rev 440 vs rave 440

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä hulttio, 14/5/09.

  1. hulttio

    hulttio Well-Known Member

    Terve.

    Oisin tuossa laittamassa uutta kelekkaa, tarkotus ois laittaa tuomonen 440 rave tai sitte 440 revi. Kumpi ko se ois mielyttävämpi ajettava ( hyvät & huonot puolet ), ajo on semmosta reitilä hakkauttamista ja muutenvain vinguttamista. Jos jollaki on kokemuskia nuista vehkeistä nii kertokaa toki. Itelä oli aikasempi kelkka ski-doo 600 revi tuomonen 06 vuosimallia, että jonkulainen kokemus nuista kiitoista on.
     
  2. willson

    willson Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Molemmat on hyviä. No tuo ski-doo on vähän enemmän remontin tarpeessa kuin lyne, on lynessäkin huonot puolensa, riippuen miten on käytetty. Molemmissa on erittäin hyvät alustat, radalle ne on luotu.
     
  3. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    No mitäpä tuossa ski-doossa tarvii rassata enemmän ku lynessä?
     
  4. willson

    willson Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Olen kuullu huhuja et helposti leikkaa kiinni ja ym.
     
  5. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Oon kuullu huhuja isoilta pojilta et molemmissa on sama mokkula et eiköhän ne leikkaile yhtä helposti kiinni jos on leikatakseen
     
  6. willson

    willson Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Jassoo... Pidetään mielessä. Mutta kumminkin pelittäviä vekottimia molemmat.
     
  7. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Täällähän nyt kaivattiin kokemuksia, eikä mitään huhuja... ;D Huhuja liikkuu aina... :) Omakohtaset kokemukset rev440 -04 mallista, niin mitään ongelmia ei ollut. Kulutus oli aina +30l( tuskin kenellekkään mikään yllätys noissa kelkoissa). ;D 440:ssa moottorissa omat huomiota vaativat seikat, mutta omasta mielestäni hauskin moottori jolla olen tähän mennessä ajanut. :p Mukavan kevyt vietävä. Alustaa en ihan saanut itelle istuvaksi vaikka tuli monesti simmitettyä, varmaan iskarit olis pitäny vaihtaa, mutta se nyt kannattaa jättää omaan arvoonsa, mulla varmaan niin outo ajotyyli ym... ;D Tosin jos alustassa olis ollu paluuvaimennuksen säätö niin se oli auttanu tosipaljon. Mikon sivuilta tohon kelkkaan löytyy paljon vinkkejä ja haulla löytyy varmasti lisätietoa. :) Ravesta ei kokemusta.
     
  8. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Mitä ym. ?
    Poistikos sie sen sun ensimmäisen postauksen joka oli lähes vastaava kuin nykyinen eka vai joku muu joka ei ollut mutulla liikenteessä.

    Mitä tulee tuohon Firecatin postaukseen niin yhdyn kyllä tuohon moottoriin hommaan eli hauskuus kerroin on kyllä enemmän kuin kohdillaan. Kiihtyvyyttä tuonne satasen huitteille löytyy kyllä sen verran että isommat on hätää kärsimässä, eli semmosilla sopivan mutkasilla reiteillä nopeimmasta päästä.
    Kevyt vietävä eron kyllä huomaa kusiaisiin...esim. taittuu mutkiin paljon näppärämmin.
    Moottori kireä eli vaatii käyttäjältä huomattavasti enemmän kuin esim. sinun entinen.

    Mitä nuihin revi vs revo eroihin tulee niin toki revi olisi sinulle tuttu ja turvallinen, mutta omaan mieleen tuo revon ajoasento ja alusta on parempi, joten sen takia se vie henk.koht voiton.
    Mutta jos tiedät mitä haluat, et halua siitä tinkiä ja omaat halua liata kätesi tai paksun rahapussin niin mikä jottei.
     
