Summit 850 etec

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä vilhe85, 27/4/16.

  1. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Mielestäni kone käy vähän rikkaalla ja siksi yskii tyhjä käynnillä. Ja savuttaa enempi mitä ennen. Tyhjäkäynti kierrokset pyörii siinö 1150-1250, miten muilla?
    Paljo muilla syö öljyä sisään ajon jälkeen? Itellä menee vajaa tankillinen bensaa ja öljyä vajuu 5cm kun säiliö on ollu täynnä ja tunnostaa aika paljolta.
     
  2. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Suosittelen tarkastamaan kelkoistanne petikumien kunnon. Omalla 146sp:llä ajettu 800km ja remmi hajosi, koska petikumit antautui. Kytkimestä kun heilutti, niin kone heiluu todella rajusti. Petikumit ja remmi menee takuuseen, mutta kuka korvaa menetetyt ajopäivät???
     
  3. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Tuo BRP:n petikumitouhu on kyllä mielestäni jokin insinöörin ajatuskukkanen. Kärjistetysti sanottuna samanlaisilla kumityynyillä kiinni se 170heppanen 850 etecci siellä konetilassa kuin aikanaan 500 puhku rotaxi. Olen kyllä vuosia ihmetellyt, että eikö se tehdas muka itse huomaa tuota ongelmaa. Ehkä se ilmenee vain kovassa käytössä ja tehdas ei sellaista sitten harrasta.
     
    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  4. vinski

    vinski Ski-Doo Summit 850 X -20

    Itellä pamahti 146" eka remmi 35km kohdalla, toinen meni 120km ja nyt menossa kolmas.
     
  5. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Välillä rentouttavaa lukea näitä muiden merkkien topiceja ja todeta että en ole yksin winderin kanssa remmiongelmien kanssa paitsi että olen ajanut +9000km ja vieläkään ei ole maahantuoja/tehdas saanut toimivaa voimalinjaa toimitettua, itse saanut ratkoa ongelmaa, total 32 kappaletta paskana.
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  6. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    Petikumit ko saa jäykistettyä niin sen kyllä huomaa tangossa ja jalkapohjissa. Täristää jonku verran mutta eipähän mene remmejä.
     
    arzka- ja Korbimotors tykkäävät tästä.
  7. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Eipä siinä mitään jos olet tyytyväinen. Itse olisin varmaan ekan jälkeen purkanu koko kelkan ja selvittäny mistä johtuu.
     
    Haikku tykkää tästä.
  8. vinski

    vinski Ski-Doo Summit 850 X -20

    Ei juuri muuta mahda kun Ruotsissa ollaa. Saatii nyt niin iso laatikollinen remmejä paikalliselta dealerilta että selvitään reissu loppuu. Ei himmennä tuo laitteen loistoa
     
  9. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Eipä siinä sitte jos itse ei tarvi maksaa ja takuu korjaa kaiken jos remmi jotain rikkoo. Tympeä vaan jos reissu menee pilalle jonku yksinkertaisen vian takia.
     
  10. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Kyllähän sen 146" summitin suurin vika on todella paska voimalinja, yhdistettynä löysiin petikumeihin. Sit jos on se remmigrillikin paikoillaan, niin ei oo ihme, jos remmit hajoaa.
     
  11. HMK

    HMK Well-Known Member

    Totaltek zero. Kääntyykö esson pihallaki? Joillakin nuitta oli paikallaan.
     
  12. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Sillo citationin aikoona tekivät vissiin meleko reilusti nuita petikumeja ko niitä vieläki riittää :D:D:D
     
    Korbimotors tykkää tästä.
  13. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Se tärinä voi johtua myös siitä että tuo tyhjäkäynti on nuin Jeesuksen matalalla, en ymmärrä miksi. Uus catti käy 1700-1750rpm tyhjäkäyntiä.. Iso ero.. Toki se tuntuu tietty isommillaki kierroksilla kunnon petikumeilla mutta niinhän se pittääki :Do_O;)
     
  14. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Mielummin reilumpi tärinä jalkapohjiin ja käsille, kuin heiluva moottori. :)
     
  15. vinski

    vinski Ski-Doo Summit 850 X -20

    Parannusvinkkejä voimalinjaan?

