Käyttäjä kokemuksia isosta summitista

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä 1000elani, 1/12/06.

  1. Rookie

    Rookie NightRider

    Hyvin on pelittänyt, eli ei minkäänlaista hyytymistä tahi sänkkäämistä ole ollut. Täytyy nyt huoltojen yhteydessä kattoo onko siellä vakio sisuskalut vai onko edellinen omistaja päivitellyt
    sitten niitä. Muistan kelkkaa ostaessa sinun kertoneen tuosta sänkkäämisestä ja pelkäsin samaa itellä, mutta kone huuta hoosiannaa ja vetää niin julmetusti joka kerran kun liipasimen laittaa pohjaan :)
    Harmi vaan tuo sun homma :( Eikös sullakin ole 05 summitti? Onhan täällä palstoilla muitakin summittien omistajia, niin mites niillä? Sokerikukollahan tais olla 06 ja ei ole tainnut valitella, ainakaan vielä.

    offia: heheheh....oon ollu uudessa opiskelija solussa tampereella kaks tuntia ja heti ollaan palstaa lukemassa. Kämppikset ihmettellee mikä hullu tuo on ;D ;D
     
  2. 1000elani

    1000elani Skidoo summit x 800R, Skidoo elan

    Tuo teamin variaattori olis kyllä kuulemma hyvä vaihtoehto mutta siihen on vaikia saaha sopivat palikat että koko voimalinja alkais toimimaan kunnolla kun tuossa highmarkissa ainaki on niin lyhyet välitykset vakiona että pelkällä variaattorin vaihdolla ei vielä saa kelekkaa kunnolla lähtemään.
    Mulle sanottiin että kannattaa ensin kokeilla isompaa yläratasta piikkiä tai kahta isompaa ja sitte vois alkaa rakentaa tuota teamin variaattoria, tuolle välitykselle löytys paremmin heliksejä ja jäykempiä jousia.
    Ainaski tuossa highmarkissa on vakiona  lyhyet välitykset mutta en muista onko nuissa alle 4 metrin matoilla olevissa summiteissa samat välitykset kuin renegadeissa.
    Nämä tiedot annettiin alku talvesta mulle ja ne oli litrasiin koneisiin.
     
  3. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Joo tuo minun on -05, mutta käyttöönotto -06. Eikä mulla ainakaan ole vetoa puuttunut, mitä ite tolla liikkunu ja hyvin se repii ku lyö ton "liipasimen" tankoa vasten ;D On tohon kuitenki kaikki maholliset päivitykset tehty yms...

    ;D
     
  4. Summit-1000

    Summit-1000 AC M1000 153 SP juMi series. niin, ja GLS 3500 -90

    Minun kelkki on vm. 06 ja sillä oli ajettu 1600km. Se alko värkkään heti alussa ja sitä selvitettiin sitten tuolla huollossa. Selvis, että siinä oli täysin väärät jouset paikalla sekä kytkimessä, että varissa ???. Noh, ne on sitten vaihettu orkkiksiin ja vari pelas vähän aikaa kunnolla mutta sitten jousi ilmeisesti löysty ja värkkääminen alko taasen. Sen jälkeen laitoin greenin jousen ite ja tuntu, että nyt kelkka toimii ;D. Mutta yllätys yllätys, pari rankempaa reissua ja sama homma :'(. Alkaa jouset loppua kesken, joten taitaa olla joko itse tutkiskelun paikka ;), tai sitten on aika vaihtaa jotain kalliimpaa tavaraa sisään.

    Jos käytätte auki kakkosta/kytkintä, niin vinkatkaa mullekin mitä sieltä sisältä löytyy. Jos vaikka teillä olisi vieläkin erilaisemmat/paremmat paketit. On muuten pakko kysyä, että oletteko ajaneet oikeasti reilussa lumessa ja tosi raskaalla kädellä, itellä on nimittäin melkein aina kaasu tyrmässä ja muualla en ajele ku umpisessa ja mieluusti ylöspäin ;)
     
  5. Rookie

    Rookie NightRider

    Ei täällä varmastikkaan ole aivan sellaisia ajomestoja mitä teilläpäin pohjosessa eikä luntakaan niin paljoa, mutta olen käynyt jokusen kerran kokeilemassa sitä nousukykyä vanhalla laskettelurinteellä metrin puuterissa lämäpohjassa eikä puutumisen merkkejä ole. Ja muutenkin oma ajo on kyllä pääosin umpihangessa kikkailua ja aina kun mahdollista niin sitä hanaa annetaan kunnolla. Varmaan kesän mittaan tulee varit aukastua niin katomma sitten mitä löytyy....Mutta mutta, tulikin mieleen jotta voisiko olla siinä homman juju, kun max tehothan tämä kone antaa noin 7800-8000rpm ja maksimi kierrokset ohjekirjan mukaan olis jotain 8100, vai mites se oli, ja oma kyllä kiertäisi  ylikin tuon 8000, mutta itse on tullut opittua pitämään ne kierrokset maksimissaan siinä 8000, vaikka ihan "lusikkapohjassa" voisi kierrättää ~8500. En kyllä oikeesti tiedä, ei oo ollu koskaan tarvista nostaa kierroksia yli 8000. Vai puhunko nyt ihan tyhmiä ??? ??? ;D

    Edit: joo, ja tiedetään jotta kytkimestä saa huippukierrokset säädettyä, mutta oma peukku on oppinu jättämään pari milliä tyhjää liipasimen ja tangon väliin, jotta jos tulee tiukka paikka niin voi kierrättää yli suositusten ;D
     
  6. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Tonnissa tulee rajotin vastaan muistaakseni 8200 tai 8300. Ja huipputeho on muistaakseni 7900-8000.
     
