rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä christmass village, 4/1/10.

  1. christmass village

    christmass village Well-Known Member

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=56084.0

    Tuossa on mun alottama - 06 revin ajettavuuden parantamis keskusteluketju. Ei auta jousen kiristäminen tohon pohjaamiseen, kun vaimennuksesta vastaa etupukin iskari eikä etupukin iskarin jousi. Jos sulla on vakio iskari siellä paikallaan niin ei voi pikasäätääkkään iskarin puristusvoimaa suuremmalle, joten ei auta muutako ottaa iskarit telastosta irti ja kiikuttaa huoltoon ja etupukin iskariin jäykemmät säädöt simmityksellä. Vakio iskarin tunnistat siitä että se on sellainen aika hennon ja kaposen näköinen kapistus. Mut ihan hyvän siitäkin saa kun simmittää jäykemmälle, osaavat kyllä huoltoliikkeissä laittaa. Jos tahdot lähtä oikeen kunnolla säätään kelkkaa niin nuo keulan nostot yms mitä tosta toisesta keskustelusta löytyy on ihan hyviä, mut vaatii hiukan rahaa ja aikaa saada säädöt kohdalleen jos hirveästi lähtee muuttelemaan. Moni on vaihtanut noihin erikoisiskareita kuten esim itsellä WP:n valmistama iskari etupukissa, niin jos sulla löytyy kans niin kokeile säätää säätöruuveista tiukemmalle. Etupukki kannattaa vahvistaa, jos ei ole. Kaverilla on sama kelkka kun mulla ja kummallakin kahden viikon sisään mennyt etupukki poikki vaikka mun kelkassa oli tehdas vahvistettu pukki. Nyt hitsasin terästangon etupukin sisään päistä kiinni ja parilla pisteellä porausreiän kautta keskeltäkäin etupukin ylätankoa, niin luulis kestävän.
     
  2. jaska111

    jaska111 Guest

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    kiitoksia suuresti! alkuperäiset iskut siin on. pitää alkaa tutustuu alustaa paremmin täs lähiakoina.
     
  3. Leekare

    Leekare Well-Known Member

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    sopisiko nuo koropalat 08 rev xp renegadeen?
     
  4. V a N a j A

    V a N a j A Well-Known Member

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    etuiskreiden esijännitykset n.3mm yli 4-tasosta ja etupukkiin n.3mm=2-3 kierrosta ja sit kokeilet remmin asennon. Minä en ymmärrä miten saatte pohjaamaan etupukin itse olen työntänyt urku auki joka pattiin ja en meinaa saaha sitä pohjaamaan.. btw jos kisaa ajat niin reitillä etupukin pitääkin pohjata isossa patissa.
     
  5. jaska111

    jaska111 Guest

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    kiitos. voihan se olla vaan huollosta kiinni ku ei yli vuoteen (kuulemma) huollettu...
     
  6. christmass village

    christmass village Well-Known Member

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Mulla meni kelkka mahdottomaksi ajaa, alko järetön hakeminen kun laitoin esijännityksen tuohon nelostasoon etuiskareissa kun jousissa oli liikaa voimaa. Kun puotin takaisin sinne 2-3 asennon väliin niin kelkka rauhottui taas. Toisin itsellähän on noi Ka-mon tekemät 4 cm koroke palat etuiskareissa että ei varmaan säädöt oo verrattavissa korottamattomiin keuloihin.
     
  7. V a N a j A

    V a N a j A Well-Known Member

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Varmaan tekee noi koropalat sen.. koska minulla ei ainakaan käänny mihinkään jos on löysemmällä...
     
  8. christmass village

    christmass village Well-Known Member

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Juu, miten sulla patikossa menee kelkka? Mulla patikossa mennäkseen rauhallisesti vaatii sen että keula sekä takapukki on aika tosi löysällä, mutta sitten taas etupukin remmi aikaski tiukalla ja iskarikin etupuksita aika jäykällä.
     
