Seriffin taksalaskuri

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Leader Dog, 31/12/07.

  1. lynss

    lynss Well-Known Member

    mikä on sitten liikennerikkomuksista johtuvien liikenneturmien osuus näistä liikennekuolemista jos näitä on se 1% kaikista kuolemista  ??? eli kuinka monesti on ollu vika siinä et on rikottu liikennesääntöjä vai tien puutteelisessa kunnossa vai jossain muussa??

    jos jotain pitäis liikenteeseen liittyen pitäis enemmän huomioida niin teiden huoltoa/kunnossa pitoa hiekoitusta ja aurausta..
     
  2. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Minä oon autolla kaahamiseni kaahannu, eikä kelkallakaan ole enää useinkaan sellainen hoppu, että tarvis sakkoja hirveämmin pelkäillä.
    Auton jos muistais säännöllisesti katsastaa niin se oliski jo sakonsaanti ihan loppu.... ;D
     
  3. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Turha on esim. kelkkailijoiden valittaa sakoista, kun nehän on kumminkin aika pieniä eli jos sulla on vara ajaa vaikka 8000e kelkalla niin on sulla sillon vara maksaa joku sata euroa sakkojakin.

    Kylmän viileesti poliiseja lisää ja tuomiot kovemmiksi. Lisää poliiseja=enemmän rahaa ja jos rahat vielä tulisi poliisien käyttöön niin aina parempi. Koska mulle kävisi melkein mikä vaan että kun esim. siskon vanhin lapsi aloittaa koulun ensi syksynä että hänen koulumatkat olisivat vielä turvallisempia (vaikka veroja lisää joku sata euroa jos varat menisi poliisien resursseihin). Koska juuri tulin Kuopiosta ja sielläkin keskustassa saa aikuinenkin pelätä milloin joku huilaa yli kun ylität suojatietä. Melkein todennäköisempää näkyy olevan se että joku ajaa punasia päin kuin se että kaikki toppais ajoissa. Ja koskaan en ole nähnyt valvontaa valoissa (harvoin kyllä kaupungeissa viihdynkään).
    Sunnuntaina kylmän viilee ohitus risteysalueella (sula tie eli keltaset viivatkin näkyvissä) samaisen kohdan ajan päivittäin ja aika usein siinä pyyhkii joku ohi.
    Kyllä tuolla tienpäällä saa välillä ihan pelätä, kun on vaan se yksi elämä joka on kaupan. Kortti ollu sen kymmenisen vuotta ja joku on kyllä muuttunut, joko liikenne käyttäytyminen mennyt holtittomaksi tai sitten mie vaan olen tullut "vanhaksi" ja huomaan/kiinnitän enemmän huomiota mitä ympärillä tapahtuu.
    Sakkoja olen kyllä saanut itsekin ylinopeudesta ja varmaan saan jatkossakin. Kiire mulla ei ole mutta huolimattomuuttani saatan saada, ainut että nyt on vakionopeudensäädin joka helpottaa huomattavasti.

    Mistähän mulle on jääny semmonen nyrkkisääntö mieleen että n. 10% saa ylittää rajoituksen ennenkuin poliisi rupeaa harkitsemaan rangaistusta.
     
  4. bigdaddyj2

    bigdaddyj2 Guest

    joskus vuosia sitten norjassa tuli hurjasteltua senverran että sakot tuli. eipä jatkunu matka ennen kun oli todistus siitää että sakko oli maksettu.
     
  5. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Nopeutta mulla arvioitiin olleen 120 @ 80..
    ...eli juuri tuo 40kmh ylitystä että kortti saataisiin allekirjottaneelta hyllylle..

    Kuinka vahva tuo poliisin arvio nopeudesta sitten on käräjillä jos sen sinne vie?
    Mulla oli 4 kaveria kyydissä, joten tilanne oli 5 vs. 2
     
  6. Masai

    Masai Well-Known Member

    No meille voit toki kertoa kuinka kovaa ajoit? Että oliko se kortin lähtö oikein, vaikka nopeus mitattiin helmitaululla ja laskutikulla?
     
  7. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    No, niinkuin sanoin.. Virkavelvollisuus painaa vaakakupissa melko paljon, eikä ainakaan meikäläisellä kiinnosta lähteä käräjille valehtelemaan.. Tosin, voin melkein luvata, että sulla olis kortti lähtenyt jo pienemmästäkin ylityksestä. Neljä matkustajaa kyydissä.. Meikäläinen nokittais ainakin kahdella, ellen jopa kolmella päiväsakolla kovemmaksi tuota sakkoa. Eli tuossa tilateessa olisit saanut minun laskuopin mukaan ehkä 24-25 päiväsakkoa.. Riippuen tietty muista olosuhteista, sekä muun liikenteen määrästä.

    Se vaan on sillälailla, että kannattais mieluummin miettiä ajotyyliä ja käytettyä nopeutta, kuin että miten sais kortin takas ja jymäytettyä virkavaltaa. Sulla on ollut tuossa tilanteessa puolet liikaa nopeutta. Arvaappa paljonko sulla on ollut pidempi jarrutusmatka rajoitettuun nopeuteen verrattuna. Vinkkinä vanha sanonta: Vartti pois vauhdista, niin jarrutusmatka puolittuu.. Olisko niin, että sulla olis tuossa tilanteessa auto liukunut jarru pohjassa noin 4 kertaa pidemmälle tuolla nopeudella, versus rajoitettu nopeus?? Ja laskeppa huviksesi, mikä sulla olisi ollut jäännösnopeus siinä vaiheessa, kun 80km/h nopeudesta olisit jo pysähtynyt.. Ja vinkkinä senverran, että pysähtymiskäppyrä ei laske viivasuorana..

