LYNX RAVE RE 600/850 -22, -23

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä M.E.A, 30/3/21.

  1. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Laita Tuunelan Jarkolle Iisalmeen kepit mh kautta niin saat hyvät setupit kelkkaan. Kestää pommittaa ja on herkkä. Tuunela Motorsport kvg
     
    juha.L, Temek85 ja Mika_R tykkäävät tästä.
  2. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Tuo sama modi pelaa kaikkiin pps alustoihin meillä norsun kokoisilla kuskeilla. Varsinkin kun on lisäbensaa tunnelin päällä mukana. Jousi kuitenkin kantaa sen painon. Jotkut toki kertovat että iskarilla saa tehtyä säädön että pelaa vakio jousillakin, mutta itse kyllä lähtisin just tuosta jousen vaihdosta liikkeelle ja sitten loput simmillä.
     
    M.E.A ja Jaku tykkäävät tästä.
  3. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    60/65 jouset pelaa myös 3700 pitkässä. +100kiloinen saa laskea huoletta menemään patikossa ja kakspäälläkin touringissa kantaa riittävän hyvin.

    Kantavuutta en lähtisi iskareiden kustannuksella säätämään. Niillä säätää sitten muuten ajon mieluisaksi.
     
  4. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Lisätyt liitteet:

  5. juha.L

    juha.L Member

    pitänee hommatta sitten noin 5nm jäykemmät jouset jo valmiiks kun näyttää olevan positiivisiä kokemuksia .
    ootteko mistä jousia hommaillu vai ihan brb omia käyttänyt
     
  6. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Yleensä iskarisepillä on jousia hyllyssä
     
  7. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    Oon ostanut ihan marmoritiskiltä, halpoja ovat n 35eur kpl viimeksi mutta saattaa nyt olla toki tapahtunut ideksikorotus kuten muissakin osissa. Mulla 600R RE 3500 on takapukissa 70nm , etupukki vakio 55nm , edessä 24nm. olen 80kg ilman ajovarusteita itse. Pidän esarit miellellään nollassa niin jouset on valittu sen mukaan mutta etupäässä on ehkä 2-3mm silloin kun on C/A alla, Blade ei vaadi oikeastaan yhtään.
     
  8. juha.L

    juha.L Member

    täällä mikkelissä ei taida iskarisepillä olla jousia (tai epäilen ) varastoissa .
    on vähän tullu inflaatio aiankin äkkiä netistä kattomalla takimmaisen iskarin jousi 90e
    https://motocafe.fi/tuote/jousi-280-mm-65-nmm-brp-503192356/
     
  9. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    Herranisäsiunaajavarjele ku on pompannut :). No tiskiltä yleensä saa noista hinnoista pois noin 10-15% kokemuksen mukaan. Tilaus tavaraa ne on olleet monesti kyllä Oulun seudullakin.
     
  10. juha.L

    juha.L Member

    tilasin nyt ensin vaan takojousen ja kokeilen miltä tuntuu . vaihtelee sitten etupukin jousen jos se siltä tuntuu kunhan nyt pääsee edes vähän testeilee.
    kiitos neuvoista kaikille ,on vähn opeteltavaa tuon lynxsin alustan kanssa kun on kokemsuta vaan noista "perinteisistä" alustoista ja oli vähän jäähyllä välillä koko kelkkahommat
    tossa muutaman vuoden välillä
     
    LRacing tykkää tästä.
  11. Mekatsu

    Mekatsu rave 600 -09

    Suosittelen kokeileen etupukkiin progressiivista 50-65 jousta totaltekilta niin herkkyys paranee mutta kantaa silti hyvin, toki aika hintava on (105€)
    Itsellä vanhemmassa REX koppasessa ja mielestäni parempi kuin 60nm jousi.
     

    Lisätyt liitteet:

    juha.L tykkää tästä.
  12. juha.L

    juha.L Member

    täytyy panna mieleen tuo .kunhan nyt pääsis vähän ajelee et miltä tuntuu nyt tälläsenä. joo hintaa on, mut jos on toimiva ja kutenkin kestää vuosia
    nii ei parikympin ero hinnassa enää tässä konkursissa paljon tunnu ,meni vähän jo budjetti yli kelkan ostossa kun ei sopivaa käytettyä löytynyt järkevästi.
     
  13. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Harmi kun ei huomannut noita laittaa omaankiin alustaan. Keulassa on TT progressiiviset ja pelaa kyllä hienosti. Mukava turistipatissa, ei nypytä ärsyttävästi käsille ja silti jaksaa ottaa isoakin töyssyä vastaan.
     
  14. K9Pro

    K9Pro Lynx Rave RE 3500 600R 2023

    Osaako joku sanoa suoralta kädeltä, että onko -23 mallissa matalampi koropala kuin edellisessä ”kopassa”, eli esim. -20 mallissa?

    laitoin ylivuotisen 23 Raven ja vaikka kuinka säätää koropalan kulmaa ja tankoa, niin ahdasta on ja polvet ottaa kiinni. Vanhassa 20-mallisessa ei ollut vastaavaa ongelmaa.
     
  15. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Näyttäisi olevan 30mm lyhyempi raiseri. 20-vuotisessa 506152881 120mm ja 23-mallisessa 506153255 90mm. Ohjausakseli on molemmissa sama, mutta ohjaustanko eri numerolla, joten välttämättä ero ei sitten lopulta ole tuo 30mm.
     
  16. polleurho

    polleurho Well-Known Member

    Minä olen tehnyt simmit totaltekin etupukkiin 30-40 jouselle, on hyvin herkkä ja kestää melkoisesti vastapattia. Toki pds auttaa siinä.
     
  17. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Tanko on molemmissa sama.
     
  18. K9Pro

    K9Pro Lynx Rave RE 3500 600R 2023

    kiitos! Tämä selventää sitä, että ohjaamo on oikeasti ahtaampi. Luulin jo tulleeni luulosairaaksi :D

    jos jollain lojuu 120 mm raiseri nurkissa, niin saa tarjota!
     
  19. Iletsu78

    Iletsu78 *kelkaton*

    Takuukampe -> huoltoon
     
  20. teme-

    teme- Well-Known Member

    Käännä tanko ääriasentoon vasemmalle jolloin kaasukahva on mahdollisimman ylhäällä ja laita wd40 vaijerin sisään valumaan ja liuottamaan jos siellä joku jumi on. Tai tutki kaasuläpiltä löytyykö jumi sieltä päästä.
     

Suosittele tätä sivua