outo ääni 583:ssa

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Wilsu, 17/1/07.

  1. JH79

    JH79 Well-Known Member

    Ekalla lenkillä olin vähän väliä kopan alla kuuntelemassa, mukana ollut kaveri nauroi vieressä. Ei siinä mitään vikkaa ole, ne äänet o ihan normaaleja. Kyllähän se ääni muuttuu jos sielt on jotain rikki, mut näin uutena omistajana ei kyllä erota mittään pikku kilkatusta. Saati ku vaihtoi kypärän, sit tuntu et kuuluu taas ihan eri äänet.
     
  2. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    näinhän se on ja kannattaahan se vilkasta jos kuuluu outoja ääniä et mistä se vois johtua , yleensä ne sirinät sun muut räminät on resonanssi ääniä jostain pellin palasta , niitä painelemalla ja kirimällä voi sit karsia joitakin ääniä pois
     
  3. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Mulla meni summitista kanssa kiertokangenalapäänlaakeri ja ääni oli valtaisan kallis  ;D
    Paljo muute remix sulla oli ajettu, ku porsi? Mulla on 8000km.
     
  4. Sulemi

    Sulemi Ski-Doo Mxz 500 -03

    Kallis on ääni joo... ::)
    Mulla samoten n.8000km kohalla, tiiä sitte pittääkö tuo mittari paikkaansa...
    Vaa kyllä nyt keherää nätisti 8)
     
  5. Wilsu

    Wilsu pilkkipulkka

    Onko muuten kuinka kallis projekti tuo kiertokangen laakereiden vaihto? pystyykö itse vaihtaan vai pitääkö käyttää koneistamossa?
    Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla kun kone on kerran auki?

    Siis jos mullaki on ne laakerit paskana.. ::)
     
  6. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Yleensä sillon vaihdetaan kankisarja. Moniin vehkeisiin ei edes saa niitä laakereitä irtona, vaan pitää vaihtaa koko kanki. Kankisarja on about 125e/kpl, koneistukset päälle. Yleisesti ottaen ei pysty tekeen kotona, mutta joillaki harvoilla on sellanen koti, että onnistuu ;D

    Samalla ko koko kampura puretaan, kantsii vaihtaa ne kampuran laakeritkin. Ne ei montaa kymppiä enää siinä konkurssissa tee.
     
  7. Sulemi

    Sulemi Ski-Doo Mxz 500 -03

    Joo, koko kankisarja häätyy vaihtaa. Näin tuumas koneistaja, ku ehotin pelekän laakerin vaihtoa.
    Kankisarja 104e/kpl, laakerit ja stefat n.130e, työt 115e(+mulla tuli tohon vielä lohkon hitsaus).
     
  8. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Sehän riippuu se hinta siitä, mitä sinne laitetaan Snopro kanget noin 100e/kpl, Wiceko 150e/kpl ja rotaksi orkkis 350e/kpl :eek:.
    Työt oli 125e - 180e, mitä kyselin.
    Isot poijat vaan puheli, etteivät omiin pito vehkeisii laittais muuta, ku Wicekoita tai orggis osia. Kannattaa kuulemma unohtaa noi snoproot ja sun muut.
     
  9. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    joo kyl ne muut on melko kumipuusta tehtyjä eli ei tuu kestää jos säästää ;)
     
  10. Sulemi

    Sulemi Ski-Doo Mxz 500 -03

    No, kompensoin nuo "halavat" kanget Wisecon männillä ;D
     
  11. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Mulle on kanssa tulossa wisecot, ollu kerra aikasemminkin ja ihan hyvää tavaraa. Kuinka kauan käyttelet lämpimäks ennen ku lähet ajaa?
     
  12. Sulemi

    Sulemi Ski-Doo Mxz 500 -03

    Lämpömittari normaaliin ajolämpöön, mitä tossa menis 5-10min?
    Edelliset oli myös Wisecot. Hyvin toimi, kunnes veivinlaakerista lähti rojua liikkeelle. Molemmat männät laelta basariksi...
     
  13. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Mulla ei ollu edellisessäkään lämpömittaria, ei oo nytkään, mut muistelin et jotai 5 minsan luokkaa sillo lämmittelin niitä. Näin ajattelin tehdä nytkin.
     
  14. Wilsu

    Wilsu pilkkipulkka

    eli joku 400 - 500 eetä pitäs varata remppaan.. :-\

    nooh, niinhä se on aina ku on kyse harraste pelistä..

    nimimerkillä moottoripyöriä rassannu
     
  15. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Jos laitat alakerran ja männät, varaa vaan noin 800e :eek:
     
  16. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Kyllä näin on.
     
  17. Wilsu

    Wilsu pilkkipulkka

    Meleko edullista.. ;D
     
  18. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    mulla oli lasissa 18000 ajettu.. saas nähä paljon tulee maksamaan ku vissiin joutuu uusia kaikki alakerrasta.. eikä ole varmasti halpa.. männät oli kuiten ehjät mutta neki tulee uuet..
     
  19. W-Eagle

    W-Eagle ac f6

    tuliko tähän mitään selvyyttä??
    iteltä löytyy formula mxz ja pitää ihme sirinää lämpimällä koneella ku on veto päällä.. mietin vaa et tuleeko samanlaine remontti mullekkii vai onko jotai paikkoja mitkä vois kattoo ennen huolestumista.. pitäny jo pari vuotta tuota ääntä ja hihnan vaihdon jälkeen oli pari päivää hiljasempaa

    Edittiä: 463 rotaxi kyseessä
     
  20. speedy

    speedy RS 600

    No johan on. Itellä kans kuuluu erikoinen "sirinä" omasta 583:sta. Tullut kans ihmeteltyä, että mikä on mutten ole ikinä kuitenkaan siihen sen enempää huomiota kiinnittänyt. Niin ja ääni kuuluu vain tietyllä kierrosalueella.
     

Suosittele tätä sivua