  9. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Haa, willson iski taas :eek:

    Täällä nettisaiteilla puhutaan paljon paskaa, mutta silti jos joku kysyy jotain selkeästi oikeasti mieltä painavaa niin paljonko luulet apuja olevan tyhjien juorujen levittelemisestä jos itse ei hommasta tajua hölkäsen pöläystä?

    Esim

    Aivan selkeästi sulla ei taida olla hajuakaan mitä kirjoittelet?

    Eipä sillä, kukin kulkee tavallaan, mutta tyhjän lätinä pitää erottaa asiapuheesta. Mitäpä aattelet jos joku vielä nuorempi ja keltanokkaisempi lueskelee täällä ja ottaa neuvosta vaarin?



    Itsekkään en oikein mistään mitään tiedä, mutta kannanotoissa pyrinkin pysyttelemään siellä, missä edes luulen jotain tietäväni. Joten jos reilusti myöntää niin ei mikään häpiä, mulle ainakin kalahtaa nilkkaan pahiten kun jään kiinni tyhjän paskan puhumisesta asiana :-[

    edit. SvaR ennätti ensten

    jk. sen verran vielä asiaa, että tuossa vertailussa vuosimalli ratkaisee. Muuten ovat kohtuu tasaisia, mutta taitaa pps-alustainen lynksi viedä lopuksi voiton ;)
     
  10. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Jep, itehän tuon poistelin. Jos asioista ei ole mitään hajua niin ei ole pakko ottaa kantaakaan. Koitan pitää näitä merkkifoorumeja (lyne ja doo) mahdollisimman informatiivisina ilman tyhjää paskaa.

    Tossa Svari ja Viri kiteytti hyvin pitkälti kaiken.

    Sama perustekniikka molemmissa (kone jne). Ite valitsisin varaosasaannin perusteella revin, samat osat käy tavismalleista 440 kamppeeseen, muutenkin rakenne on hyvin pitkälti viimeisteltyä ja valmista. Mäihällä vielä voi löytää kisaamattoman kamppeen, lynejä(440) tuskin on paljoa osteltu perusturraukseen vaan raakaan kisamäiskäämiseen.
     
  11. willson

    willson Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Vai niin... Kuulepas "Viri"! Joissakin asioissa olen erehtynyt tai käsittänyt/ymmärtänyt väärin. Mun yhellä tutulla oli tommonen -03 revi 440 ja ei ollu ollenkaan tyytyväinen ku yhen talven aikana 6 kertaa leikannu kiinni ja siitä sain käsityksen et ei taida olla toimivia laitteita, kuten huomasin tekstiä lukiessa, näin ei ole eli erehdyin pahemman kerran. Ensinäkin noista kuri- ja virityshommista, niistä en ole muistanut kysyä tarkempia tietoja, esim. Missä sijaitsee kurit koneessa, minkänäköinen osa ja kuinka se otetaan pois. En ole mikään "Herra Jakoavain". Jos jotkut osaa rassailla niin siitä vaan, mut mie en ole niitä. Tuossa takuujutussa erehdyin. Mikä tossa öljyjutussa on muka vikana, jos se on kerta öljyihin liittyvää juttua niin miksei muka voi vaikka ihan mielenkiinnosta kysyä. Tuohon kelkkakauppaan liittyen, minkäs sille mahtaa jos on huijattu, vai kannustetaanko täällä ostamaan sika säkissä tekniikalla vai...? Mikä tossa AC f570 tiedossa on muka väärin. Kyllä mä tiedän tosta laitteesta sen verran et heppoja on sopivasti ja kiihtyvyys hyvä, paitsi vakioiskareista on sanottu negatiivista. Okei myönnetään se että jotkut kommat oon vahingossa kirjoittanut väärällä sanavalikoimalla, yritän ens kerralla ottaa huomiota asiaan. Nyt jotakin tähän aiheeseen:

    Eikös näissä molemmissa ollu hepat jotakin satasen luokkaa suurinpiirtein.
     