  7. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    http://edmonton.kijiji.ca/c-cars-vehicles-ATVs-snowmobiles-Turbo-Skidoo-RT-1000-2005-Summit-X-HM-162-W0QQAdIdZ78354482

    Siitä jollekki mopo peli? ???`Tommonen perus tuplaturbo :eek:

    Edit: ääh siihen onki vaihettu yks turbo eli vain vajaat 280hp :p :-X
     
  8. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Siinä on ollu tuplaturbo siksi, kun tuo 53 aerochargeri tekee niin julmasti vastapainetta, että ei yhellä sellasella tuu toimimaan, toi yks 66 sarjalainen on varmasti järkevämpi ratkaisu kuin kaks noita pientä. Ei jää teho siitä turbon tuotosta kiinni.
     
  9. 1000elani

    1000elani Skidoo summit x 800R, Skidoo elan

    Oottakos seuranneet ketjun kuntoa, omalla kelkalla ajettu vajaa 5000 ja lamelleissa näky jo jonkun verran kulumisen merkkejä.
    Vaihto suositus on ketjulle 6000 km.
    Nyt pähkäilly kahen vaiheilla laittaakko teamin vari jäykemmällä jousella ja jyrkemmällä heliksillä vai laittaako tuohon orkkis variin jäykemmät säädöt. ::)
    Mitkä välitykset on uudemmissa alle 4 m maton summiteissa, omassa on 23/49 ja 10 piikkiset vetopyrät, kiinnostaa että eroaako nuo säädöiltään sitten miten tai mitenkään?
    Entä onko muilla suunnitelmissa vaihtaa esim vaimenninta tai muuta palikkaa vaihtaa/laittaa?
     
  10. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Välityksistä en tiedä sanoa, mutta itelläkin mielessä käyny jäykemmän jousen laitto, jos alkais keula kevenemään paremmin ??? Suunnitelmissa ja haaveissa on ollu vaimentimen vaihto, mutta Suomen markkinoilta ei niitä saa(menee Amerikan hommiksi). Ainahan noihin saa "handmade" vaimentimia tehtyä, mutta vaatii tekijälle koko kelkan, jotta saa tarkat mitat tekemiseen. Omalta kohdalta tämä idea jäänyt tähän ;D
     
  11. 1000elani

    1000elani Skidoo summit x 800R, Skidoo elan

    Slp vaimenninta oon harkinnu ja niitä ehkä olis saatavilla, huomena varmistan asian että vieläkö saa tämän vuoden puolelle ja hintaa olis päälle 300 mutta sekin varmistuu huomena.
     
  12. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Ei taida Slp tehdä 1000 rotaxiin vaimentimia :'(

    Laitoin muuten YV:tä, jos et huomannu...
     
  13. Vilho

    Vilho freeride

    http://www.hiperf.com/acatalog/Snowmobile_Catalog_Rumble_Pack_Silencers_by_Sno_Stuff_184.html
    Tuolta pönttö ;)
     
  14. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Tuolla pilaa kuulon jo käyntiin laittaessa :-X
     
  15. 1000elani

    1000elani Skidoo summit x 800R, Skidoo elan

    Korjaus tuohon se on SPI eikä SPL kuten virheellisesti edellä oon laittanu.
     
  16. Summit-1000

    Summit-1000 AC M1000 153 SP juMi series. niin, ja GLS 3500 -90


    Sen verran seurasin viime vuonna keväällä, että vaihtoon meni ketjut. Oli yksi lamelli poikki keskeltä ketjua, toisaalta kelkka oli vielä takuussa, joten ei olis haitannu vaikka olis katkennukki.

    Pähkäilin aikani noita teameja sun muita, mutta tuumin sitte lopulta, että aika vaihtaa kokonaan uuteen tiimiin ;D Ei vain ole vielä saapunu pakettia ???
     
  17. 1000elani

    1000elani Skidoo summit x 800R, Skidoo elan

    No sinähän äkkiä luovutit ;D
     
  18. Summit-1000

    Summit-1000 AC M1000 153 SP juMi series. niin, ja GLS 3500 -90

    sorry vaan skiito miehet, mutta ei saanu oikein hyvää kuvaa kelkasta, Q kone porsi jo alle 4000 tonnin ::)

    Onneksi oli takuu vehe ;D Nyt siinä on uus kone paikalla jos jotakuta kiinnostaa :)
     
  19. 1000elani

    1000elani Skidoo summit x 800R, Skidoo elan

    Vajaa 5000 km takana ja kone hajos totaalisesti. että tämmöstä tällä kertaa.
     
  20. Glaki Gluuk

    Glaki Gluuk UnSledded

    omassa entisessä se kilometrimäärä tais olla luokkaa 3500-3800km kun hajosi moottori.
     

Suosittele tätä sivua