Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä vetopyörä92, 9/9/07.

  1. yamahahihhuli

    yamahahihhuli ski-doo mxzx800r-13

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    kiitoksia rudolfille taas kuvien laitosta.korjauksena kelkki on yamahahihhulin ja tissiposki raching team.täytyy vissiin toi nimi vaihtaa kun ajelee nykyään pollella ja samalla ohjelmat vindouvsiin tai jotain kun se on noin helppoa.perskele senkin :p :p
     
  2. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Onko kukaan koettanut maalata näiden REX-runkoisten lynksien muoveja, saako niissä värin pysymään? Tai sitten teipata, pysyisikö paremmin?
     
  3. MX Z

    MX Z Lynx rave 800H.O

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Pysyykö tällaiset maalit mitenkään paikallaan, jos vetää paljon ohuita kerroksia + muutenkin tarkkaa työtä? Onko kokemuksia.. http://kuvasto.maston.fi/product/4201210/automix-mattblack-400ml
     
  4. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Kun pohjatyöt on tehty muoviosille hyvin niin eiköhän tuokin pysy .. nimimerkki Hidas varmaan voi opastaa tossa maalaushommassa :)
     
  5. hidas

    hidas Boonboonpiipdokkeri

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Niin no niin no, paljoa tiedä mutta sen mitä olen värkkäilly niin olen aina koittanut pysyä mahdollisemman kaukana noista kilinkolin maaleista. Jotkun maalaa niilläkin, mutta itse en. En kait osaa.

    Tuo muoviosien maaluu on aina sitä kokeilun ja erehdyksen kauppaa, ainakin minulla. Joillekkin pisteosille olen laittanut muovipohjustusaineen, se on kilikoli pullossa ja on väritöntä. Kakskerros maaluussa sitten on lakan sekaan laitettavaa joustinainetta joka tekee siitä elastisempaa. Ei lähde halkeamaan kun esim. Koppaa taivuttelee. Siinä sitten on taasen se roskien ja valumien hierominen pois hankalampaa.
    Nyt seuraaviin katteisiin ei tule mitään joustinaineita eikä pohjustusjuttuja. Ihan normi autovärit + lakka. Suunittelin Ns. kovaa lakkaa (jonka esim. MB vaatii korjauksiin) , joka ei naarmuunnu kovin helposti. Mutta siinä pompsahti hinta.
    Taasen kun vesipulkan kuomun maalasin ni siihen vetäsin pohjalle tikkurilan duasolidin (teollisuusmaali = työsuhde etu) ja sen päälle normi automaalit ni pysy hyvin vaikka koppaa ei käytössä varjeltu mitenkään. Tärkeintä kait se on että ei kiillon päälle suhata ja jos maalaa kaks kerros tyyliin ni ei anna sen itse väripastan kuivaa liian kauan ennen lakkausta.

    Ja sitten kun näitä maalimerkkejä on aika monta ja jokaisella omat "kikat". Suosittelen että menettä sinne automaalikauppaan ja kerrotte mitä teette niin kyllä myyjän pitäisi osata antaa oikeat aineet ja ohjeet.

    Mitä nyt foorumia lukeneena voisin veikata niin rreippaalla tuntuisi olevan hyvä kokemus ja ammattitaito tähän maaluuseen.
     
  6. MX Z

    MX Z Lynx rave 800H.O

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Saako nuita joustoaineita tilattua netin kautta? Ei tahdo millään löytyä, vaikka kuinka seilaa täällä. Aattelin, että jos ostais biltemasta maaliruiskun ja sihen sekottais sen lakan + joustoaineen. Paljonko sitä joustoainetta pitää olla siinä lakan seassa, kun tuossa ruiskussa näyttäis olevan 0,6 litran säiliö?
     
  7. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

  8. MX Z

    MX Z Lynx rave 800H.O

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Kiitos vastauksista, eipä nuo näytä kovin kalliita tököttimiä olevan. :) Vielä yks kyssä, montako purkkia nuita kilinkolin maaleja menee yhteen kuomuun ja montako ohutta kerrosta ootte yleensä vetäneet?
     