  9. V a N a j A

    V a N a j A Well-Known Member

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Mulla menee loistavasti noilla säädöillä mitä sanoin.. kuten sanoin en saa pohjaamaan etupukkia...(toisin kuin kaverin lynx 2010 550:ssä on kolme säätö iskarit niin sillä pohjaa etupukki..ainut mitä tekee on jos tulee ISOON vastapattiin niin ampuu keulaa ylöspäin mut hei sehän on reitillä vain hyvä :DD kun ei ajeta aikaa vastaan
     
  10. christmass village

    christmass village Well-Known Member

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Joo en itekkään saa pohjaa etupukkia, paitsi kovaa ajaessa isoon patikkoon lopisee silleen kevyesti etupukki pohjaan mutta niinhän sen pitää ollakkin kun kovaa ajetaan, merkki siitä että alusta pelaa turhaa sinne ylimääräistä joustovaraa jättää käyttämättä. Ennen huoltoa kyl pohjas häirittevästi.
     
  11. Kaapo65

    Kaapo65 Renegeizzz

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Täällä -06 gtx:ä ja aivan kamala ajettava!! Itse en ole mikään ´seppä´ säätelemään alustaa, niinpä neuvoja kaivataan !!!
    Iskarit varmaan ihan alkuperäiset ja huollosta ei mitään tietoa koska käytettynä ostin kelkan viime keväänä. Iskarien säädöt on ihan alimmalla ja etupukin remmi näyttäis olevan ihan löysällä. Keula tuntuu hirveän kevyeltä, eli hakee kuin ajokoira kokoajan ja perää viskoo puolelta toiselle ihan levottomana!! Apua!! ???
     
  12. Naarma

    Naarma Well-Known Member

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Katoppa ensiksi ettei siinä ole hirveästi jännitystä etupukin iskarin jousessa.. ja tuskin tarvii olla takapukinkaan jousien olla siinä kireimmässä asennossa, ehkä sitten jos kaksi aikuista on kelkan päällä. Keulan iskareissakaan ei sitä esijännitystä tarvii kauheita olla, muuten muuttuu raskaaksi ajaa. Kannattaa kyllä huollattaa kaikki iskarit ja laittaa niitten jousiin vain sen verran esijännitystä että jousilautaset pysyy paikallaan (tais olla n.3mm luokkaa etupukissa ainakin ) ja etupukin remmiin ei kantsi ekana mennä koskeen, kun se kerran ei kireällä ole. Ja sitte tunnustelet pohjaileeko se alusta ja keulan iskarit ja minkälaisessa patissa ja kerrot sen huoltomiehelle niin kyllä semmonen tietää mitä niille tehä.
     
  13. Kaapo65

    Kaapo65 Renegeizzz

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Etupukin iskaria/jousta ei paljoa kyllä pysty katsomaan kun siinä on se musta kumitötsä päällä...ainakaan näin pikavilkaisulla ja reissun jälkeen koska oli aika jäässä/lumessa. Etuiskarit oli ihan ´löysimmällä´, eli alimmassa säädössä. Eikös GTX:n etuiskarit ole mallia ei-huollettavat?? Ainakaan siinä iskarin päässä ei kyllä ole mitään kierrettävää juttua..??!
    Jotenkin tuntui että etu ja takapää ei ole balanssissa. Etupää kevyt ja takapää reutuaa minne sattuu..jokin mättää!!
     
  14. Naarma

    Naarma Well-Known Member

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Onhan se v-mäistä jos ne ei ole huollettavia iskareita.. Kattele niitä et onko ne purettavan näkösiä. En ihan varmuudella tiä et miten sen asian laita on.. mutta tottahan se on et jos iskarit on loppu ja pelkästään jousienvarassa vain kelkka menee niin ohan se huono sillon. Kato vielä onko haritusta/aurausta kuin hirveästi. Vaikuttaahan nekin siihen käytökseen varsinkin ku kaasun löysää ja painoa tulee keulalle.. muutama milli haritusta ois varmaan hyvä tuossaki kelkassa.
     