    Noh, onneksi näitä tulee harvoin. :mad:

    PS. Jos sulla on ajopelinä ollut joku vanha japsi, niin mitäs on oma nopeusmittari näyttänyt? Olisko ollut viisari jossain 135 tuntumassa??
     
  8. znood

    znood Guest

    juuri tämän takia gps on hyvä keksintö

    edit: siis piti sanoa että siinähän vaan kriminoi itseään jos vastaa poliisille että 135 näytti mittari
     
  9. Masai

    Masai Well-Known Member

    Tuo vanha sanonta on minullakin jäänyt autokoulusta mieleen.
     
  10. Von Heinrich

    Von Heinrich Netti kelkkijä

    Oulussahan tuo punaisia päin ajaminen enemmän sääntö kuin poikkeus.9 autoa 10:stä ajaa surutta päin punaista ja se yksi sitten keltaisilla ???
     
  11. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    tuo on kyllä niin totta kun olla ja voi. Oulussa ajetaan minä, minä ja minä tyylillä..
     
  12. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    höhöö. Eikö oulussa ole ollenkaan vihreitä valoja ??? ;D ;D ;D
     
  13. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Tapahtumahetkellä kuiva ja sula tie, ei muuta liikennettä, joten 26 päiväsakkoa ansaitsin..
    ...aivan kuten arvelit..
    LP oli metsäautotiellä syömässä eväitä kun ajoin siitä ohi..

    Nopeudesta en tiedä muuta kun sen että sakkolapussa lukee "arvioitu 120 @ 80, todellisuudessa huomattavasti suurempi", koska mut pysäytettiin about 20km myöhemmin ja jäi hieman epäselväksi kohta missä mun nopeus on arvioitu..
    yli 15km katseltiin RS Octavian xenoneita taustapeilistä, jolloin ajoin rajoitusten mukaan kun oli muuta liikennettä..
    Ilmeisesti multa odotettiin jotain sikaohitusta tms jossa olis saatu mustaa valkoselle tutkan avulla ja siks ei pysäytetty edes heti..

    Ei ollu vanhaa japsii vaan BMW M3..

    EDIT: enkä todellakaan syyllistä mitenkään poliisia kortin lähdöstä.. oma mokahan tuo oli..

    Yksi asia josta olisi kyllä voinut vähän kyseenalaistaa Poliisin toimintaa on se, että pysäytyksen yhteydessä minua näytetään taskulampulla suoraan silmiin ja huudetaan suoraa huutoa "nyt jätkät loppu tää pelleily, kaikki ulos autosta välittömästi, paljonko teillä saatanan hulluilla oli oikeen vauhtia.." yms kaikkea hyvin epäasiallista kuten uhkailua..
    Mielestäni kuitenkin poliisin tehtävänä on antaa rikkeestä rangaistus ja käyttäytä asiallisesti..
     
  14. Masai

    Masai Well-Known Member

    No ilmeisesti oikeus on toteutunut varsinkin kun oot ollu bimmerillä liikenteessä :D
     
  15. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Eikös se ole se punainen vaate ;)
     
  16. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Olet oikeassa siinä, mikä on poliisin tehtävä kyseisenlaisissa tehtävissä.
    Itse olen ajanut noin 10 kilsaa poliisit prätkän takapuskurissa kiinni. Mitään muuta tarkoitusta en kyseisten herrojen käytökselle keksinyt, kuin yritys provosoida minut ajamaan kovaa.
    Kaarsivatpa vielä samalle huoltoasemalle ja tutkivat pyörän ja minut erittäin tarkkaan ja suorastaan epäasiallisesti. Kysyin herrojen henkilökortit näkyville ja sen he toki näyttivät.
    Kiitin asiallisesti pienestä hetkestä heidän kanssaan ja poistuin vitutuksen vallassa kahville.
    Soitin suoraan kyseisten herrojen esimiehelle ja aikani asiasta keskusteltuamme, esimies lupasi palata asiaan. Seuraavana päivänä toinen näistä konstaapeleista soitti ja esitti anteeksi pyyntönsä molempien käytöksen puolesta.
    Et ei virkavallan puolelta tarttee kestää mitä tahansa, on myös ns. virallinenkin kanava tehdä valitus, jos tuntee tulleensa kaltoin kohdelluksi.

    http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/162CE8108FAE274AC2256B4C004CFB81?opendocument
     
  17. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Valitettavasti tuokin on totta. Ja se että lumiauralla varustettu rattori tuli pelkääjän ovesta sisään ja ihminen kuoli, risteysalueella jossa liikennevalot toimi.  :-[
     
  18. znood

    znood Guest

    tuo on kanssa poliisin(ja oikeusvaltion) ohjesääntöjen vastaista että ajetaan perässä kytäten josko rikkoisi sääntöjä vielä enemmän
    rikkeestä pitää saada välitön rangaistus, ei välitön peräkyttäys
     
  19. lynss

    lynss Well-Known Member

    juu iteltä lähti kans kortti vuos sitte kun ajoi siviili skooda vajaa 20 km perässä.. yli puolet oli liikaa vauhtia lähes koko ajan,ja siitä sit 3kk kortti pois ja riittävästi sakkoja ja törkeä liikenne turvallisuuden vaarantaminen.. niin siinä vähän kummastutti et eivät sitten heti pysäyttäneet vaan jatkoivat vaan rauhassa perässä samaa vauhtia ennen kun pysäyttivät vaik vaaransin törkeästi liikennettä lähes sen 20km matkan  ???
     
  20. znood

    znood Guest

    noh, onneks ei oo ite tarvinnu korttia kuivattaa

    harrastusmaksuja on kyl pitäny maksaa
     

Suosittele tätä sivua