  9. Janne.P

    Janne.P Member

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    no en kyllä suosittele nuita purkki hommia. mutta vetele niin monta kerrosta et peittää kunnolla ja sit vesihiot ja taas kerroksia päälle niin saattaa kestääkki ehkä vähän paremmin.
     
  10. cpcp_3pa3pa

    cpcp_3pa3pa Terhi

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    mitä vähempi sitä kilinkalia, sen parempi. se ei nimittäin kuiva koskaan semmoseks kestäväks ja kovaks, kuin oikeat automaalit/lakat. joka risusta tulee naarmu joka ei lähde pois ja sen maalin saa pois vaikka kynnellä.. parilla purkilla varmasti sotkee kuomun, yhdelläkin pitäisi kyllä periaatteessa maalata, sitä ei tosiaan kannata ylimäärästä ruiskuttaa ollenkaan.

    automaalit.net on hyvä kauppa, jossa palvelu pelaa, mutta haluan silti sanoa omaa mielipidettä. tilasin sieltä candy-väriä ja kysyin, että pitääkö se maalata hopella pohjalle "eikait sillä ole väliä minkäväriselle pohjalle sen maalaa, mutta yleensä kait ne hopealle ovat maalanneet" joo no maalasin hopelle ja onnistuhan se muuten, mutta sillä mipan 1k lakalla ei tee vittuakaan.. kammiossa n. 25 asteen lämpötilassa se lakka ehti kuivaa ilmassa niin kuivaksi, ettei tasoittunut, vaikka ruiskutti kuin läheltä. toki, jos 5cm:n päästä ruiskutti, niin se kiilsi, mutta kun viereen alkoi laittamaan uutta viuhkaa, niin tuli jo sumuraja, kun se ei sulanut tämä taas aiheutti muovia maalattaessa sitä, että se muovi alkoi kiuhumaan siellä alla, eli teki hirveitä patteja siihen muutenkin jo paskaan pintaan. pitäisköhäm se ruiskuttaa pakkasella ettei kuivais niin nopeaa ??? ja toisekseen se lakka kuivi pölykuivaksi 5minuutissa, mutta ei kuivanut läpikuivaksi 3vuorokaudessa 25 asteen lämmössä. sitte ostin kaksi pakettia niitä "liutinta kestäviä" hanskoja. joo kestää, ne rasvanpoistoainetta, mutta hajoaa tinneriin, kuin mikäkin paskarätti, onkohan niillä tarkotus kaivaa persettä, vai mihinkähän tarkotukseen ne on tehty ?
    se candy oli asiallista tököttiä, kuin myös mipan 2k lakka ja mipan maalit, niistä on ihan ok. kokemukset. silti itse pysyn deltronin tuotteissa. kuomujen maalaus onnistui heti, kun sekotin candyn tutun firman 2k lakkaan, joka on myös ehkä noin 5 kertaa riittoisempaa, kuin se mipan 1k.
     
  11. Janne.P

    Janne.P Member

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    itelläkään ei oo kokemusta tosta mipan 1k lakasta. maalaannu vaan standoxin, sikkenssin ja debeerin tuotteilla...
     
  12. Janne.P

    Janne.P Member

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    ehkä se mipan lakka ois pitäny kaataa suoraan purkista pinnalle :D
     
  13. cpcp_3pa3pa

    cpcp_3pa3pa Terhi

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    standoxin voc-lakka on kyllä pirun hyvää, riittoisaa ja edukasta. helppo maalata hyvää pintaa, kun lorauttaa esim. 15% ohennetta sekaan..
    deebeerin lakalla tahtoi olla kans samaa ongelmaa, että se kuivaa liian nopeaa. hyvä pinta silläkin tulee ja se vasta edukasta onkin, mutta koko auton maaluussa joutuu kyllä hiukan kiirehtimään viimeistelyn kanssa, kun tahtoo tulla jo sumurajaa lähtöpisteeseen, kun saa auton kierrettyä..
    jos jotain lakkaa täytyis lähteä suosittelemaan, niin taitas ääni mennä tuolle standoxille..

    en tiiä, mutta ois litran purkki sitä mipaa jouten, saa kympillä joka haluaa kokeilla miten onnistuu se suhaaminen sillä.. ;D
     
  14. Janne.P

    Janne.P Member

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    debeerin hs420 lakka oli kans ihan ok kamaa ainakin ku oman auton maalasin.
     
