Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä 123456789, 11/1/12.

  1. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Mulla -12 mallinen ja alko piipittämään rev limittiä ja leikkomaan tehoja rev limitissä ku laitettiin -12 syksyllä uus softa (-13 softa?), vaikka rampit oli 1 asennossa. Nyt -13 syksyllä laitettiin taas uus softa (-14 softa?) eikä oo piipitelly vielä kertaakaan vaikka rampit 3 asennossa...tosin on sisäänajo moodi vielä päällä, ku tuli kamppanja männät koneesen. Tosin ku on jäällä lyöny tyhjää, niin on ne kierrokset kyllä käyny samassa, mitä viime talvena herjas sitä rev limittiä...

    Miten muuten saa sen kierrosajan oton päälle tuohon mittaristoon? Joskus ku oon koittanu laittaa kesäsäilytys tilaan, niin meni vahingossa ajan otto päälle, ja kun yrittää niin ei millään...ois tarvetta toiminnolle.
     
  2. Macce

    Macce Lynx Rave RE 800R -13

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Mulla muuten kans alkuperäisellä softalla piipas jatkuvasti ja mullakin oli rampit ykkösellä. Nyt -14 ohojelma ja rampit kakkosella ja vain kerran oon oon saanu piipityksen irti.
     
  3. sdi-600

    sdi-600 Well-Known Member

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Onko muilla mennyt takapukin yläpäästä niiden 133mm pyörien laakerit ja ootteko saanut takuuseen, laakerit on valettu pyörien sisään niin joutuu vaihtaa pyörät , kelkka 800 2013 ajettu 2800km ,luulis niiden vähän kauemman kestävän...
     
  4. AKK

    AKK Ski-Doo MXZ Comp.

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Sain takuuseen 2600km ajettuna.
     
  5. sdi-600

    sdi-600 Well-Known Member

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Edellisestä 600 2012 meni kans laakerit ja en saanu takuuseen
     
  6. teme-

    teme- Well-Known Member

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Samaa kävin itsekkin kyselemässä, eivät kuulemma telapyörät kuulu takuun piiriin. Ostin sitten tarvike pyörät tilalle joihin pystyy vaihtamaan laakerit.
     
  7. Macce

    Macce Lynx Rave RE 800R -13

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Mitä helekuttia ne tekee noissa kelkkavideoissa näille vehkeille kun keulii niin vimmatusti??? Ois kiva itekki vejellä nokka pystyssä suon laidasta toiseen laitaan.... Vai enkö minä vaan oo vielä oppinu sitä? ;D

    Minulla vakiosäädöissään ja kyllähän tuossa potkua on vaikka muille jakaa eli ei se voimasta kiinni ole... :p
    Pitääkö se takapukki ruuvata aivan veteläksi vai mitä? Ja pienempää ylähammasratasta???
     
  8. Dreamer

    Dreamer A 51

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Takapukilta kun aukaiset hitaan puolen ruuvin ja kevennät esijännitystä niin kyllä keulii. Ja Matto tiukalle ;)
     
  9. Macce

    Macce Lynx Rave RE 800R -13

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Kokeillaan. :)

    Eihän tuolla asialla kelkkailun kannalta mitään virkaa ole mutta pitää siitä hienoja kuvia saada niin voipi sitten elvistellä kavereille tuopin ääressä... ;D
    Sellaisilla säädöillä ei sitten kyllä asiaa reitille ole?
     
  10. Macce

    Macce Lynx Rave RE 800R -13

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Mikähän lie kun löysää kaasun moottorijarrutukselle niin (ilmeisesti) alustasta kuuluupi tasainen tiheä nakutus??? Liittyy nopeuteen jotenkin kun harvenee vauhdin hiljentyessä.

    Maton linjaus pielessä ja vetarin nappulat osuu solkiin??? Vai oisko liian löysällä, ei kuitenkaan hypi rankoissakaan kiihdytyksissä.
    Joku laakeri???
    Ketjussa vikaa??? (huollettu 200km sitten joten tuskin tämä)
    Hihnassa kolo?? (ei kuitenkaan ajossa tai kiihdytyksessä kuulu mitään, niin veikkaisin että ei tämä)

    Ääni ei kuulu pukille nostettuna perä ilmassa...
     
  11. -JPV-

    -JPV- Well-Known Member

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Vaikuttaa tutulta vialta....itsellä kuului saman tapainen ääni. Päätin ajaa vian ulos ja tulihan se sieltä. :p
    Aluksi kuului hiljainen nakutus ja hiljalleen ääni vain kasvoi ja lopuksi rusahti. Pienen matkan ajoin vielä tien laitaan ja sitten odottelemaan pariksi tunniksi auto kyytiä ja kelkki korjaamolle.
    Ketjukotelon puolelta ylemmän akselin laakeri sanoi sopimuksen irti.
    Onneksi meni hitaassa paikassa kun rusahti.....mitään sen kummenpaa ei hajonnut. Ei edes ketju päässyt pomppaamaan yli.
    Oli todella vaikea paikallistaa mistä tuo ääni kuului, välillä sen oli kuulevinaan koneesta ja välillä telastosta. :-\
     
  12. Rantalankila

    Rantalankila DS 3900 -22 & GL 3900 Syncro

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Eivät mulle ainkaan laittaneet -12 malliin uusinta softaa. Huoltoukko sanoi että -12 mallin jälkeen softat eivät ole menneet parempaan suuntaan. EU:n päästösäädösten takia pyrkivät vain laskemaan päästöjä yms. Eli toisin sanoen käy laihemmalla. Mitää vikaa ei ole ollut oman kelkin softassa.
     
