Mopot ja skootterit

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä Jälli-Eeti, 28/4/06.

  1. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    No vastaava dt:ssä kai?

    Joo tuo viritys kyllä ärsyttää vaikka iskarit, runko ja jarrut sen kestäis niin 50 vaan pitää ajaa. Kyllä tuon kaupungeissa ymmärtää, mutta täälä korvessa onko sillä väliä onko mikä putki vai ei ???
     
  2. jussir

    jussir Guest

    Jep. itse olen samaa miettinyt. Kyllä se vituttaa kun täältäkin menee melkeen puolituntia kaupunkiin. Nojoo lait on lakeja ja mehän ei niille mitään voida ::)
     
  3. IJN

    IJN Guest

    Noista virivirimegasikanoppe mopoista tuli mieleen.
    Nyt ku ajoin tuolta savikankaalta kylälle päin niin tulipa lujaa pv mopeti vastaan risteyksessä jossa oikealta tulevalla ei ole kolmiota vaikka onkin "sivutie", niin surutta hiastamatta risteykseen.
    Ja kaiken huippuhan oli se, että kuski ajaa ilman kypärää!
    Siinä ois taas tullu lehteen lisää suru-uutisia jos ois auto tullu vastaan sieltä.
     
  4. jussir

    jussir Guest

    Niin, Mutta eikö se ole jokaisen ihan oma asia miten sie sillä mopolla ajat. Jotkut ajaa hurjenmasti ja toiset rauhallisesti. Tietenkin liikenteessä vaarannat yleensä muittenkin hengen etkä vain omaa. ::)
     
  5. IJN

    IJN Guest

    Mullehan se on ihan se ja sama jos tollanen torvi vetää ittensä jonku rekan keulaan solmulle! Mutta, ei varmasti vanhemmat ole kovin ilosia jos heidän pikku pekka on ajanu mopolla kolarin ja menehtyny.
    Ja sanoohan sen jo JÄRKIKI ettei mopolla tahi kelkalla ajeta ilman kypärää! noissa vehkeissä kun ei ole kovaa kattoa tai ovia suojaamassa isolta kolahukselta.
    Virittäkää vaan ne moponne kulkemaan tuhatta ja sataa, iteppähän maksatte sakot (joillaki vielä on pappa betalar meininki). Jos niistä ei opi, niin jotaki on kyllä vialla.
     
  6. polaris^

    polaris^ Lynx re etec

    ite olen sitämieltä että pitäisi tota mopon rakeenteellista nopeutta nostaa sinne 60 tienoolle nii pysyy mukana liikenteessä.. mutta on se kyllä kieltämättä vittumaista ajaa vakio mopolla autot ainaki pk-seudulla ohittelee iha törkeesti aivan hipoen kylkeäs :mad: mutta onneks on ollu jo kevari jonku aikaa nii ite ohittelee lähinnä ;D
     
  7. stm

    stm Well-Known Member

    Ja taas on asenne kohillaan tuon ohittelun suhteen. Just tuommosten wannabe kovisten takia se maine menee. Ei hyvää päivää.
     
  8. polaris^

    polaris^ Lynx re etec

    ite ohitan vaan sillon ku se on turvallista en pahemmin puikkelehdi sielä mut niin ite en autoilioista kauheesti pidä ku eivät aina huomioi kaks pyöräsiä tiedän sen kyllä että ei niitä aina edes huomaa vaikka koittaakin katsoa mutta lähinnä vituttaa se et jos mopolla ajaa nii mennään ohi aivan vierestä hyvä ettei osu
     
  9. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    Mitäpä jos autoilijat jäisivät mopojen taakse??mitähän siitä seuraisi?pakkohan meijän autoilijoitten on ohittaa! ??? ::)
     
  10. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Oon huomannu et joillakin, ei kaikilla autoilijoilla on vakavakin asennevamma. Esim. Jos ajaa mopolla kuuttakymppiä 40 alueella, niin vi''' et joillakin autokuskeilla on jokin ongelma pysyy siellä mopon takana! :mad: :mad: Niinku mikä v''' pakko sitä on ohittaa mopoa joka ei hidasta matkaa yhtään??!??
     
  11. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    "Minun kakslitraanen tojohan ei milleen vanhalle rutkulle häviä" Tätä joskus itekki ihmettelly ???
     
  12. polaris^

    polaris^ Lynx re etec

    no nii mut se et mennään just ja just hipoen siitä ohi menisivät nätisti :p
     
  13. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    niin no se..ite ainaki kierrän mahollisimman kaukaa mopoilijat ettei vaan satu mitään,siinähän on sitten pahasti kusessa jos mälläyttää mopoilijaa :-X
     
  14. polaris^

    polaris^ Lynx re etec

    nii kyllä mä ymmärrän et autolla ohi vaan mut vois kiertää ku mopoiliat ei oikee huomioi muita kuten ei kaks pyöräsetkään aina olen huomannu en itsestäni :-[
     
  15. laukkanen

    laukkanen Well-Known Member

    [​IMG]

    tommoset päät on ja pituus on 290mm
     
  16. rotax377

    rotax377 OldSchool Dokkeri 144" RS treeride ja muut lynxit

    katoppa JL tuosta kun on jos jonnimmoista iskaria eikä ole hinnalla pilattu
    http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=841&OpenGroups=841
     
  17. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Näkyypä olevaan laatua halvalla.
     
  18. rotax377

    rotax377 OldSchool Dokkeri 144" RS treeride ja muut lynxit

    laadusta en tiiä mutta on ainakin halapaa ;D
    samaa roskaa ne on ku muutkin tarvike iskarit
     
  19. Anioldur

    Anioldur Polaris xc 600 sp

    Ei oo vaa nämä on aitoja KIINAN iskareita, soppii niihin vehkeisiin mitä ne myyvät ja varmaan muihinki mut näistä on laatu kaukana ;D
     
  20. rotax377

    rotax377 OldSchool Dokkeri 144" RS treeride ja muut lynxit

    no ei ne esim moposportissa myytävät muutamankympin iskaritkaan taida olla missään muualla kuin kiinassa tehtyjä ::)
    Kyllähän niitä saa muuallakin tehtyjä iskareita, mutta hinta on moninkertainen. Enkä nyt tiedä onko hirveaästi järkeä ostaa mopoon satojen eurojen iskareita, annoin vaan esimerkin mistää voi halutessaan ostaa halpoja iskareita mutta kukin ostaa tietysti sen mistä tykkää tai pitää parhaana vaihtoehtona.
     

Suosittele tätä sivua