IQ Switchback FST

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä ville90, 7/12/07.

  1. terotin1

    terotin1 Well-Known Member

    21/44  Kuluki  vielä 140 mittarin mukaan  ???
     
  2. terotin1

    terotin1 Well-Known Member

    Teki sitte semmosen jutun että oli päässy lunta tuonne kaasuvivun väliin ja veti jäähän kesken ajon oli muuten vauhikas lähtö kelkan päältä ku löi vikatilan päälle kelkka pysähty ennen ku ukko :eek:
     
  3. EduX

    EduX 146" 9R

    sehän ois pitäny saaja viteolle :eek: ;D
     
  4. wobbler

    wobbler Polaris TurboSwitchback. RMK Assault -12,2014

    Tuli viimme keväänä hommattua itsellekin kyseinen pulkka. Nyt on pääsyt jo kerran ajamaankin tälle talvelle:). Kysynkin nyt että minkälaista päivitystä porukat on laittanut alustaan? Itsellä sellainen fiilis pikku ajon jälkeen että jotain tarvis tehdä jos meinaa ajella pitempiä siivuja patikossa.Keulaan mulla kyllä on monetkin pumput joita voin koittaa miten pelittää tuossa. Mutta mitä kandee tehdä telastolle?????? Korotuspalaakin tuo huutaa mistähän tuohon saa halvimmalla asiallista settiä...Minulla on noissa rossi mönkkäreissä käytössä sno proon sarjat joissa on 2,4,6 tuuman palat. Hommaanko tuollaiset vai onko parempia vaihtoehtoja?
    Entä onko kukaan kutitellut tuota moottoria vaikkakin kyllä tuo tuollaisena vakio tussunakin ihan hyvin tuntuu vetävän,mutta kun voimaahan ei ole koskaan liikaa ;D ;D. Jotenkin musta tuntuu että en malta olla iskemättä näppejäni tuohon myllyyn ;),noi mönkkäritkin kun olen viilannut aika tappii aina.
     
  5. Zassi-

    Zassi- Forest Fox 380,Tundra 550wt, Xc 600

    Mitähän se sanoo takuusta jos meet viilailemaan tai tms..
    Mulla ei ainakaan oo hyviä kokemuksia muutenkaan tuosta nelari pollesta, nii sitte ilman takuuta  :-X
    Niin siis jos TAKUUTA vielä löytyy
     
  6. EduX

    EduX 146" 9R

    Jos viime keväänä hommattu ni pitäs olla takuuta vielä jäljellä maailman ääriin :p
    Mulla meni viime kevään ajojen jäljiltä (about 1600km) alustan iskareissa kaasut ja öljyt sekasin mut ne korjattiin, ei siis hommattu uusia..
    Ja jos kutittelet moottoria ni pistä ihmeessä siitä topicci tonne projekteihin kun ei ainakaan vielä oo yhtään tähän liittyvää projektia siellä ;)
     
  7. Zassi-

    Zassi- Forest Fox 380,Tundra 550wt, Xc 600

    Mutta jos tää on ostettu viime keväänä käytettynä :-*
     
  8. wobbler

    wobbler Polaris TurboSwitchback. RMK Assault -12,2014

    Joo onhan tuossa takuuta varmaan paljonkin jäljellä ei paljon ole asia kiinostanut. Mutta mitä mulla kokemusta noista polariksen takuista rossi mönkkäri puolelta niin en kyllä paljoakaan laske tuon varaan.Jos oikeen ruvetaan ruijuuttamaan niin nuo rakennus sarjat porsii samantien ja sillon mennään kyllä rakennus sarjan omistajan pussille sen verran vittumaista porukkaa on tuolla polariksen puolella :mad: ,rakennus sarjalla tarkoitan nyt sitten vakio peliä ;D.Että semmoista kokemusta mulla,joten jos minä kuitenkin maksan viulut niin silloin rakentelen mitä huvittaa eikä tarvitse menettää hermojaan jonkun jonnin joutavan takuu käsittelyn kanssa :). Tosin voihan olla että kelkka puolella takuut voi jotenkin toimiakkin ::) en tiedä kun ei ole hirveesti kokemusta.