  12. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Ajoin melkein koko viime talven rave 440:llä -05 ja oli kyllä huippuhauska kelkka. Tosi kevyt viedä ja kiihtyy hyvin tuonne satasen tienoille. Pelas erittäin hyvin kun putsasi kaasarit muutaman viikon välein ja lämmitti huolella. Yksi tulppa meni koko talvena (n.1700km). Alkutalven nilkkalumilla luulin kulutuksen olevan kohtuullista, mutta kun pääsi kunnolla käskemään niin yli 30litraa menee helposti. Keväällä vaihdoin Lynx 600RC Sdi -06:sen ja on huonompi kelkka viedä patissa ja mutkaisella reitillä omasta mielestä. Jotenki ikävä 440:stä. Ois rahaa tarpeeksi niin hommais toiseksi rallikelkaksi vielä semmosen.
     
  13. hulttio

    hulttio Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Nyt ois yks 05 440 revi jyvälä, loppu viikosta pitäs käyä kattoon että miltä se näyttää sitte paikanpäälä. Kuulostaa olevan aikapaljon kovempi ruokanen tuo 440 ko entä tuo mikä mulla aikasemmin oli, mutta jos sitä kulutusta alkaa kauhistelleen nii kannattaako tuota kelkkailua sitte etes alkaa harrastaan. Onko kellää tietoa vielä siitä että minkälainen homma on tua tuolta ruottista kelekka ( enkä tarkota sitä että eihän se oo ko nostaa kärryyn ja aijaa suomeen ::) ). En meinaa sitä että ne ois muka halvempia sielä, mutta sielä sattuis olleen myynissä semmonen 07 vuosimallin 440 revi niitä en ole nähny olevan myynnissä suomenpuolela.
     
  14. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Kyllähän ne syö ja parikymppiä menee rahaa jäänestoon + öljyyn per tankki, mutta silti hauskoja pelejä! Äkkiseltään laskeskelin, niin n.50-60€/100km
     
  15. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Voi poikaressu, kyllä olet vieläkin pihalla kuin lumiukko :( Ei tässä ole kysymys minkään tekstin lukemisesta, vaan kun tyypit kysyy jotain niin silloin toivotaan edes omakohtaisia kokemuksia, fakta tieto tietenkin aina parempaa. Sen tuttusi kanssa voisitte keskenään vaikka pähkiä olisiko vika siltikkään kelkassa jos se peräti kuudesti hajoaa saman talven aikana ::) Kun sen selvitätte niin sitten voi sinunkin jutuissa olla vähän enempi pohjaa, muuten suosittelen topiccia "vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelu".

    Enivei:

    Nuo kulutuslukemat tuskin ovat täysin vertailukelpoisia ns vakiovehkeiden kanssa. Ainakaan avarammilla reiteillä noilla tuskin paljoa ajetaan ja silloinkin kaasua lipsutellaan varta vasten ettei poks-ilmiötä tapahdu. Muissakin tilanteissa pyritään siihen ettei kone kuivuuttaan kuumene, joten ne selittävät ainakin osittain noita lukemia. Itse olen rossia ajanut 800:lla ja nyt pari talvea tuolla pikkuisella eikä kulutus ainakaan kasvanut, joten liekkö käyttöolosuhteissa merkitystä jos pelkästään litramääriä katotaan?

    Muuten tämä jutustelu on vähän asian vierestä, koska jos 440:stä ollaan ostamassa niin minusta enempi kannattaisi olla huolissaan mitä eroa noilla 440:llä on ns. normivehkeisiin. Sen jälkeen tässä tapauksessa se on pikku juttu ottaako lynxin vai doon.
     
