Lynx Adventure 600/1200 Tourer

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Ilves-kissa, 6/2/12.

  1. ruiseri

    ruiseri Voiko kelkassa olla liikaa varusteita?

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Lyhyesti: On!

    PikkuACE on loistopeli pitkille reittireissuille ja se on mulla lähinnä kakkoskelkkana reissukavereita varten. Hauskuus vaan loppuu siihen mihin reittikin :( Kyllähän se hangessa just eteenpäin kulkee mutta sitten tolla GT:llä saa kyllä odotella ja menee vähän maku hommasta. Myynkin ton ACEn pois ja vuokraillaan kavereille tarvittaessa jostain jotain muuta.

    900ACEnkin taidan jättää kauppaan. Pitkä & levee on mun juttu ja tehoissa en ainakaan alaspäin halua mennä. Nokka pitää saada nousemaan ojien yli jne ja vaikka 1200:ssa onkin potkua niin on siinä kyllä painoakin.

    Tällä hetkellä olen kallistumassa vanhan päivittämiseen. Pitäisi koittaa päästä jossain 800:n puikkoihin niin osaisi sanoa paremmin. Taitaa vaan olla niin että sitten kun sellaisen puikkoihin jossain pääsee niin samalle talvelle niitä tuskin enää saa :mad:
     
  2. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Melkein vastasin tuohon mut huomasin ettei varmaan puhutakaan samasta kelkasta, itellä 600 e-tec adventure. Noista ei mikään ollut mielestäni kohdallaan.
     
  3. Dreamer

    Dreamer A 51

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Jos haussa on ns. Sivistynyt matka/reittikelkka niin mielestäni tuo nelari kone on tuossa leveätelaisessa paikallaan. Luotettavuutta unohtamatta.

    Itsellä on perhe/pilkki käytössä tuo 1200 Gt lynxi ja nyt jo pellolla ajaneena tykkäsin laitteesta. Kevythän se ei ole mutta jos ajetaan niinkuin tuolle laitteelle on suunniteltu niin painosta ei ole haittaa. Tuohon kelkkaan 1200 on oikea moottori...
     
  4. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Kyllähän se on niin että 600-etecci on paras moottorivaihtoehto kun mennään reitillä ja välillä pöräytetään umpisessa. Kaikenlisäksi voi vaikka pöräytää umpisessa reen kanssa polttopuita hakemassa. 1200 on ihan liian laiska ja painava. Voimaahan on ihan hirveesti.
     
  5. lamar

    lamar Well-Known Member

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Tallista löytyy 600Sdi koneella oleva GT, vuosimallia 2009. Onko järkeä vaihtaa tuota 1200 nelariin, kun tulee aika paljon vedettyä rekeä perässä ja ajettua puita metsästä? Itselle yrittänyt perustella tuota vaihtoa sillä, että uudemmissa olisi PPS alusta ja ehkä hieman notkeammin toimiva vaihteisto, lisäksi pääsis eroon tulppienvaihdosta, kun tuppaa tuo nykyinen syövän tulppia raskaita kuormia vetäessä. ???
     
  6. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Ite olen vetänyt lanaa sekä latuhöylää sekä normaalia reittiajoa tulppia ei ole mennyt vielä kesken matkaa yhtään. (huollossa vaihdettu)
     
  7. tika73

    tika73 Well-Known Member

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Olen koittanu melekeen kaikkea (paitsi naapurin emäntää) ton kelekan kanssa, mutta kulutus pyöriin tuolla 20 kympin pinnassa.Vauhtia tai raskasta peukaloa ei kyllä paljon oo. Yksi kysyki onko mulla vakkari kelekassa ku meet kokoajan sammaa vautia oli mutka tai suora ;D . Lanan jos pistää perään niin kulutus pomppaa jon.30l. Onkohan näissä tullu jotain muutoksi variaattori tai moottoriohjauksessa, vm 11-13. Millä versiolla Kukunor ajeleee?
     
