Puunkiero switchpack

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä köysti, 16/1/14.

  1. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    Villi veikkaus että nyt se alusta ei toimi sillä etupukilla ja jos siinä pukissa on mittaeroa niin takapukkiki pääsee elämään omaa elämäänsä miten sattuu.

    Käykää nyt joku mittaamassa onko switsun oma etupukki lähellekään samanmittanen.
     
  2. köysti

    köysti Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    ainut vain että vanhan telan aikana se ei tehnyt nuin..
    olenko menny perse eellä puuhun kun puotin etupukkia 2 cm alemmas enkä puottanut takaa ollenkaan.? voiko se olla vikana?
     
  3. Jeme

    Jeme Khaos Slash 850 /Expedition Extreme 900T

    Vs: Puunkiero switchpack

    Itselläni ainakin pelasin aivan mallikkaasti, vaikka oli etupukkia pudotettu tuo 20 mm ja takapukki oli vakioasemassaan.

    E: Eli ilmeisesti tuo lyhyemmän etupukin + pudottamisen yhdistelmä aiheuttaa tuon ongelman?
     
  4. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Vs: Puunkiero switchpack

    Minulla pääsi kans linksahtaan tuo takaiskarin alapää sinne alaakselin alapuolelle,en tiedä miksi mutta pari kertaa niin teki. Ihan vakioosillakin. Tuo ärrrä laittoi pultin liukurungosta sojottaan sinne iskarin alaakselia kohti joka estää sen alapään linksahtamisen. Se varmaan laittaa kuvan kun nätisti pyytää :-D

    c6603
     
  5. köysti

    köysti Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    Jos se ÄRRRÄ olis niin ihana että sen tekisi?? kuulostaa ihan järki ratkaisulta meinaan...
    eli vähän niinkuin "tyyppi vika" kö?
     
  6. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    Ei se mulla kyllä kertaakaan päässy pyörähtään vaikka oli etupukkia sen pari senttiä tiputettu.
    Jos tuo etupukki nyt on vaikka sen parikaan senttiä lyhyempi ku alkuperänen niin sehän vain pahentaa tilannetta, silloin ne liukurungot on periaatteessa sen kaks senttiä edempänä suhteessa takapukkiin ja se linkku on jo valmiiksi "lepotilassaki" sen pari senttiä viistossa.
     
  7. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Puunkiero switchpack

    Lyhyemmällä etupukilla telaston pitkittäinen liike on pitempi, ja jos iskari on saman mittainen, niin se nostanee pukkia pystympään, eli tuo liukurunkoja eteenpäin. Ja silloinhan toi linkku voi pyörähtää. Mulla muokattu catin alusta teki saman tempun kun remmit katkesi. Paremmat remmit ja mekaaninen stoppari estämään linkun pyörähdys väärin päin.

    El Maco
     
  8. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    Taitaa olla tyyppivika, mulla pitäs olla tuo telasto vakio ja se linkku tosiaan muljahteli väärälle puolen. Käyn mittaa pukin ja otan kuvan nyt illan mittaan vielä.
     
  9. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    39cm sain pukin mitaksi, akselin keskeltä keskelle..tai no ei ihan vaan pukin akselin pinnasta toisen akselin ulkopintaan. Ja siis nimenomaan tuo on siis se etäisyys, ei sisäpuolen väli. Veemäinen oli mittailla, tuossa nyt ehkä voi olla esim se 5mm heittoa. Jos tarvii pukkia rakentaa niin voin ottaa tarkemmin vielä mitan.

    Otin kuvan siitä pultista, laitan sen tänne vielä tänään.

    Edit: onko tuossa hipon mitassa näppäilyvirhe? Sehän pitäis olla 47cm pituudella siis 8cm pidempi kuin mun kelkan etupukki.

    Tuossa on kuva vakiovetopyörillä ja lyhentämättömillä liukurungoilla

    http://jarkar.nn.fi/kuvat/Switchback%20800%20-04/IMG_1936.JPG?img=img2048
     
  10. köysti

    köysti Well-Known Member

  11. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    Tukeehan se tuota alustaaki samalla, jos se asiansa ajaa ni miksei olis hyvä. Mulla oli tuollanen aimppeli pultti tosiaan vaan.

    http://jarkar.nn.fi/kuvat/Switchback%20800%20-04/IMG_2250.JPG?img=img2048
     
  12. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    Mittaa se etupukki vielä varuiksi, hämää tuo 8cm mittaero. Voisko olla näpyvirhe 47cm->37cm?
     
  13. köysti

    köysti Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    noni! nyt se on taas kasassa..
    takapukin laitto reikävälin eteenpäin niin linkku alko toimimaan.
    mutta mutta. iskarista lähti sen verran nesteitä pois että on melko löysä perä nyt. ei se auta ku ottaa alusta taas irti ja käyttää huollossa iskaria :-\
    [​IMG]
    screen shot on windows
     
  14. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    Mulla on omassa alkujaanki ollu takapukki etukinnityksessä, niitä muita ei ole koskaan edes käytetty. Niissä on kyllä paikat mutta reikä on vissii jotai 6mm.
     
  15. köysti

    köysti Well-Known Member

  16. Patrik

    Patrik xc500sp & lynx 3900 gl finlandia purettuna

    Vs: Puunkiero switchpack

    Mitä telalle kävi? Poikkihan se meni mut syytä selvillä ???
     
  17. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    Vs: Puunkiero switchpack

    Veikkaisin että nuo liukurunkojen päät pyrki soljen reiästä sisään ko ei oo anti-stabeja.. ??
     
  18. köysti

    köysti Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    väärin.. löysin kannon rinteestä..
     
  19. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    Vs: Puunkiero switchpack

    Minkälainen kanto tuon maton katkasee?

    Oon minäki melko paljo ryvettäny omia kamppeita kannokossa ja ei oo kyllä VIELÄ mattoa kanto katkassu.
     
  20. köysti

    köysti Well-Known Member

    Vs: Puunkiero switchpack

    Siihen oli varmaan entis ajan metsuri unohtanu punakantasen moran pystyyn ;D huono tuuri...
     

Suosittele tätä sivua