Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Kamppi, 13/1/06.

  1. lynx643

    lynx643 Well-Known Member

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    tottakai lämmitetään ennen täyskaasu kiihdytyksiä!
     
  2. pilkkis600

    pilkkis600 Nettikelkka

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Onko kukaan paininut 550 -08 voimansiirron kanssa?? Jotain hyviä muutoksia saatu aikaan?
     
  3. 600trimmeri

    600trimmeri Xtrim 600 sdi -08 (ex), Xtrim SC 600 E-TEC -13

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Itteäni kiinnostas kanssa tietää, että mihinpäin näitä pyörittelis ::)
     
  4. napero3000

    napero3000 Commander ltd 900 -20

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Tiijä sitten onkos näistä mitään apua, mutta eka iskarihuollon jälkeen aikanaan sain huollosta lapun "takapukki yläruuvi 17 napsua, alaruuvi 12 napsua. Isoruuvi kierros ja neljännes" Jonku napsun muistaakseni kirin ennen sitä huoltoa, että ei tuo varmaan ihan tehas asetus ole.

    Niin ja xtrim 600 -08 on kelkka.
     
  5. 600trimmeri

    600trimmeri Xtrim 600 sdi -08 (ex), Xtrim SC 600 E-TEC -13

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Vaikuttaako tuo ramppien säätö mitenkään tuohon alakierrosten toimintaan ja liikkeelle lähtöön vai pelkästää nostaa/laskee huippukierroksia? Pudotin omasta rampit kolmoselta kakkoselle ja jotenkin tuntuu, että terävämmin lähti liikkeelle ennen toimenpidettä ::)
     
  6. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)


    Kytkimien ja remmien lämmöistä on ollut puhetta tässä topicissa matkan varrella.
    Itsellä on kytkimet aikalailla linjassa, remmi oikealla kireydellä ja variaattoritukeakin käytän, joten kytkimien ja remmin lämmöt eivät kovin korkealle nouse kovassakaan huudatuksessa. Kärsii kädellä koskea. Aloin kuitenkin vielä miettimään joitain temppuja, joilla lämpöjä saisi vielä alemmaksi. Mielummin haluan kaakit matolle asti enkä lämpöenergiaksi.

    Remmisuojan sivumuovi toki on ollut poissa pidempään. Nyt tempaisin rasiaporalla muutaman reiän sivuposkeen ja frogskinz merkkiset tarra-meshit päälle. Lämpöhän tunnetusti nousee ylöspäin. Ja sen huomaa kyllä, sillä paikallaanollessa noista venteistä tulee ihan hyvin lämpöä pihalle. Niin kuin on tarkoituskin. Olen nähnyt vastaavia venttejä laitettavan myös kytkimen alle sivupohjamuoviin ilmankierron lisäämiseksi. Itse koin sen vähän araksi paikaksi kun kelkalla tulee ajeltua ties missä reitin ulkopuolella ja risut ym puhkovat kyllä pohjan puolella olevat ventit aika pian.

    Sivuposken etupuolelle (siinä missä polvet suurinpiirtein lepää) joskut poraavat läjän pienempiä reikiä. Varmaan toimii kyllä, mutta toisaalta on vähän ulkonäköjuttukin haluaako niitä reikiä siihen vai ei. Mikään frogskinz tarra siinä tuskin kestää.

    BRPllä on nykyään saatavana sellaista cooling kittiä, joka laitetaan remmisuojaan kiinni vakiomuovin tilalle. Pitäisi kuulemma 15 astetta laskea remmin lämpöjä. Se saa aikaan tietynlaisen pyörteen ja ilmavirtauksen kytkimien tienoille, jolloin lämmöt laskee. Sellainen taitaa olla 2012 boondockerissa vakiona. Onko jollain kokemuksia tuosta viilentimestä ennen ja jälkeen eli onko havaittavaa hyötyä? Joku vajaa sata egee se kustantaa marmoritiskillä...