    Mulle kävi keväällä just samalla lailla kun kerkesin vielä viimeisille keleille testaammaan laitetta. Elikkä ostin tuon keksinnön käytettynä kevällä ja painelin rukalle ruijuuttamaan :p. Eka ajopäivä meni ihan OK kun vaan köröteltiin ja tutustuin peliin. Toisena ajopäivänä sitten nostettiin nopeuttakin ja naatiskeltiin sillä mulle oli kyllä iloinen yllätys miten hyvin vakio polle voikaan toimia.Sillä olin varustautunut ja ajatellut että tuo alusta on ihan paska mutta mun mielestä se toimi kohtuu hyvin :). Mutta kun päästiin kuntivaaran vai mikä se oli juurelle etupukin iskarista loppui puhti :mad: sitten tultiinkin kani kyytiä konttimalla takaisin rukalle. Syy puurot ja vellit sekaisin iskarista mittarissa vajaa 1000 km. Nyt pumppu huollettu mutta ennenkuin lähden pohjoisen reissulle päivitän tuon etupukin iskarin ainakin näin aluksi lisäsäiliölliseen malliin Walker tai Wp ::) tai jotain ::).
     
  9. EduX

    EduX 146" 9R

    Joo mullakin kävi just niin että hiljalleen loppu vaan puhti niistä kepeistä.. Ja ne sit pisti korjaamon kaveri kasaan uudestaan, ei viitiny alkaa takuuseen uusia hommaamaan ku ne olis menny samallalailla paskas ::) mut kattoo miten ne nyt joulun reissun kestää ja jos ei ni sit päivitetään parempiin :)
     
  10. wobbler

    wobbler Polaris TurboSwitchback. RMK Assault -12,2014

    Huulikuitu rännit olis nyt sitten tallissa ja jos vaan saan ne survottua järkevästi tuonne kone huoneeseen niin nillä sitten aloitetaan kone rojekti :). Samalla laitetaan anturapaikat laajakaistalle jolla nähdään millä aluella seokset pyörii näin stokki vaihessa ja sen jälkeen ;D. Selvityksen alla nyt sitten on mistä löydetään softa tuolle ruiskulle ja sytkälle että niitä pääsis suraavaksi räplään,onko kellään tietoa valmiiksi?????? Entä mistä nokat ::)??? Vai pitääkö nekin teettää ;D.
     
  11. Ilkkahe

    Ilkkahe Lynx 250GL Syncro, Winha 54 ja 35

    Itsellä samat asiat mielessä ton ruiskun kanssa, eli löytyykö softaa? Ei nyt ekaksi tee mieli sitä megaa tuonnekin laittaa, vaikka autossakin se jo on ;D Äänenvaimennin nyt tuskin hirveästi seoksiin vaikuta, vaikka saattaahan tuo toki paremmin virtaavana vähän niihinkin tehä... Herää paremmin ;D
     
  12. wobbler

    wobbler Polaris TurboSwitchback. RMK Assault -12,2014

    Joo eipä tuolla savupiipulla tuossa oo mitään tekoa, mutta kait tuossa joku ränni pitää olla jolla kaasut saa ulos konehuoneesta ;D. Noissa hiilari pöntöissä ei ole muuta ideaa kuin että eivät paina mitää :p... vertailin tuota änkkärin painoa ja tulin siihen tulokseen että painaa NORTTI askin verran tuo hiilari pönttö ;D ;D eli vitun hyvä eiku konehuoneeseen mars ;D.
    Jos muualta ei löydy softaa niin tarvii varmaan ruveta pommittaa saksan maale päin koneen tekijälle postia josko heillä olisi vinkkiä antaa :). Tätä samaa konettahan käytetään vesi jeteissäkin näköjään ja pitää koittaa kollata jetti foorumeita josko sieltä löytyisi apuja ::).
     