  15. Kaapo65

    Kaapo65 Renegeizzz

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Täytynee huomenissa tutkia alustan säätöjä ja käydä vaikka töräämässä lenkki. Kaveri vain meinas että keula ja samalla etupukki ei ole kuosissaan vaan liian alhaalla tai jotain...
    Etupään iskarit kyllä vaikuttivat kertakäyttöisiltä. Joku hiku vois vihjata jos tietää... ::) Tuli vaan mieleen että jos kelkalla ajettu jo 8th ja orkkis iskarit...voivat olla kyllä aika valmiit kamppeet jos ei ole vaihdettu tai huollettu. Kelkka on tiettävästi ollut safarikäytössä aikaisemmin. Onkohan huolto pelannut?? ???
     
  16. Jörejussi

    Jörejussi Well-Known Member

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    ei ollu mulla ainakaan 05 gtx huollettavia kepakoita ja kelkalla oli ajettu 9000km
    ja jouset oli kuoleentunu et taija saaha sitä muute toimimaan ku ostamalla uudet iskarit.
    kyllähän sillä kelkalla ainaki selän sai kipeäksi ja samalla käet jos hyppäytteli ja jouset kävi pohjassa
    ja jos sulla on net katamaarit suksina niin net haki mulla ainaki kun vaihoin semmoset
    ja en saanu niitä toimimaan vaikka kuin muutteli aurauskulmia
     
  17. Kaapo65

    Kaapo65 Renegeizzz

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Sukset on mielestäni originelli pilotit jos oikein asian olen ymmärtänyt. Raudat aika kuluneet ja vois olla vaihdon paikka niihinkin. Ja oikein katoin ne iskarit että eivat ole huollettavia.
    Selkä on muutenkin oireillut ja pitempi reissu pahensi tilannetta aika tavoin. Myös tosiaan kädet oli kipeät pari päivää ajon jälkeen kun piti rimpuilla sarvissa että kelkka edes jotenkin pysyis uralla... :-\
    Ajoin eilen muuten myös kaverin nelarijammulla ja sehän meni kuin juna uralla. Ei nykinyt eikä repinyt perää puolelta toiselle. Ohjattavuus kuin eri planeetalta kun sillä puotatti menemään ! :D
     
  18. Kaapo65

    Kaapo65 Renegeizzz

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Getexin iskarit (alustan) ovat kai mallia ei-säädettävät, joten alustan säätöön ei paljoa taida olla tehtävissä!? Sen verran tuli tuossa ärjänteellä tilannetta tutkittua, että aurausta oli sanoisinko aika reiluhkosti=4cm!! Toinen raidetangonpää oli vaihdettu ja ilmeisesti tarkemmat säädöt oli suorittamatta.. no, nyt säädetty ´yli´ noin reilun sentin, saa nähdä muuttuuko ajokoiramainen käyttäytyminen??!! ::)
     
  19. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Täältä löytyis kans apuja ajettavuuteen, olis jouten 440:n HPG racing clikker -iskarit 440 jousilla ja pikasäädöillä luonnollisesti. Lehtorannan säädöt ;D privalla tavoittaa.
     
  20. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: rev 2006 ajettavuus ei tomi, syynä matala keula? Apuja tarvii!

    Niin joo kyllä se on ihan vakiona ihan naamattoman löysä se alusta, ei parane muuten ko koko iskarisetin uusimisella.

    Tuo auraushan se levottomuuden syynä oliki, kyllä se sentäs suoraan menee ko kunnosa on.. :)

    Laittakaahan kunnon iskarit nuihin perusmalleihin alle, alakaa meno maistuun ihan eriltä ja kehtaa kyytitelläkki!
     

Suosittele tätä sivua