rev 440 vs rave 440

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä hulttio, 14/5/09.

  1. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Tokihan nuo wisecot yleensä on hieman kevyemmät eli vähän herkkyyttä voi tulla lisää. Tiedän myös että aika moni on ajanu wisecoilla noilla 440 rotaxeilla ihan hyvällä menestyksellä. Itse valitsisin silti alkuperäisen.
     
  2. cpcp_3pa3pa

    cpcp_3pa3pa Terhi

    Vs: rev 440 vs rave 440

    jahas, uutta näköjään oppii aina.. ;D empä ole miettinyt noiden orggismäntien varsinaista merkkiä, mutta tulipa sekin nyt selväksi.
    onko pikkulohkon orokinaalimäntä muka kalliimpi, kuin wiseco? kasisatkussa on ainakin toisinpäin.. ???
    yhet männät olen koskaan vaihtanut, juurikin tuohon 440, laitoin wisecot ja toimi ihan hyvin ilman mitään muutoksia.. olin tyytyväinen sen aikaa, mitä koko kelkka oli minulla..
     
  3. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Wisecothan saa 250e tiivisteineen pari. ei kait noita orkkismäntiä alle neljänsadan saa varsinkaan tiivisteiden kanssa ???
     
  4. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Elko = Laatu :)
     
  5. hulttio

    hulttio Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Merkkihuollossa kerrottiin alkuperäisosien hinnaks 530€. Siihen pakettiin kuulu kaikki mitä siinä männänvaihto remontissa tarvii. Että eikait tuon nyt niin ihan ylitsepääsemättömän kallis ole.
     
  6. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Wisecot abt puolet tuosta :-\ +net neulalaakerit
     
  7. hulttio

    hulttio Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    No tusta vois karsia tuon tiiviste sarjan pois ja hakea jostaki muualta, seki makso pelkästään jo 150€.
     
  8. Iiza

    Iiza Polaris Switchback 600 cfi

    Vs: rev 440 vs rave 440



    Mistä saa tuohon hintaan tiivisteineen?
     
  9. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Ainakin viimetalvena USPartsilta 600 twinin mäntäsarja tiivisteineen oli 250e.
     
  10. ^badi

    ^badi Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    tuli itsellekkin eilen haettua tommonen raven pikkukiukku. ;) siihenkin saa ens talveksi rengastuksen ainakin tehdä. puristuspainetta oli kylmänä ilman kaasua 9.2...tasaisesti kumminkin. :)
     
  11. hulttio

    hulttio Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Kuinka paljon ne puristus luvut muuttuu ko vertaa lämpimmään ja kylmään konneesseen. Oottako minkälaisela seoksella ajanu sen mäntä remontin jälkeen.



    Ois tuossa tarjola tuomonen 01 vuosimallin kiitosta 800 kone, onko se mahollista tukkia tuomosseen revin runkoon.
     
  12. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Kyllä sen koneen pitäs sinne sopia, mutta putken joudut varmaankin hommaamaan jostain 800 revistä tai revosta.
     
  13. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Omaa kokemusta voin sanoa noista 440 rotaxeista useamman talven ja 3:n eri kelkan ratista. Ensinnäkin moottori on todella luotettava, mitään vikaa ei näissä sen puolesta ole ollut. Suuttimia nyt ei tarvi niin kauheasti vaihdella jos ei halua säästää tilkkasta bensaa, itellä on käytännössä keväällä ollut pari pykälää pienemmät kuin alkutalvella. Jos ja kun kaasari/voimansiirron säädöt on kunnossa, ei bensaakaan pala mahdottomasti. Viime talvena reippaassa reittiajossa mitattu -04 440 revi 22,5l. Sillon mulla oli tosin paikallaan enempi reittimallin helixi, jolloin kelkka keräsi huippunopeuttakin erilailla eikä kiihtyvyys stopannut siihen 100km/h. Eikä nuo edelliset lynksitkään sen enempää ole syöneet normi ajossa, rata-ajo sitten erikseen. Noista evo-mallin lynkseistä jäi huono maku suuhun lähinnä heikon rungon vuoksi... revi on tämän suhteen toiselta planeetalta. Kestää melkoista hakkausta eikä anna periksi. Revo mallin lynkseistä ei valitettavasti ole kuulunutkaan sitten niin positiivisia juttuja tämän suhteen. Mutta jousitus ja ajo-ominaisuuudet on kyllä lynksissä paremmat, kun puhutaan ´06 malleista ja eteenpäin. Mutta molemmat on varmasti rahansa arvoisia kamppeita, eikä yhtään pahan hintaisia enään.
     
  14. hulttio

    hulttio Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Tuntuu olevan nuo elkon männät melkonen valtionsalaisuus, oon vahannu nettiä hullunlaila mutta eipä ole löytyny. Pakko kait se on uskoa että niitä ei saa muualta ko merkkiliikkeestä.
     
  15. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Joo ei elko tee muutakuin valmistajien omia mäntiä tietääkseni. Eli merkkiliikkeestä ne on haettava.
     
  16. Iiza

    Iiza Polaris Switchback 600 cfi

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Minä keväällä kävin kysymässä tuohon omaan kelkkiin alkuperäis mäntien ja tiivistesarjan hintaa paikallisesta merkkiliikkeestä niin meinasin pyörtyä,miltei 600 oli hintaa...
     
  17. ^badi

    ^badi Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    kyllä ne saattaa paljonkin muuttua kun ajaa lämpimäksi. itselläkin oli kylmänä 9.2, mutta siten lämpimänä enää 8.2. männän vaihdon jälkeen kannattaa yksi tankillinen ajaa n. 4% seoksella ja sitten voi palata jo sinne 2-3% seokseen. ainakin näin itse tehnyt 2-tahti vehkeiden kanssa ja hyvin rokannut. ;) onko näissä muuten minkä paksuinen alatiiviste vakiona?? itsellä näytti olevan 0.4mm.
     
  18. hulttio

    hulttio Well-Known Member

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Tohtiiko sitä 2-3% seoksella aijaa. Oon ymmärtäny että kaikki ajelee sillä 4% seoksella yleensä. En kyllä ole hoksanu kylmänä etes mitata niitä puristuksia, eileten tuossa mittasin ja luku oli sen 9kiloa. Konetta lämmittelin useamman minutin että se lämpesi kunnola.
     
  19. Jaku

    Jaku Kaikki koitettu-> Lynx Brutal 850 Touring

    Vs: rev 440 vs rave 440

    itse käytin omassa -05 440 revissä tuota 4% seosta ja hyvin toimi
    öljynä oli bomban X-PS
     
  20. LamsiA

    LamsiA ?

    Vs: rev 440 vs rave 440

    Kyllä mie vähän piän että näillä koneilla saa ajaa 4% seoksella koko ajan. ite en ainakaan käyttäs yhtään alle, muutaman kuukauden ollu -03 racing.
     

Suosittele tätä sivua