    Hihnasuojan muoviosa poistettiin kaikista viidestä 2018 summitista joka meillä täällä on.

    Remmiä kuluu 155" X:ssä samaan tahtiin kun mullakin. Ainoa mikä ei ole vielä remmiä vienyt 155" SP. Onko siinä eri voimalinja kun X:ssä?
     
  16. vinski

    vinski Ski-Doo Summit 850 X -20

    Onko tähän sit saatavana jotain parempia petikumeja?
     
  17. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    Oma villi veikkaus on että niissä voimansiirron setupeissa se vika on eikä petikumeissa tai ilmanvaihdossa..

    Xp aikanakin laitettiin rs-petikumia ja puhkottiin katteita rasiaporalla remmien käyttöiän lisääntymisen toivossa kunnes sitte viimeisissä xm:ssä remmit kesti ihan ehjillä katteilla ja vakio kumeilla.

    Ja tämä on sitte ihan oma arvaus vaan kun en ole tämän uudemman g4:n kanssa värkännyt :D
     
  18. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Mulla on omasta revitty muovit pois remmisuojan päältä, happireikiä porattu kuomuun, kaikki turhat muovit kuomun alta otettu pois,mutta vasta kun QRSn vaihdoin team tiediin sain oman kelkan toimimaan edes suunnilleen oikein. Tuo mun romu kai sitten on joku maanantai kappale, kun Korteniemi olisi sen ottanut huoltoon, kun luettelin vikoja mitä voimalinjassa oli QRSllä. Esimerkkinä kun kovalta jäljeltä ajoi tasakaasulla pehmeään lumeen niin kierrokset putosi noin 300Rpm ja ei siitä muuttunut. Vakio kytkimeenkin tulossa muutoksia, kunhan MH saa toimitettua kaikki paketit kotiin.
     
  19. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Tuo koneen tuenta on aivan erillainen kun vanhoissa malleissa että niihin ei voi verrata, mutta minun mielestä ei edelleenkään tarpeeksi tukeva. Ei sen koneen linjauksen kestä yhtään mennä pieleen kun alkaa ottaa aika voimaakkaasti remmin päälle. Itselle vaihdoin jo sen magneeton puolen kumin RS:n versioon joka on paljon jäykempi. Lisäksi vielä on tulossa kytkimen puolelle RS:n kumit ja prikat. Ensin katsoin virheellisesti että kytkimen puolen kumit on samat kilpurissa ja kuluttajakamppeissa, mutta eihän ne olekaan.

    Viime vuonna itsellä ei ollut remmien kanssa ongelmaa, joten pakostakin tulee mieleen että onko sattunut alihankkijalle laatuongelmaa noiden tämän vuoden tyynyjen kanssa. Mutta laitetaan RS hilut jokatapauksessa nyt.
     
    Viimeksi muokattu: 7/3/18
  20. kaner

    kaner HC Evo 153"

    Ei tuossa 154" voimalinjassa ole kyllä mittään järkiä, rampit 4 pingaa sen max 8000. Ei toivoakaan, että käellä kokkeilis kytkintä. Remmistä liimakki sulanu variaattorin lautasiin, koko remmi muuttunu semmoseksi ruskeanmustaksi ja löysäksi jos vertaa uuteen tai käytettyyn toisesta kelkasta jossa tiimiläinen. Ja pieniä merkkejä, että alkaa ulkokuori purkautuun jos sillä vielä ajaa. Ja nämä yhen rossipäivän jäljiltä.
    Jospa se Dynamo Joe sais niitä metallivarsia nuille 990 rampeille lähipäivinä, että sais sen kitin itelle ja voimalinjan oikiasti toimivaksi..
     

Suosittele tätä sivua