Pianonviritystä oktaavia korkeammalle Nytro 270 "Ilo alkaa kilosta"

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä JCLG, 2/12/10.

  1. Linski

    Linski sr viper 162 mtx mcx racing kit

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Kyllä sen maalin pitäis pysyä ;)Mulla ei ainakaan mitään hämminkiä.Riippuuhan se tietenkin maalaristakin.Tässä linkki jolla olen käyttänyt omia vehkeitä.
    http://www.paalupaikka.com/jefremoff/kuvat6.htm
     
  2. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    MK-lehden MTX-Nytro-testissä moitiskeltiin herkkyyden häviämistä alakierroksilta ja laite oli ollut tukkoinen hitaassa vauhdissa. Mitä mieltä omistaja on? Yleensä kaasuun vastaavuuden on sanottu olevan MCX:n seteissä hyvä. Sen takia kyselen kun olisi ensi kesäksi tarkoitus hommata jonkinlainen rakennussarja.....

    Juutuubista kun katsoo turbovehkeiden lähtöjä paikaltaan niin ei ainakaan kovin pitkiä viiveitä tuntuisi olevan.....
     
  3. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Siinä koneessa oli 240 hv kitti.

    Mulla on vakiojerkut alhaalla kun ei ole puristuksia pudotettu ja käytetään vakio suuttimia.

    Siinä voi olla jotain pientä 240 sarjassa kun seokset tulee lisäsuuttimilta ja kone alkaa ahtaa mutta sitten mennään. Mulla ei tuosta enempää tietoa ole. Olen jutellut kahden kaverin kaa joilla tuo kitti on ollut kiinni.

    Nytro MCX:n 270 kitissä ei kuulemma niin enää huomaa. Ja Nytro Turbon koneessa ei kyllä paljoa alakierroksilla näyttänyt nykivän ;D Päin vastoin tuppinurin niin kyllä meno maittoi/maittaa. Ei siinä viivettä huomaa. Tehoa tulee niin älytön määrä että viivettä alkaa löytymään omista reflekseistä. Näin jo mun 180 kitillä. Vääntö ei tunnu loppuvan millään. Mutta enpä ole isompaa kittiä kokeillut ;)
     
  4. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Toivotaan että onnistuu. Ainakin edellisissä tapauksissa autopuolelta on tullut B & T:ltä ensiluokkaista jälkeä ja nopeasti. EI ole tarvinnut odotella.

    EDIT: Olipa Nytro Turbolla kyllä ammattilainen ollut asialla. Itse vein ihan automaalaamoon mutta tuo kaveri tekee näköjään pienemmällä ruiskulla.
     
  5. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Tässä kuuluisa EFI liitin hässäkkä:
    [​IMG]

    Siinä MAP:in haaroitus EFI boxille:

    [​IMG]

    Ja siinä Ismon koeajon jälkeen matkalla pidemmälle testille.

    [​IMG]

    Seuraavat kuvat tod näk sunnuntaina jos Herra suo valmiista kelkasta...
     
  6. Slakki

    Slakki 155 sks

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    vaikuttaa lupaavalta. Jokos on saatu säädöt lähellekkään oikeaa? pistähän sitte kuva ja ääninäytettä. ;)
     
  7. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Säädöt on valmiiksi tehty MCX:llä. Osat ja kytkin kitti kiinni. Toimii niin loistavasti että ei aihetta säätöihin. Taisto Turrikka voi vielä asiaan oman mielipiteensä sanoa. Itse en ole mitään säätöjä tehnyt kun ei tartte eikä oikeastaan kannatakaan. Se on valmis ajoon kun kaikki osat on kiinni. Se oli yksi syy miksi päädyin valmiiseen settiin. Kaiken on joku miettinyt valmiiksi ja silti tulee onnistumisen riemu kun saa pulkan kasaan.

    180 hv kitti kannattaa asentaa itse. Siitä ylemmät voi jos haluaa asennuttaa liikkeessä mutta 240 ylöspäin koska asennettuna eroa jää alle tonni.
     
