(ex) Fusionistit hoi! kysymys sivakoista, olkatapeista ja camperkulmasta...

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä jakkias, 5/1/09.

  1. speedy

    speedy RS 600

    Kai se on niin, että jokainen noista keventää ohjausta. Elikkä tukivarret, olkatapit ja sukset vaihtoon, jos viimosen päälle kevyen ja hyvän haluaa.
     
  2. Jooman

    Jooman PRO RMK 850 3” -19, Tundra 600 EFI ES -21

    Kylläpä menee liian kalliiksi. Jos keulan ja alustan siimmittää ja vaihtaa jouset niin pelaa ja on kevyt ohjata. Ohjuriraudaksi totaltekin sprint niin vielä paranee. Joudut tekemään raudalle pari reikää sukseen. Ulkokantit suksista veke.(Toimii hyvin näinkin.) Jos siihen haluua vielä "tuhlata" muutaman satasen niin sukseksi PP:t nii a vot. Niihin sitten oma racing rauta. Kovametalli 21 cm.
    PS: Kaikista helpoin ko. toimenpiteet on teettää Pätsin Teemulla Kuusamossa.
     
  3. speedy

    speedy RS 600

    Ite en kyllä eroa huomaa, että olis ohjaus keventynyt slp:n suksiin vaihtamalla, mutta en niitä sen takia ostanutkaan vaan puskemisesta halusin eroon. Kattoo kunhan olkatapit tulee, että jos niistä sitten löytäis kaivattua keveyttä ohjaukseen.
     
  4. jakkias

    jakkias Polaris RR

    Tilasitko vai holzit? vai mitkä? Ihan Finlandista? paljomakso? :)
     
  5. pelarus susion

    pelarus susion LYNX 600 RS e-tec

    Mun tietääkseni lopputulos on sama kun vaihtais ne hrp spinderit.
    Suurin syy raskaaseen ohjaukseen on olkatapin kallistus (yläpuolelta liikaa takanapäin) ja suksen takajättösyys.

    Lisäksi pitää muistaa että nämä kaksi asiaa on suhteessa toisiinsa: kevyt kääntää = hakeva ja käsille lyövä ohjaus (esim uusi AC 600 snopro) Jäykkä kääntää = lämä tiskiin vaik silmät kiinni, menee suoraan kuin kiskoilla (fusion). PÄTEE JOKA AINOAAN KELKKAA:
     
  6. jakkias

    jakkias Polaris RR

    Tuolta juurestako lyhensit?

    [​IMG]
     
  7. jakkias

    jakkias Polaris RR

    Menee OT mut yritin ettiä haulla etupukin säätöohjeita....Pistäkää linkki tai kertokeepas miten saadaan etupukki max ylös?

    Mulla tottakai remmi löysimmillään mut jos sihen vois tehä lisäreikää? Eihän etupukin iskari saa "pohjata" ylöspäin...

    Eli miten remmi saadaan just toppaamaan ennenkuin iskari? vai onko se vakiona jo säädetty niin että jos remmi pisimmillää on iskari max.

    pituudessaan?

    Tällä hetkellä ku kelkan perää nostaa tasasella(lattialla) telaston etupää selvästi ekana irti...ja kun laskee...tietty takapää eka lattiassa :)

    Niin ja rajoitinpalat molemmat pisimmässä asennossa...(enkö osaa muka säätää kelkkaani prkl... )  :)
     
  8. pelarus susion

    pelarus susion LYNX 600 RS e-tec

    Siitä poikittaistuen etupuolelta, helpompi hitsata kun on vähän "tukea" siitä toisesta saumasta ja pysyvätpä kiinnityspisteet paremmin ennallaan.
     
  9. pasiy

    pasiy Polaris IQ 550 Shift

    7041253-067 ja tsekkaat remmin sopivaksi ja alusta on kuosissa.
     
  10. jakkias

    jakkias Polaris RR

    Mulla on se 4 kilonen etupukin jousi...mut voiko sitä remmiä jatkaa turvallisesti lisärei´illä vai pitäskö se saada toimiin tolla viimesellä

    vakioreiällä..tarvis saada suksilta paineita pois...Suksien jouset on niin löysällä et pysyy vaan lautasten välissä...
     
  11. pasiy

    pasiy Polaris IQ 550 Shift

    Alustan puolelta kyllä pitäs vakio reiät riittää.
     
  12. jakkias

    jakkias Polaris RR

    Heitin alle powder prot(jarlan sprinteillä) ja vielä niihin reikiin mikä vie sukset pidemmälle eteen...testasin pihamaalla hiljaa ajaessa = ohjaus

    keventy aika paljo...

    Mitä sanoo/tietää PasiY tosta camberkulmasta? paljonko vaikutusta kun käännetään sukset linkussa..sehän vaikuttaa suksen poikittaiseen

    kallistuskulmaan? vai?
     
  13. paradoxx75

    paradoxx75 Polaris IQ440 -07 & Skidoo Freestyle 550

    onko huomattava ero? mistä ostit sukset ja raudat? mitä maksoi?
     
  14. fusku

    fusku Member

    helpoin ja ehkä paras tapa on tiputtaa telaston etupäätä poraamalla uudet kiinnitys reiät alemmas. ei maksa mitään ja takuulla toimii!!!
     
  15. mikkohen

    mikkohen Summit 850 154"

    Mihin tämä perustuu (sori oon newbie ;) ) Tuolla siis saadaan ohjausta keveämmäksi, vaan onko sillä jotain ajettavuutta huonontavia vaikutuksia!? Pitää varmaan itsekkin tuota ruveta kokeilemaan! "Kaurapuuron" syöminen vain tuntuu niin työläältä, jos parin reiän poraamisella saadaan tuntuva parannus tuohon ohjaukseen ;D
     
  16. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Saat suksipainetta pienemmäksi, sama vaikutus on etupukin rajotinremmin löysäämisellä.. mutta näissä ilmeisesti loppuu löysäysvara niin sit täytyy ruveta poraushommiin.
     
  17. jakkias

    jakkias Polaris RR

    Joo mie oon samaa mieltä...eli mulla remmit löysimmillään ja silti ku nostaa kelkan perää tasasella niin telaston etupää ekana irtoo maista...

    Ite en oo kyl (vielä) reikiä porannu...Joku vois tietty kertoo/laittaa kuvii miten ootte laskenu etupukkia...miten paljon laskitte alaspäin ja

    ne uudet reiät ei varmaan tarviis kelkan pituus-suunnassa muuttua ko vertaa original reikiin?
     
  18. fusku

    fusku Member

    niin juuri uusilla reillä saadan suksipainetta pienennettyä ja ohjaus kevenee ei vaikuta ajettavuuteen jos lasketaan sopivasti. niitä fusioneita kun ihmettelee tallissa niin huomaa että telan etupää on liian paljon irti maasta ja siksi raskas ohjaus, minulla ainakin auttoi....
     
  19. speedy

    speedy RS 600

    Tiedättekö että onko esim. noiden holzin olkatappien laittamisella mitään merkitystä, jos ei tukivarsia vaihda?
     
  20. skk

    skk Yamaha Apex

    auttaa ainakin '05:een. mulla oli vaihdettu fusioniin pelkät spindlet, ei ymmärtääkseni tukivarsia.
     

Suosittele tätä sivua