Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Pössi, 19/12/08.

  1. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Vähä olen ihmetelly, ku jotku manaa et on liian löysä alusta ??? Eikös nää kaikki jouduta simmaan omalle painolle ja ajotyylille sopevaksi. Mun pulkan alusta on tehty 10kg meikäläistä kevyemmälle patikkoajoon, eikä kyllä pohjaa, jotta ite kyllä joudun löysäileen klikkereitä et koko jouston saa peliin vaikka lujaaki toisinaa mennään.
    Sitte toi että mitä öljyä käyttää...? Miksei sitä omaa? Jos pöntöllä ajaa 1000km,ni ihan sama mitä se maksaa, eikä se etes ole kallista= 30€ gallona ostin viimex.
    Kelkka on mun mielestä tosi hyvä vaikiovehkeeks reippaaseen reittiajoon, johon se on suunniteltu, eikä kuluta paljo mitään,eikä käryä mistä eukolta pisteet ;)
    Sittepä kysysin vielä, et mitkä ton huoltovälit on? Omassa tonni lasissa, joko toka 1500km:n kohdalla?
    Ja pitääkö paikkansa et tuota pps alustaa pitäs rasvailla tiuhempaan ku muita?Nääin väitti eräs..
    Pulkkahan on siis re-10
     
  2. 10+

    10+ Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Oon käyttääny sitä omaa öljyä ku ei maksa mulle ainakaan sen enempää ku mikään muukaan, ei oo ainakaan siitä kiinni jos kone posahtaa. Eka huolto on 500km ja seuraava 3000km. Jos oikeasti ajaa niin saa kyllä huoltaa tiheämpään. Alustaa joudut rasvaamaan tosi tiheään, varsinkin etupukin yläpäähän menee joka kolmannella ajokerralla tosi paljo rasvaa. Alkaa paukkumaan ku rasva vähissä. Erittäin luja kelkka ollut mulla ainakin tuo -11 malli, ajettu nyt noin 2900km ja perus huoltoa vaan. Alussa oli öljypumppu vinossa ja käynnistinnaru hinkan öljyputken puoleksi poikki. Mutta sehän oli kasaus virhe. Kaikki pultit on pysyny aikalailla kiinni, tulee kerran viikossa ne katottua läpi. Iskarit huollettu ja simmattu 2 kertaan, helposti se 1000km ajaa aika reipasta ajoa iskarihuollon välillä. Ketjukotelon öljyt oon vaihtanu 3kertaa, samalla tullu välityksiä muuteltua. Jarrupalat noin 2300km kohdalla. Etujouset sain takuuseen ku menivät ihan banaanille ja hintasivat iskareihin ikävät jäljet. Eipä tuo ois menoa haitannu mutta sitte ku myy/vaihtaa nii haittaa :) Hihnoja menny 3kpl mutta yks meni sen takia ku oli 2 vari auki, oli siitä lukitusmutterista auennu se varin aukaisu kierre ja vari siis oli auki kokoajan jonku 3-4mm. Ei silti paha tuo remmi menekki jos johonki 800 summittin vertaa :D 1000km jos remmillä pääsee niin mulle se ainaki riittää. Kulutus on ollu kyllä melko pieni RR:n jälkeen, oikein naurattaa ku ei tarvi joka huoltsikalla tankata. Kokonaisuutena, lujempi kelkka mitä oisin ikinä uskonut.
     
  3. Messier

    Messier Active Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Vihdoin pääsi testaamaan kunnolla Teamin kittiä.
    180 km vaihtelevaa reittiä.

    Kyllä pitää vaan kehua että on hieno paketti, kelkan luonne muuttuu aivan täysin.
    Loppu päivästä kun ukko väsyy niin meinaa repiä liikaakin, tätähän ei vakio tee koskaan.
    Kaverin samanlaisessa kelkassa on Cudney Racingin kitti, otettiin yksi lähtökoe
    ja eihän se kerenny. Tästä saadaan parempaa tietoa kunhan keretään kellottamaan
    V-Boxilla.