  8. TaistoTurrikka

    TaistoTurrikka Lynx RE 800 -14

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Eipä tuota paljoa tarvi lähteä säätelemään ku liikkuu sen verran haipakkaan jo nyt. Eiköhän aina jokaisesta jotain säädettävää löydy, mutta ensin vaatii kyllä tehoihin tottumisen. Ei nimittäin paljoa ehdi muuta miettimään kuin että kuinka pitkään uskaltaa pitää lusikkaa pohjassa ;D
     
  9. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Juurikin näin ;D
     
  10. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    KXD:n poikien kanssa käytiin vielä homma läpi ja muutettiin loppumetreillä suunnitelmia. Istuimeen ei tulekaan brodeerausta vaan jotain eksoottisempaa :) Pariakin eri "materiaalia" :) Toista enemmän ja toista hieman vähemmän. Ja sit jotain normaalimpaa kolmatta.

    Sunnuntaina selviää mitä ;D
     
  11. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Mulla työt teki 600e mitä en pitäny pahana. Toki oma kustannus tulee kelkan roudaamisesta, riippuen asuinpaikasta.
     
  12. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Mulla menisi kaksi päivää Ruotsiin ja siellä pitäisi odottaa jne. Sille jolle mahdollista niin suosittelen käydä "pääkallo" paikalla. Mutta itse tekeminen oli huippu fiilis kun saatiin kasaan. Sitä ei voi rahalla korvata. Mutta käytetyn ajan ja päänvaivan voi. Ja budjetti kans määritteli että tehtiin itse.

    EDIT: 600 lisää ja vähän päälle niin olisin tainnut saada itse tekemällä 240 kitin. Tosin utelias luonne kun oon niin kysyin kyllä mitä päivitys maksaa isompaan kittiin. Ei ole enää iso summa mutta tarkoitus on kyllä pärjätä tällä 180hv kitillä.
     
  13. lynssiG-T

    lynssiG-T Lyne, lynssi

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Näin se näläkä kasvaa ku tehoja alkaa olemaan "tarpeeksi"..
     
  14. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Ei ole vielä ajatusta tai suunnitelmia päivittää. Mutta kysyinpä hintaa kun on tullut Erikin kaa oltua niin paljon yhteydessä.
     
  15. Slakki

    Slakki 155 sks

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Uskaltaako kysyä tuon paketin hintaa? ???
     
  16. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Uskaltaa. Mutta Erik osaa sanoa sen paremmin.
     
  17. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Pakollinen hymiö. ;D
     
  18. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Hienoa kun toimii nyt ;D
    Hinnoista voi jokainen olla omaa mieltänsä, joku haluaa valmista toinen asentaa itse sarjasta joku taas kokoaa itse itselleen käyvän setin.
    Nytro voi olla 130,180,240,270,295,320 tai paljon enemmän.
    Siinäpä on kelkkailun yksi suola, joku roikkuu reiteillä toinen tuntureilla tai jossain muualla. Kuka tarvii minkäkin tehoista vehjettä on ihan itse päätettävissä.
    Mutta teillä on ensi vaihe finaalissa ;) ;D ;D ;D
     
  19. Linski

    Linski sr viper 162 mtx mcx racing kit

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Nälkä kasvaa syödessä ;)Mutta on hyvä kun on vaihtoehtoja ylös päin ;D
    [/quote]
     
  20. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Nytro RTX crossover -09 MCX 180 projekti (loppusuoralla)

    Joo kyllä jos liikettä on niin ylöspäin se on ;D Mutta vaihtoehtoja riittää ja tästä eteenpäin lisähevosvoimat ovatkin halpoja ;D ;D Paitsi jos mennään yli 270. Silloin pitää vaihtaa puhaltimen sisuskalut. Ebaystä ne maksaa huimat 150 dollaria mutta siinä tulee sit kaikenlaista muutakin puuhaa.

    Osat on valmiina maalaamosta. Jos istuin olisi vielä kiinni olisi tänään päässyt vielä ajamaan mutta nytpä saa maali kuivaa lämpimässä lauantaihin saakka.
     

Suosittele tätä sivua