500 indyn tyhjäkäyntiongelma -90

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä sivuluisua, 4/2/08.

  1. sivuluisua

    sivuluisua Active Member

    oon soittanut jo naarvan purkaamolle mutta kaikki on jo menny...


    niin minkäikäisestä ja tehoisesta pollesta tohon passaa kytkin ???
     
  2. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Ootko soittanu Vm-teemiin Jääliin, sieltä mulle löyty ehjät lautaset pari talvea sitten :)
     
  3. sivuluisua

    sivuluisua Active Member

    en oo... täytyy kilauttaa :)
     
  4. Kassikunkku

    Kassikunkku Well-Known Member

    Mielestäni 440 ja 500 indyn kytkimet on samanlaisia ehkä erillaisilla painoilla. Ainakaan kelkkakuvastot ei näytä luettelevän mitään erinumeroa 500 kytkimeen.. Ja koneen lohkotkin on samanlaisia paitsi poraus suurempi.. Uskoisin siis että 440 kytkin käy..
     
  5. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Kaikissa vanhemmissa indyissä on sama kytkin lukuunottamatta pikkuföönejä, niissä on pienemmällä halkasijalla se kytkin.
    Painot ja jousi tieten erit melkein jokaisessa että sopii moottorin luonteelle.
    Uudemmistakin kytkin käsittääkseni käy, ulosvetopultti kyllä on eri mutta johtunee erilaisesta kampiakselin päästä eikä kytkimestä.
     
  6. sivuluisua

    sivuluisua Active Member

    niin tarvisin vinkkejä tohon kytkimen irrotukseen...
     
  7. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Hommaat ulosvetopultin(työkalun) taikka käytät liikkeessä irrotuttamassa.
     
  8. sivuluisua

    sivuluisua Active Member

    mikä on sen ulosvetopultin kierre/halkasia? onko tietoo?
     
  9. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    en muista kierrettä mutta oli joku tuuma kierre löytyi sopiva pultti liikkeestä kun mittasin vain paksuuden
     
  10. pete

    pete Well-Known Member

    tuolta löytyy juttua irroittamisesta ja millä kierteellä

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=11717.0
     
  11. sivuluisua

    sivuluisua Active Member

    niin löysin 650 kytkimen... pitääkö jousi ja painot vaihtaa vai toimiiko se sellasenaan 500 indyssä?
     
  12. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    650 peleissä on painoina ollu näille korkeuksille 10-A-L jota nykysin vastaa 10-60
    500 kone on käyttäny 10M painoja, osanumero 1321528.

    Kytkimen jouset 650 vs 500 -> gold vs silver (silver #7041062)

    Eli painot ainakin on liikaa pienemmälle koneelle, jousesta ei niin tietoa.. kokeilemalla selviää.
     
  13. sivuluisua

    sivuluisua Active Member

    tarvinko mitään erikois työkaluja kytkimen/kakkosvarin purkamiseen?
     
  14. sivuluisua

    sivuluisua Active Member

    nyt tarvis pikasia neuvoja ton kytkimen irrotukseen... se meinaa olla lujassa. sinne pultinreikään on laitettu öljyä sekä rautatankoa, mutta ei vaan irtoo. :mad:
     
  15. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    se on joskus lujassa mutta ei kannata käyttää pultti pyssyä siihen hommaan kiristää vain ja välissä ite olen antanut vasaraa niin on napsahtanut irti..ja pollesta lähti vedellä ja sopivalla pultilla hyvin kun vettä vaan täyteen ja pultti kireelle ja antoi veden jäätyä niin oli kytkin irti
     
  16. sivuluisua

    sivuluisua Active Member

    oon yrittäny naputella vasaralla, mutta tuloksetta... hirvittää vaan että menee kierteet vituiks... vesi on enää kokeilematta, mutta ei oo tarpeeksi pakkasta että se jäätyis... saako tota millään muullatavalla irti? ei tarttis saada ees ehjänä ::)
     
  17. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    10AL on 53 grammaa,ei kait se tuota 10-60:stä vastaa ???
     
  18. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Pollen parts.polaris... -sivut tarjoaa tuota 10-60 painoa noitten tilalle, ei mulla sen kummempaa tietoa oo noista vanhoista painoista. Nuo toiset on kyllä 60g, se on tiedossa. 10M lienee kuitenki se oikea jota tässä haettiin.
     
  19. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Joo 10M on se mitä nyt haettiin, mielenkiinnosta vaan kyselin kun itellä on nuo 10AL painot ja oon kasaamassa kytkintä viilatuilla 10-60 painoilla.
    Mistä kohtaa löysit sieltä parts-sivuilta tuon suosituksen kun itellä ei sattunu silmään?
     
  20. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    91 vuoden 650 kytkimen kuvista:

    "5630368 WT,SHIFT,10-A-L(6) Substituted by 1321531" ja tuolla numerolla löytyy mm. seuraavaa: "1321531 WT/BUSH.ASM,10 A-L(6) (10-60) " ei tosin 650 kohdalla, tais olla joku 600xcr.
     

Suosittele tätä sivua