

    SRMK ajaa kelkan kiinni 40km kilometrin päässä.
    soittaa apua ja auttaja lähtee työpaikaltaan ja ja hälyyttää jonkun muun tekemään hänen työtään 1 tai 2 tunniksi.

    Auttaja noutaa oman kelkan noin 12km päästä ja siirtää sen kärryllä lähemmäksi SRMK olinpaikkaa tai ajaa kelkan sinne.
    auttaja paikalistaa SRMK ojasta joka on 3m syvä ja 1.5 leveä ja kelkka on sielä keula edellä ja mahdoton saada ylös!
    Hälyytetään 2 miestä lisää paikalla vinsit ja vehkeet että kelkka saadaan ylös ja on kulunut jo 2h
    kelkka saadaan 4miehen ja vissin voimin ylös.

    SRMK kiittää ja kumartaa ja poisttu paikalta hymy naamassa :)

    Auttaja poistuu paikalta ja maksaa palkkaamalleen työntekiälle 60e/alv0 3tunnin työstä
    kahdelle kelkan nostoon tulleelle lisä ukolle 2x40e/alv0
    omalle työlle ja matkoille auttaja ei tietenkään laske hintaa koska se olisi ahneutta!

    seuraavana päivänä nismo2 soittaa ja sama toistuu! ;D ;D ;D
     
  6. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Esimerkki tapaus jatkuu:


    Tapaus kaksi on täysin naurettava ja täysin fiktiivinen mutta tässä se tulee:

    BigDaddyJ ajaa kelkallaan hymy pyllyssä kun ei olekaan enään foorumin mukavin mies ja kanssakelkkailiat näyttää keskisotmea vastaan tullessaan... :-[

    BigDaddyJ polttelee tupakan noin 40km kotoa kelkkareitin varrella ja johon SMRK sattuu paikalle.
    SMRK vetää isoisää turpaan ja katkasee remmin koska isoisä on ahne paska!

    isoisi keräilee itensä reitin varrellta ja soittaa paikaliseen yritykseen että tarttis saada kelkka pois metästä.
    autaja tulee ja hinaa kelkan pois ja minä maksan siitä hänenlle sen mitä hän pyytää!

    Tässä esimerkissä kaikki on tyytyväisiä!

    SRMK sai toteutetua itseään ja nyt hän on foorumin kingi!
    Auttaja sai työstään palkan.
    BigdaddyJ pääsi reitin varrelta kotiin turalisesti. ;D
     
  7. Pärde

    Pärde Kelkaton

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Varmasti kaikki ymmärtää, että silloin maksaa jos apua pitää lähteä soittelemaan.
    Tuossa sun ekassa vastauksessa oli vain pari riviä mikä porukkaa rupes vituttamaan, myös minua

    "niin ja jos ite oon reitillä ajamassa ja joku on ittensä tolskannu ojaan kiinni niin käyn korkeintaan kysymässä onko hiki!
    Sellanen mulkku minä oon!"

    Aina olen pysähtynyt avuksi jos tilanne ollut sellainen, että omalla avulla tilanne ratkeaa.
    Kiitos on riittänyt ja toivottavasti ite saan vast. apua jos sitä tartten.
     
  8. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Autatko miestä mäessä


    "niin ja jos ite oon reitillä ajamassa ja joku on ittensä tolskannu ojaan kiinni niin käyn korkeintaan kysymässä onko hiki!
    Sellanen mulkku minä oon!"

    jos on reitillä kiinni niin toki autan vika ei ole kuskin vaan reitin. jos on naapurin taimikossa tai jossain tienposkessa niin voi olla ilmanen apu tiukassa...
     
  9. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Isoo-Isi ymmärsi nyt tahallaan väärin. Tietysti jos pitää joku soittaa jostain apuun niin maksetaan. Nyt olikin kyseessä sellainen tilanne, että joku saapuu paikalle jos on käyny vahinko. Mä kuule Isi luulen että siinä on huumori vähissä jos joku tulee vihtuloimaan kun on itse kaivuuhommissa. Jos sulla on joku maksullinen kelkka-rescue, niin onnea vaan bisnekselle. Kato kun kaikki ei ole niin ylivertaisia kelkkajumalia kuin sinä, niin saattaa tulla iso jumi. We small, you big! Google-kääntäjä kääntää tuon sulle, en odota että ymmärtäisit.
     