  15. Janne.P

    Janne.P Member

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    ja hiukan enemmän ohennetta sekaan niin hyvä tulee mutta tietenkin herkempää valuun silloin.
     
  16. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Maali ei pysy, mutta tarrat pysyy ku laittaa 3M räkää lisukkeeksi
     
  17. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    "" tikkurilan duasolidin (teollisuusmaali = työsuhde etu) ""
    ^-- miehille joilla on aikaa ootella kuivumista ;D
     
  18. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    2K-lakkaa käytetään meillä, se on ainakin ihan hyväksi todettu. 13metristä kontilla varustettua kärryä ko maalaa ni ei passaa olla kovin nopiasti kuivuvaa lakkaa.. ;) Ja sama homma se on nuiden kuortsikan koppien kans. ;D On se kyllä tuo 2K-lakka kuivunu läpi ihan kohtuu ajassa vaikka ei uunia olekkaa. Tokihan niitä varmasti löytyy parempiaki maaleja mut kyl nuillaki pintaa saa aikaseksi. Nuo minun kelkin valkoset osat(massa+sinistä hilettä+lakkaa riittävästi) on kans maalattu Mipan maaleilla et talvellahan tuon sitte näkee et miten nuo kestää kulutusta.. ;D
     
  19. cpcp_3pa3pa

    cpcp_3pa3pa Terhi

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    se mipan 2k lakka on ihan menevää tököttiä, pari kertaa olen sitä kokeillut.. tosin olen silti tykästynyt tuohon standoxiin, kun olen sillä eniten maalannut. tosin tuo lämpötila maalaamossa (+25) voi olla ehkä hitusen liian korkea, siksi ehkä se deebeeri kuivaa liian nopeaa. mutta tälläista jälkeä tulee sillä mipan 1k lakalla. muovi on karhennettu, pohjustettu, sävypohja ja kerros lakkaa, joka kiehui. lakka kuivatettu ja hiottu, koitin uudestaan lakata, niin sama homma, vaikka miten sen ruiskuttaa, tässä lopputulosta (reunassa näkyy aikaisemmin lakattua ja hiottua pintaa)
    [​IMG]
    lopuksi piti hioa hiomakoneella lakkakerrokset pois ja muovit puhtaaksi, pohjustaa uudelleen, pohjamaalata hiontavärillä, hioa varovasti, vetää hopea sävypohja ja lakkaa, jossa candya seassa. se muovi kiehui vieläkin vähän, vaikka se mipa oli jo hiottu pois, pinta piti vesihioa ja lakata vielä kerran pelkällä lakalla, sitten se onnistui muuten, mutta sain pari roskaa sotkettua siihen.. :( tähän päälle hioessa särin vielä uudehkon hiomakoneen, lupasin nuo muovit melko halvallakin vielä.. :-X että aina ei voi voittaa. tiedän kuitenkin tästä lähtien, että alan suoraan sotkemaan tutuilla litkuilla, niin ei tule vastaavia ongelmia.. :)
    [​IMG]
     
  20. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Vs: Kuomun maalaus - saa laittaa kuvia itse maalatuista kuomuista

    Joo ei tuon näköstä pintaa, mikä on tuossa eka kuvassa, kehtaa kellekkää laittaa jos asiakkaalle tekee.. :) Ei oo taiettu meillä kokeilla ollenkaa tuota 1K-lakkaa ni paha mennä siitä sanomaan mitään. Ja kyllähän se niin on et maali merkki ko vaihtuu ni kyl siinä hetki menee et ne saa pelaamaan oikeen. Vaikka ihan hyvän pinnan se maalari veti noihin minun osiin vaikka ekka kertaa mipalla maalasi.. En vihtiny ite ruveta nuita sotkeen ei ois kuitenkaa tullu samanverosta pintaa. Pitää koittaa ottaa kuvaa niistä kohan saa kunnolla valoon tuon keksinnön. Noihin tuli Audin valkoinen massa ja sitte sinistä hilettä lakan sekaan ja sit vielä puhasta lakkaa muuan kerros, lopuksi vielä myllytettiin osat. Tuli kyllä mun mielestä ainaki ihan hyvät.
     

Suosittele tätä sivua