    Tommosia ne pyöreät 2" frogskinz ventit sivuposkeen laitettuna:

    [​IMG]
     
  7. 600trimmeri

    600trimmeri Xtrim 600 sdi -08 (ex), Xtrim SC 600 E-TEC -13

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Kellää tietova? :p
     
  8. hjp

    hjp -13 Freeride

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Oletteko bensapumppua korjanneet? Entä tankissa olevaa suodatinta putsaillu?

    Mulla tuntuu olevan bensansaantiongelmia pidemmällä urkuauki pätkällä, esim umpinen mäki.
    Reitillä kyllä kulkee kun kaasu on vaihtelevaa.

    Pitäs lauantaiksi saada kuntoon, mutta ei oikein tiiä mistäpäin alottaisi.
    Saako filtterin ongittua tankista, vai pitääkö alakautta alkaa irrottelemaan?
     
  9. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    ongi tankista läpiviennin kautta letku näkyviin ja tarkista ettei oo esim poikki tms. Tyhjennä tankki eka.
     
  10. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Miten sulla tämä ilmenee? Minulla esim syvässä lumessa saattaa kierrokset nousta 8100 r/min ja sit yhtäkkiä niin kuin hyytyy ja tippuu 7000 r/min
    Itse olen pähkäillyt että olis liian suuren pykälän heittänyt variaattorissa. Voi tosin olla bensan saantiongelmakin, ei kuitenkaan hyydy kokonaan.
     
  11. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Tankin putsaus..? Ainakin 600:sissa (vm -08) on ollut tankissa muovisilppua useammallakin, joka sitten tukkii suodattimen. Oma pätki pahasti http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=79866.msg799215#msg799215

    Nyt jo pelaa siten ettei pätki mutta kierrokset tippuu tuohon 7000 pintaan.. Jos jollain on ideoita niin saa heitellä.. http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=91164.msg807154
     
  12. znood

    znood Guest

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Huolto kytkimelle+varille ja jäykempi jousi(green) kakkosvariaattoriin koska kuussatku ei jaksa jauhaa umpisessa jos vaihtaa isolle liian aikasin... varsinkaan jos on maton lappukokoa isonnettu.
     
  13. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    onko noissa sdi vehkeissä muuta bensansuodatinta kui tankin sisällä? Aikanaa kun evosta mureni bensaletku tankista, niin se sammahti aina koknaan ja sai nykiä hetken käyntiin. En tiedä tekeekö tää sdi vaan sen kierroksen laskun samassa tilanteessa. Mä olen aina syyttänyt voimalinjaa kun mäen kiipeämis kisoissa kavereitte kanssa kelkka puutuu puolivälissä. Reitillä ja kovalla kulkee kyllä kuin unelma ja kiertää välissä liikaakin. Mä ainakin olen vaihtanut kytkimeen ja variin hiukan jäykemmän jousen sekä vähän lyhentänyt välityksiä. Silti tämä ongelma.
     
  14. znood

    znood Guest

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Olisko sielä sihti tankin sisällä ja toinen korkeepainesuodatin ennen ruiskutukkia siinä ylhäällä imukotelon yläpuolella..
     
  15. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Ne on putsattu ja tarkistettu, matto on vakio.. Kierrokset on kadonnut ilman että olisi mitään muutoksia siinä välissä tehty ???
     
  16. teikka

    teikka Takametsissä mennään

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Kylläpä kelekka (-08 600xtrim)muuttu yhellä pikku jutulla.. ;D
    Eli boondockerin vakiomatolla (370x38x44),kiristysvara riitti juuri ja juuri.

    Kytkimessä 160-230 jousi,rampit nelosella.
    Vari green jousi.
    Välit 21/44.
    Vetopyörät 2,86" 8-hampaiset.


    ps.ois evo/revo sopiva vetari 9-piikkisillä läpivetävillä kaupan,yyveellä saa kiinni..
     