  16. pöykö

    pöykö rotaxin kuljetustelineitä,sekä muita paskoja

    Vs: rev 440 vs rave 440

    tehas ilmottaa vakiona tolle 69kW =n.94hv,nuissa vehkeissähän on vakiona rotaxin 453,nelinelikymppi on pirteä,kevyt,unelma vehje rälläämiseen,reitiläkin menis,mutta ei kestä välttämättä ajella oikeen tasakaasulla niinkö nuilla hienostovehkeillä..,vääntöjä ei paljoa ole,muualla kun yläkiekoilla..
    Tuo kysymys että laittaako raven vai revin,on ihan ostajan näkökulmasta valikoitava,itte laittasin skidoon koska lynksi on ruma ku muumi,tämä siis on ihan mielipideasia....
     
  17. hulttio

    hulttio Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    jäälä ei tule ajettua ko sen mitä on pakko, että pääsee reitile ja ne reitit on sitte semmosia että on pattia patin perrään. Että eipä sitä pahemmin tastakaasula tule ajettua. Minkälainen nuissa 440 on se suutin souvi, jokku hokkee että häätyy melekein joka asteele vaihtaa erinkokonen suutin ja jokku ei vaiha koko talvena. Ja se männänvaihto homma on toinen, jokku meinaa että joka syksy ennen ajokautta pittää männät vaihtaa ja jokku aijaa n. 2000 - 5000km.

    kiitos niile jotka on kertonu kokemuksia nuista 440 että mimmosia net on, ja niitä kokemuksia voin kuunella lisää ettei tarvi ostaa sillai sikkaa säkissä.

    ::) Onko avun pyytäminen laiskuutta vai toisen hyväksikäyttöä ::)
     
  18. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Avunpyyntöhän on ok, semmoista jutusteluahan täällä käydäänkin ;) Pointti olikin siinä että ero revin ja revon kesken on pienempi kuin 440 vs vaikkapa 500. Jos itselle on selvää minkälaiseen käyttöön 440 on tehty niin sitten on mielekkäämpää verrata vaikkapa noita kahta keskenään.

    Niin kuin juuri tuo suutinralli on vähän ns. normivehkeistä poikkeava. Reittiajossa jotkut ajavat jopa samoilla suuttimilla koko talven, mutta silloin suutinten pitää olla riittävän isot että ne riittää kylmemmällekin kelille. Tokihan radallakin voi niin tehdä, mutta ei se kone enää mikään terävä sen jälkeen lauhemmilla keleillä ole. Ite olen radalla vaihdellut 5-6 asteen välein sopivampaan ja silloin kone on aina hereässä tilassa. Tietysti pitää vähän katsoa minkälainen rata on, eli onko pitkiä suoria, tiheää mutkaa ja pattia jne. Jotta homma ei olisi liian yksinkertainen nuo koneet tuntuvat olevan vieläpä yksilöitä, jolloin jos yksi toimii joillain säädöillä niin toinen sitten ei.

    Mäntien ikä nyt riippuu myös käytöstä, onpa jotkut palkintoja kovasti hamunneetkin ajaneet parikin talvea samoilla männillä, jotkut taas aikaan vaihtoivat vähintään uudet männänrenkaat joka kisaan. Puristuspainemittari on hyvä kapine kun sitä käyttelee aika ajoin niin tietää missä mennään.
     
  19. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Semmonen vinkki, et selaa noi läpi... ;)

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=29675.0
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=26315.0 + muut 440 lynen jutut...voisivat lynen puolella kans yhdistää kaikki 440 liittyvät tekstit samaan topiciin... ::)
     
  20. hulttio

    hulttio Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Tere.

    Nyt rupes askarruttaan tuo alusta homma, mulla ois tuossa pari tuomosta 440 mxz mitä pitäs käyä kattoon.
    Toinen on 04 ja 05 vuosimallia, olen nyt tässä jonkuverran lueskellu nuista vehkeistä ja niitten alustoista ko toisessa on se sc-3 ja toisessa sc-4. Huomaako nuitten alustojen eron ajossa, itelä oli etellisessä se sc-4 alusta. Ja onko minkälainen homma löytää mieluiset säädöt ko vertaa tuohon sc-4 alustaan.
     

Suosittele tätä sivua