(ex) Fusionistit hoi! kysymys sivakoista, olkatapeista ja camperkulmasta...

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä jakkias, 5/1/09.

  1. paradoxx75

    paradoxx75 Polaris IQ440 -07 & Skidoo Freestyle 550

    mistä saa ostettua holzin olkatappeja? mihin hintaan?
     
  2. speedy

    speedy RS 600

    Kannattaa ostoilmoitus pistää nettiin, jos jollakin olis sattunut jäämään. Menokone kai niitä on myynyt joskus, mutta taitaneet loppua sieltäkin jo aikoja sitten.
     
  3. jakkias

    jakkias Polaris RR

    Oon sitä mieltä et ainakin ton 06 Dragonin saa kevyeks ohjata ilman noita olkatappeja...

    Mulla on nyt jo aikas hyvä vaikka en ole etupukkia laskenu alaspäin...kevenee viel varmasti paljon jos laskee...+ tulee säätövaraa

    (muut muutokset oon tainnu jo tehä)

    Kävi jo ilmi tossa aikasemmin et telaston etupää nousee selvästi ekana ku perää nostaa...

    Tämähän muuten vaikuttaa myös kiihdytys ja jarrutus pitoon jos ei koko tela kiinni tatamissa...eikö?

    Mun mielestä toi mun kelkka ei pysähy tarpees hyvin...(32mmRipsaw) entinen Edge pysähty paree...

    Kertokaapa paljon olette laskeneet etupukin kiinnitystä?

    Oisko pelarus susionilla vastauksia... :eek:
     
  4. pelarus susion

    pelarus susion LYNX 600 RS e-tec

    En ole laskenut etupukkia. Se kiinnitykset mulla on vakiotällingissä. ;)
     
  5. pasiy

    pasiy Polaris IQ 550 Shift

    Kyllä noilla camber -kulmilla on merkitystä, aivan kuin aurauksella/harituksellakin. Noihan pitää laittaa oikeaan säätöön / tarkistaa jo uuteen kelkkaan
    ja tarkistella myös ajokauden mittaan. Muuttuu koko ajan kun kolistelee tuolla kantojen ja puiden välissä...
     
  6. jakkias

    jakkias Polaris RR

    Miten mittaat molemmat puolet samanlaiseks ja rungostako vaan mittaat ja miten...Pitääkö suksen olla sisäkurviinpäin kallellaan vai

    enemmänki vaaterissa ku käännetään sarvista...(ennoo koskaan säätäny/kokeillu) oisko jotain nyrkkisääntöö vai pitääks vaan kokeilla

    ajossa..
     
  7. speedy

    speedy RS 600

    Noniin nyt on vihdoinkin uudet olkatapit paikallaan, kun sain tänään puslat haettua sorvarilta. Huomenna sitten koeajolle niin näkee, että oliko mitään merkitystä ilman tukivarsien vaihtoa.
     
  8. jakkias

    jakkias Polaris RR

    Nonii..laitas kommenttii ku testiny.. :p
     
  9. mikkohen

    mikkohen Summit 850 154"

    Tuosta etupukin jousesta... Itellä tuossa 05:ssa on nuo walker evanssin lisäsäiliölliset iskarit, suksilla punaiset jouset ja etupukilla musta!? Käytettynä ko ostin, niin onkohan tuohon nyt vaihettu sitten tuo etupukin jousi vahvemmaksi(onko värillä väliä)!? Etupukkia laskin sen 15mm viikonloppuna, mutten kerenny vielä oikein testailemaan. Katotaan nyt joutuuko vielä sijoittamaan noihin holzin spindleihin (saa toki tarjota, jos löytyy ylimääräisiä  ;) ) Tuo Camber-kulmaan tarttettais täälläkin hiukan jippoja, vedetäänkö ohjekirjan mukaisiin arvoihin vai toimiiko jollain muulla setupilla paremmin!?

    Ps. Hiukan mennöö aiheesta huti, mutta tarttettais hiukan tietoa tuon Fusionin ohjaustangon mitoista! Jos tuohon vaikka laittais jonku hiukan leveämmän crossitangon ja soppelit jatkopalaset! ELi alkuperäinen tanko vissiin 22mm, mutta mikä on leveys!? Mikä ois tuohon sopiva korotuspala (pulttijako)? Ja näitähän täällä netissä kyselen siksi, koska kelkka sattuu olemaan tuolla 300km päässä, enkä ite nyt pääse sitä tutkimaan  ;D
     
  10. paradoxx75

    paradoxx75 Polaris IQ440 -07 & Skidoo Freestyle 550

    mitkä olkatapit laitoit?
     
  11. fusku

    fusku Member

     
  12. fusku

    fusku Member

    voi se olla vaikeaa tämä kirjoittaminenkin :)
    joo eli poraa vanhan reijän alapuolelle uusi reikä niin että väliin jää ehjää ohuimmillaan 3 milliä ja vanhan reijän voit hitsata umpeen mikillä sisäpuolelta se on ihan rautaa eikä alumiinia
     
  13. jakkias

    jakkias Polaris RR

    Pitää se varmaan porata uutta reikää...Nimittäin ei se niin paljon PP-suksilla keventyny ohjaus...jonku verran kyllä...

    Mutta nyt ei puske ei yhtään...:)

    Nyt pitää vaan olla tarkkana kun patikossa hypyissä tulee alas jotta sukset osoittaa haluttuun meno suuntaan...

    nää sukset vie nimittäin just sinne minne ne näyttää...Rautoina mulla Jarlan sprintit...Ajoin noin 160km...

    Yks huomio oli se että nyt käy eri tavalla käsiin toi ajaminen ku vertaa entisii suksii...

    Mulle voi myös tarjota noita holzin olkatappeja jos jollain jääny...Pitää se laittaa tää kelkka ajokuntoon kerran tuli hommattua..
     
  14. CRC

    CRC New Member

    no eikö ois aika lopettaa tämä naurettava keskustelu ;D :)
     

Suosittele tätä sivua