  10. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Onks BDJ aina kelkan päällä ollessaan töissä? Mites jos tuolla kairassa olet huviajelemassa vapaa-ajallasi ja kelekkailija vetänyt vähän mutkan pitkäksi ja reitin vieressä syvä oja, johon kaivattanut sitten kiinni. Vieläkö lasket pennosia ja mietit kuinka paljon tappiota tulee? Jääkö auttava käsi vielä taskuun lepäämään, kun kelekka lähtis irti, jos suksesta vetämällä vähän avittaa?
     
  11. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Niin ja SRMK ei vetele reitille pysähtyneitä turpaan, vaan pysähdyn jos näyttää että apua tarvitaan ja AUTAN ILMAISEKSI.
     
  12. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Autatko miestä mäessä

    voi kun kerkeis hupia ajelemaan... :-\

    50km on tullu vissiin reittejä rallattua hupi mielessä ja toinen 50km puskarallia.

    työ kilometrejä on sitten jo muutama tuhat ja niistä kelkkareiteillä jokunen sata.
    olen edelleenkin sitämieltä että jos tuonne reitille lähtee tolskaamaan niin tolskaa niin että ei jää kiinni ja kyllä apua saa mutta siitä on myös oltava valmis maksamaan.
    se että autanko jos tuola reitillä paikalle sattuessa niin jää nähtäväksi mutta itsestään selvyytenä sitä ei kannata pitää ;)

    täälä kitenkin reitillä kelkkailevat ovat 99.9% turisteja/toiselta paikkakunnalta olevia ja noista vielä 20% ajaa niinkun omistasivat koko paikan vailla minkäänlaisia sääntöjä/käyttäytymistapoja niin väkisinkin auttamis kynnys kasvaa.
     
  13. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Kuin myös :)
     
  14. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Kyllä mä edelleen sen ymmärrän, jos soitetaan jostain hevon kuusesta että tuu avuksi kaivamaan. Itse olen tarjonnu rahaa näille jotka on tullu sattumalta paikalle, mutta eivät ole ottaneet vastaan.
     
  15. Induktanssi

    Induktanssi Guest

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Itseasiassa taidan ymmärtää... Ammatikseen jos joutuu turaamaan, niin se voip olla, että jos jokaista pysähtys jossain reitillä jelppimään, se ois helposti tunti-pari työpäivästä pois.
    Aivan eri asiahan se on sitten vaikka Kajaanissa, jossa liikenteen määrä on eri luokkaa ja apuva saattaa joutua odottamaan seuraavaan kesään...hehehe
     
  16. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Niin vähän epäilinkin, en minäkään töissäkään hirveenä viittis alkaa käyttää aikaa ilmaseks jeesaamiseen, ellei hengenhättää ole. Vapaa-ajalla taas asia eri juttu.
     
  17. Henri

    Henri Well-Known Member

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Kyllä tulee autettua jos jonki hädässä näkee! mutta ymmärrän myös hyvin bdj:n kannan asiaan ajatelkaapa vähä jos pahimpana turistiaikana autat jokaisen joka on reitin vieressä jumissa niin ei tarvi kauas hiihtokeskuksesta päivän aikana haaveilla pääsevansä jos jokaisen ulkomaaneläjän kiskot siihen lavulle!
     
  18. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Kyllä itse ainakin autan jos toisen näen hädässä. Ymmärrän toki myös sen, että jos toinen vartavasten soitetaan apuun, että siitä kuuluu maksaa. Ei kenelläkään ole vapaa-aikaa liikaa auttamiseen ja tuollasessa tilanteessa aina aikaa menee useampi tunti.
    Itse viimetalvena olin melkoisessa hädässä kun kelkan pudotin johonkin puron pohjaan ja olin munia myöten märkänä kelkka suossa. Silloin sain hyvin apua, kun kymmenkunta kelkkailiaa köysien kanssa veti minut pois sieltä vedestä. Edelleen todella kiitollinen.
     
  19. Marduus

    Marduus Yamaha RS Vector "BadBoy" -06

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Totta kai autetaan miestä mäessä, miksei naistakin! Itsellä ei reitillä turratessa ole niin kiire etteikö ehtisi auttamaan. Ja liinat kulkee mukana, joten tarvittaessa myös hinaillaan.
     
  20. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Autatko miestä mäessä

    Totta h*lvetissä autan kanssakelkkailijaa hädässä, oli hätä sitten mikä tahansa. :eek:

    Eikä nyt sitten ymmärretä tahallaan väärin. ;D
     

Suosittele tätä sivua