    Vaikka hintaa kertyi vajaa tonni niin kyllä antaa joka sentille vastinetta.
    Ainut miinus tässä on että ei ole kisalaillinen ainakaan enskassa,
    mutta jos ei kisata meinaa niin suosittelen vahvasti.
     
  4. Dude

    Dude Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Toiselle puolelle tullu pieni välys ylä- ja alatukivarren juureen. Tietääkö joku mikä osa sinne pitäs tarkalleen ottaen vaihtaa? Tarkotan ku siellä on ties kuinka monta puslaa, prikkaa ym. osaa eikä mikään niistä näytä siltä että siitä se välys johtuis.. Vai summautuuko se noista kaikista, että kaikki vaihettava?
    Tietenki melkeen sama vaihtaa kaikki jos alkaa värkkään, mutta niistä kertyy yllättävän iso summa :)
     
  5. arto.1

    arto.1 Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    alle 5000km ja leikkas oikea pytty voiko olla tuon uuden etanolibensan syytä?
    onko muilla ollu samoja ongelmia ku bensa on vaihtunu?
     
  6. 10+

    10+ Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Ei kai se 98 oo vaihtunu. Sitä tankataa kelkkoihin, ei 95 :eek:
     
  7. Messier

    Messier Active Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    V-Poweriahan niihin tankataan, 98:sia vaan jos oikeaa penssaa ei ole saatavilla.

    Mutta tuskin se viinapenssa sita konetta on särkenyt. Eikös hölmöläismaassa ole ajettu sillä
    jo vuosia.
     
  8. Dude

    Dude Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Mikähän letku öljysäiliön taka-yläkulmasta lähtee alaspäin? En löytäny vielä että mihin menee ku aika hyvin piilossa. Aloin vaan katteleen ku tuntuu että öljyä kuluu paljon (ainaki alkuksi kun säiliö täys) ja muistelin että jollain oli huohotinputki alkanu imeen öljyä. Mutta se huohotinputki lähtee siitä säiliön kannesta mittarin taakse. Siellä eikä muuallakaan kyllä mitään vuotoja näkyny. Räjäytyskuvasta se löyty, muttei näkyny mihin se menee.
     
  9. NipaTu

    NipaTu Kelkaton.

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Jos korkeamman oktaanin takia v-poweria tankkailet niin hukkaan menee siinä on sen verran laadussa heittoa. Nesteen 98 on tasa laatusempaa. Näin ovat ralli ukot mulle neuvoneet ;)
     
  10. Dreamer

    Dreamer A 51

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Taitaa mennä vesipumpulle alakertaan, ei pitäs kuluttaa tätä kautta öljyä. Letku täyttyy kun säiliö on täynnä.
     
  11. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Ihmettelin samaa ja soitin huoltoon.3000 huollossa siis vaihdetaan ketjukopan öljyt ja rasvataan. Muutama "tarkistus" ja thats it!.. jotta sillee... ::)
     
  12. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Paitövei, mun mittarin ylempi näyttö jumii hetkellisen kulutuksen kohdalla, eikä asetus muutu painelemalla muuksi.Hetken ku painaa kauemmin, nii sekuntikello lähtee liikkeelle ja myös stoppaa, mut palaa aina vaan hetk.kul.kohdalle ??? Huoltoon kai..
     
  13. Messier

    Messier Active Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Tankkaan V-Poweria kahdesta syystä:
    1. Tasaisin ja paras laatu.
    2. Jos minä ja noin 100 000 muuta kuluttajaa tankkaa V-Poweria kiljulla laimennettujen 98:en sijasta
    niin on vielä toivoa että sitä saa myös jatkossa suomesta.

    Näissä vakio puristeisissa ja elektronisesti ohjatuissa pannuissa on ihan sama vaikka tankista löytyis 88 oktaanista.