  8. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Mulla 2011 600 e-teckki ja toi lukema 13,7 matkalta 2800 km on tuosta kelakan tietokoneelta ja uskon jopa että se totta.
    En ole kattonut lyhempien matkojen lukemia.
    Naapurin emännästä puheenollen en ole päässyt lähemäksi kun samaan paljuun.
     
  9. tika73

    tika73 Well-Known Member

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Itellä ei kakstahti käry ennää kiinnostas siksi ei tuo e-teck innosta. Meinattiin huoltoliikkeen kans kokkeilla eri jousia variaattoreihin ja katotaan oisko niillä vaikutusta kulutukseeen. Gtx,ssähän oli muutettu välityksiä vm 13 verrattuna vm 10. Oli tihiämmät välitykset laitettu uuvempaan.
     
  10. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Toi on kyllä totta ei tarvii savupilvessä seisoskella, pakokaasu on kyllä tosi puhdasta, eipä sitä saa vaateisiinkaan oikein tarttumaan.
     
  11. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Ooteko ostaneet lisävalopakettia omiin kelkoihinne ? Mä ainakin aion laittaa kun niitä joskus saa jos saa.
     
  12. ruiseri

    ruiseri Voiko kelkassa olla liikaa varusteita?

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    No ni. Nyt se on sitten tallissa. Commander 800. Katotaan tämä talvi miltä tuntuu ja jos alkaa öljyt ja hajut olla enempi miinusta kun paino ja teho plussaa niin sitten varmaan takas tonnikakssataseen seuraavalle talvelle.
     
  13. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Saat varautua jotta pikkasen tuoksahtaa. Ei välttämättä normiolosuhteissa ja vauhdeissa. Toivotaan mieluisia kilometrejä.
     
  14. lamar

    lamar Well-Known Member

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Kuinka paljon tuosta 12v virranulosotosta on sallittua ottaa, 20W vai enemmän? Entä paljon sähkövisiirinliitännästä?
     
  15. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Eikös siinä läpässä ole lukema että max 25 W, visiirinvirtahan otetaan suoraan akusta en tiedä oisko siinä mitään ongelmaa.
     
  16. lamar

    lamar Well-Known Member

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Pittääpä tarkistaa, kiitos.
     
  17. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Moi, minkälaista kypärää käytät, mulla tollanen MT Raptorin kypärä mutta ei minkäänlaista kokemusta vielä siitä. Aikaisemin ollut ongelma lasien jäätymisestä siksi ostin tuon jos pakkasellakin näkis jotain.
     
  18. lamar

    lamar Well-Known Member

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Nykyinen kypärä on Lazer Blizzard, ilman lämmitettävää visiiriä. Tarkoitus olisi kuitenkin hankkia HJC IS-MAX ja siihen tuo sähkövisiiri, niin jospa sitä sitten pääsisi eroon huurtumisista.
     
  19. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Onko teillä samanlaista kokemusta kun umpisella alkaa peruuttaa vetää roiskeläppää sinne telan alle , se on siinä kun samalla vetää perää alaspäin. Pitää käydä kiskomassa läppä alta ja taas mennään metri takasinpäin kunnes se on taas siellä välissä?
     
  20. tika73

    tika73 Well-Known Member

    Vs: Lynx Adventure 600/1200 Tourer

    Joo roiskeläppää päivän nostelleena hoksannu saman. Taijan tehä samanmallisen ku skandikissa on. Pittää vain leikata viimenen pätkä pois. Missä kilometrimäärissä teillä on variaattorin rampit kulunu koloille? Ite hoksasin ramppien olevan koloilla ku vaihoin jousen. Ajomäärä on 4700km.Oireena ollu rauhallisessa ajossa ylöspäin vaihtaminen ollu vähän tökkivää. :(
     

Suosittele tätä sivua