  13. Ilkkahe

    Ilkkahe Lynx 250GL Syncro, Winha 54 ja 35

    On muutes vakiona laajakaista lambda tossa vehkeessä! Käytin omasta anturin vek, ja laajakaistahan se siellä möllötti... Tosin, se ohjain/vahvistin boksihan on varmaan sammaa ton moottoriohjaus poksin kanssa, jotenka sieltä se tiedon saaminen on vähän hankalempaa, vaan jos löytää soppelin ohojelman läppäriin, niin mikäjottei.

    Missä muuten on se tietokonneeseen tökättävä piuha näissä?
     
  14. wobbler

    wobbler Polaris TurboSwitchback. RMK Assault -12,2014

    Joo niin on mutta tuosta ei oikein taida saada tietoa ulos ajon aikana. Laitan suosiolla tuon erillisen kun siinä samalla tulee naaman mittarikin josta voi ajon aikana todeta todelliset seokset. Olen käyttänyt tuota tähän asti rossi mönkkärin mootoreiden säätämiseen ja helvetin hyvä vehje,esim jos penkissä säätää mootorin vedolle niin livenä kun ajetaan anturiden kanssa saadaan koneesta vielä paaaaljon enempi irti tehoja. Tämmöistä minä olen käyttänyt http://www.widebandcommander.com/wbc_productinfo.aspx
     
  15. Ilkkahe

    Ilkkahe Lynx 250GL Syncro, Winha 54 ja 35

    Jep, onhan se nuitten kanssa helppo, kun näkee reaaliajassa seokset. Itellä autossa käytössä Innovaten LC-1, jolla tosin ei ole erillistä mittaria, koska läppäri näyttää seokset, ja kartat on säädetty tarkasti niin, että seos suhdetta ei tarvitse normaali ajossa nähdäkään, ellei muutoksia ole teheny autolle.
    Helppohan tolle on toinen paikka tehä pakoputkeen.
    Meinaatkos muuten mitenkä päästä käsiksi ohjain boksiin? Millä ohjelmistolla siis?
     
  16. EduX

    EduX 146" 9R

    Aattelin kertoo muillekin tiedoksi kun tuossa justiin tuli kelkka pajalta takas talliin, että näistä vehkeistä kun availee jäähytinnesteputken korkkia ni kannattee tehä se rätin kanssa. Koska kun avaa sen korkin niin sitä nestettä saattaa lurahtaa siinä korkin alla olevalle johtonipulle, ja silloin saattaa ne anturit siinä johtonipussa ottaa häiriöö ja ylimääräset valot alkaa vilkkuun kojetaulussa. Itellä vilkku CHECK ENGINE valo hullunkurisesti ja kun varsinaista vikaa ei löytynyt, korjaamon kaveri ajo koneelle uuden ohjelman ni loppu vilkkuminen. Sano vaan se korjaamon kaveri, että kannattaa se korkin avaus tehä rätin kanssa ni ei pääse neste tekemään pahojaan..
     
  17. Matiask

    Matiask 850 prormk

    Itsellä oli tuo kyseinen kelkka.. Ite ajoin sillä 2000 kilsaaa, neljä hihnaa meni ja uusi hihna maksoi 120€. Mielestäni huono ja raskas ajettava. Startti ei aina pelannut,, Ja yksi kaunis ilta se palo pois =)
     
  18. terotin1

    terotin1 Well-Known Member

    Kuinka paljo nämä saa ottaa kierroksia ,tuossa jää aina muistiin 8300
     
  19. Harmittiko ? ;)
     
  20. Matiask

    Matiask 850 prormk

    Ei yhtään, vakuutus kun oli :) ja ku enemmän sain ku mitä maksoin siitä :D
     

Suosittele tätä sivua