  17. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Pölijä ajatus tullu mieleen joka todennäköisesti jää toteuttamatta mutta... Mitenköhän kankeaksi tämä X-trimmi tulee jos alle heittääs 403cm pitkän maton? Olin kattovinani jotta semmonen on listoilla. Harjakorkeutta siinä olisi sen 38mm mitä on alkuperäinenkin jos pysyy samassa jaossa. Nykyinen 365:nen on ihan asiallinen enkä itse pidä nykyistä kokonaisuutta kankeana. En ole kuullut jotta joku olisi jatkanut tälläistä. Jatkoillahan se on tietysti tehtävä ja toki takaosa hiukan ylempänä kuten ennenkin. Pohdin jotta tulisko kantavuutta lisää ettei mene niin hiivatin syvällä kuten tuola Lokan suunnalla huomasin. Harvoinhan toki meikäläinen sellaisiin olosuhteisiin pääsee. Kotopuolessa tuota pitkää mattoa ei kyllä tarvitte juuri lainkaan. Näytti tuola netissä kuva 384:llä varustettu X-trimmi. Sekin jo näytti melko härkin pituiselta jotta taitaa tuo 403:nen olla lähes älytön ;D .

    - Tuola pistin myös merkille jotta PP:llä on jännä ominaisuus. Ne pyrkii nousemaan pystyy ja vastustavat hitosti etenemistä. Tosin kun pohjia ei ollut yhtään vaan välillä mentiin melkoisen syvällä. Toki kun nopeutta nosti huomattavasti niin sekin väheni mutta riskit kairassa kohoaa suureksi ja todella tarkkana täytyi ajella. Kokoajan hereillä mitä edessä oli tarjolla.

    - Näiden voimansiirtoahan on moitittu enempi tai vähempi näiden vuosien saatossa. Nyt sitten tarkastelin pehmeän jängän ylityksen jälkeen kytkimen ja variaattorin lautasia. Niin oli todettava ettei ne olleet kuumenneet. Kierroksia oli kyllä saanut ihan kunnolla sen mitä koneesta ulos mittas.

    - Edellisinä talvina olen hiukan moittinut alkuperäistä korkeaa tuulilasia. Alkukaudesta sain hommattua -08 mallisen lasin. Pienen modin jälkeen sen sai heittämällä paikalleen. Vaikka tämä tuulilasi oli paljon matalampi niin suojaavuus ei kärsinyt yhtään. Näkyvyys parani huomattavasti eikä lasi päässy enää tulemaan "silmille" kuten korkeampi tekee kun seisaallaan ajoi.
     
  18. Taiger

    Taiger Well-Known Member

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Tuola aikasemmin itekki kyselin ja ihmettelin noita harituksia ym. tuplarautojen yhteydessä jottei ois niin levoton kovalla jäljellä... Vaihdoin sukset ristiin niin että nyt tuplaraudan kovametalli tuli sisäpuolelle ja säädin vielä lisää haritusta niin jopa helpotti. Vielä sais hitusen lisätä haritusta niin luulenpa että mentäis jo melkolailla justiin sinne minne kuski haluaa eikä mihin sukset tahtoo.
    Seuraava modi onki sitte saaha se 51mm matto alle, eihän tuolla muuten mennä ummella... ainakaan näillä lumilla...
     
  19. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    Omassani on tällä hetkellä haritusta vähintään 20mm (saattaa olla ylikin) mitattuna PP:een satuloiden pituudelta. Itse en moiti jotta vetelis. Tokihan PP:ee pakkaa seuraamaan vanhaa jälkeä joka on sen suksen ominaisuus. Alla olevat sukset höylätty ja samaten toiselta reunalta on kavennettu noin 10mm. Kavennuspuoli on tällä hetkellä ulkopuolella.
     
  20. MJ

    MJ lynx 3900/SUMMIT EXPERT 154

    Vs: Lynx X-trim (550F, 600SDI, 800PT; vm: 06,07,08)

    omani 07 xtrimmin jatkoin 384 pitkäksi.
    Ei oo yhtään sen kankeanpi kuin 365 matolla on. Jatkot on nostavat.
    Oon todella tyytyväinen jatkoon.Umpisen ajelussa aivan eri peli mitä oli ennen.
    Voimalinja vaan kondikseen et jaksaa pelittää kunnolla.
     

Suosittele tätä sivua