  13. javis

    javis Re 800 E-Tec -13

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Hommasin Teamin Tied paketin Bikefoxista ja nyt Levillä päässyt vasta testaamaan kunnolla. Ykkösessä vakio rampit 3 asennossa, pinnipainoa 21,3g + sokka. Jousena kelta-sininen.

    Kakkosessa Tied kelluvalla akselilla, Helix 66-62, jousi on musta. Lisäksi QRS tuki. Alaratas vaihdettu 46 ja yläratas vakio.

    700km tullut kaahattua sekalaista ajoa ja kertakaan ei ole piipittänyt. Kierrokset pysyy hallinnassa ja vetoja on reilusti vakiosettiä paremmin. Reagoi kaasuun nopeasti.

    Voin kyllä lämpimästi suositella tätä muutosta kaikille kyseisen kelkan omistajille. Ainoa miinus on että hihna ei mahdu vakiopaikalle. Itse laitoin hihnan äänenvaimentajan taake jalkakotelon päälle. Muutamalla nippusiteellä se istuu nätisti siellä.
     
  14. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Vielä näistä kytkimen kohdistus merkeistä joita alkaa olemaan jo liiankin kans... sisä lautasessa perinteinen lovi, liikkuvassa kaks paineilma kynällä tehtyä ympyrää ja perinteinen lovi ja ulommassa limpussa se nuoli, eli 5 merkkiä ja kampuran päässä vielä se viiva eli 6 kohistus merkkiä. Oon ymmärtäny, että pikku ilmakynä ympyrä ja nuoli kohikkain, iso ilmakynä ympyrä ja kampuran päässä oleva viiva kohikkain, mutta entäs sitten se sisempi lautanen...mihin sen lovi kohistetaan?

    Asiaa puitiin jo vähän aikasemmin topicin sivulla 4...
     
  15. mauno83

    mauno83 Well-Known Member

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Liikkuvan lautasen pikku pallura ja nuoli sekä sisemmän lautasen lovi kaikki samaan linjaan. Ja sitten se liikkuvan lautasen isompi pallura ja kampuran viivan kanssa linjaan.
    Ja Âvot nyt kytkin on oikein kasattu sekä paikallaan, ja silti tyhjäkäynnillä se täristää niin että visiirii vipattaa.. :D Se vaan on lynxi.. ;)
     
  16. timppa72

    timppa72 Well-Known Member

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Kuinka tuon 44 matto vaikuttaa kulkuihin näissä.Ku tuntu ottavan yli 140km/h nopeasti jäällä jossa lunta yli 20cm.Mitä nämä kulkee?vm2012 44 matto.Tuntu todella tehokkaalta.2010 800 povertekin omistaneena.Alusta oli mennyt ainakin huimasti eteenpäin.
     
  17. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Mulla vaikutti tuntuvasti kulkuihin, ku laitoin 44 maton toissa kesänä. Nyt on kuitenki pari piikkiä pienempi yläratas, niin kulku löyty sillä uudestaan (kovalla 176 mittariin). Voimalinja on vähän muokattu, ja toimii nyt reitillä mukavasti, mutta jos on vaikka tuo 20cm höttöä päällä, niin ei vejä mihinkään. Kierroket jaksaa kuitenki pitää mukavasti 8000 vaikkaa ihan ummella puskee menemään.

    Minusta taas -09 800r powertek tuntu huomattavasti räväkämmältä, mitä ykskään ajamani e-tec ::) -09 keuli tasasella vaikka katolleen, ku linttas kaasun pohjaan ja pysty kilometri tolkulla ajaan sillain, että sukset ei lumeen koskenu. Ja se nimenomaan repi käjet hapoille hetkessä...hauskin kelkka, millä oon ajanu. e-tec on just tuommonen kuminauha, että suorituskyvyn aistii vaan katsomalla nopeusmittariin.
     
  18. Macce

    Macce Lynx Rave RE 800R -13

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Mikäs kokonen se ylähammasratas näissä -13 malleissa vakiona nyt olikaan???

    Vaikuttaako se mitenkään jos vaihtaa "vain" yhden hampikkaan pienempään vai pitääkö ottaa suosiolla 2 numeroa pienempi???
     
  19. javis

    javis Re 800 E-Tec -13

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Vaihda alaratas pari piikkiä isompaan. Menee vakioketjulla ja ketjun linja on paljon järkevämpi.
     
  20. Macce

    Macce Lynx Rave RE 800R -13

    Vs: Lynx Rave RE 800R E-TEC 2012 - 2013

    Eipä ole huono ajatus ollenkaan, ketjun linjaa ajatellen varmasti paljonkin järkevämpi. Tosin iso ratas varmaan on hivenen kalliimpi.

    Kai tuon saa näppärä sälli (ai minäkö muka) itte vaihdettua???

    Jamahaan (mekaanisella pakilla) oon nuita vaihdellu onnistuneesti mutta Lynskin koteloa en ole vielä auki käyttänyt.
    Onko mitään erikoista muistettavaa???
     

Suosittele tätä sivua