    Jotta pysyttäisiin asiassa niin tuskin se matala oktaaniluku tai etanoli sitä kiinnileikkaamista on aiheuttanut.
    Kyllä elektroniikka paikkaa sen mitä aineissa hävitään.
     
  14. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Pliis, ei tänne enenpää tuota bensajaarittelua, sitä on jo muut topicit täynnä. MUTTA, mikä sekuntikello :eek: onko mulla jääny jotain ohjekirjasta lukematta ???
    Löysin varastosta ajamattoman oranssitekstisen 166 loppusen hihnan, on jo silminnähtävä materiaaliero tohon 383:een. Laitanpa kuvan illemalla.
     
  15. Jyrysisu

    Jyrysisu Ski-doo xp

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    V-power sisältää etanolia ihan saman lailla mitä normi 98E5, tuota etanolia ei ole koskaan vakio määrää vaan erästä riippuen 0-5%.
     
  16. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Juu-u, siis sattumalta löyty kierrosaikoja kai mittaileva ajanottokello ku pitelin tota valintanappulaa aikani pohjassa.Tais olla usempiki sekkari jos oikein muistan :eek:
     
  17. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Viel vähän offia lisää,
    noi st1, abc, 95 asemien myymä 98 bensa on montakertaa tutkittu ja se on yleensä yli 99 oct monesti jopa 101-102 oct.

    Eli on tullut "hylsyjä" tietyn lajin kilpailuissa kisabensan käytöstä vaikka normi pumppubensaa se on tankissa ollu. . .
    joku st1 tuoteraportti tutkimuksesta kertoi bensan olevan 98-102 oct mutta yleisesti lähellä sataa. .. :eek:
     
  18. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Itse asiassa V-power tehdään nesteen 98E5 bensasta laittamalla siihen vain lisäainetta eli molemmat sisältää sitä etanolia ja molempien RON oktaaniluku on vähintään 98. Shell taitaa ilmoittaa vähintään 99, mutta sillä ei ole merkitystä, koska nakuttamiseen vaikuttaa se MON luku, joka on näillä molemmilla vähintään 87.

    Mutta itse asiassa parempaa bensaa on Nesteen 95SE eli pienkonebensa, jota on tosin saatavana vain huoltsikoilta muutaman litran päniköissä tai sit tilaamalla 200 litran tynnyreissä. Tuon pienkonebensan RON oktaaniluku on vain vähintään 94, mutta MON luku onkin peräti 91!!!

    Itse käytin tuota pari vuotta takaperin kokeilumielessä nelinelikymppisessä ja loppu muuten tulppien meneminen, kun se bensa on vielä niin puhdasta...

    Hinta onkin sitten vähän huonompi homma... :-\
     
  19. Messier

    Messier Active Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä


    Tätä minä tarkoitinkin.

    Pienemmät valmistus määrät, tarkempi laadun valvonta, tasaisempi laatu.
    Sillä korkeammalla oktaanilla ei ole mitään merkitystä kun ajelet E-Tecillä.
    Tuo pienkonebensa tai sit racebensat olis tietysti vielä laadukkaampia mutta niissä
    se hinta sit onkin eri juttu. 98 - V-Power ne on käytännössä saman hintaista.

    Jokainen tankkaa mitä haluaa, minä V-Poweria, joku toinen jannu hakee ryssälästä.
    Ja vehkeet vaan jatkaa soimistaan.
     
  20. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    en ole ikinä paljon arvostanut noita pakollisia huoltoja.viimeksikin oli telalöysällä ,ketjulöysällä,ketjuöljyä ei vaihdettu oli vaan kipattu uusipullollinen perään eli tuplalitkut,0,7d oli .suksien linjaukset päin p.2-vari hajos kun ei ollut päivitetty.mitä tuommosista on hyötyä kun itte pitää kattoa kuitenkin?maksapa siitä 100-200e
     

Suosittele tätä sivua