trail rmk 550 vm.06

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä polle550, 30/10/06.

  1. Jonsku

    Jonsku Member

    Minkä mallien kiekkamittarit käy? Onko piuhasarjassa suoraan liittimet kiekkamittarille vai joutuko tekemään jonkinmoisia virityksiä? Minkämoista signaalia tuo tarttee? Ebaysta kattelin niin saisi about fiksuun hintaan noita mittareitakin :)

    Tosta vetokoukusta; kuinka paljon sillä uskaltaa vetää vs. takarauta? Kelkkaa / pulkkaa / äijää suksilla tulee lähinnä vedettyä joten kestääkö tuo takarauta kuin hyvin?
     
  2. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    50 euroa tuo maksoi, itse asensin että sen 50euroa kustansi :)

    Edit: Velimies tuossa mittarin asennuksessa vähän auttoi, tai lähinnä tuossa pakkivalon johdoituksessa että mikä tuli mihinkin ::) Piti laitta ettei pääse keljuilee ;)
     
  3. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Tuo kiekkamittari oli muistaakseni 03 vuosimallin proäxästä(oli kyllä uuden veroinen). Taitaa kaikkien edgemallien mittarit ainakin 03 vuodesta ylöspäin käydä. Siellä on suoraan liitin johon kytkeä, ja sit laitoin tuon kelkan oman pakin merkkivalonkin tuohon mittariin niin sitä piti vähän modata(leikkasin sen keltaisen pään jossa lukee REV pois ja asensin sen mittarin takana olevaan pakin valon reikään). Periaatteessa ei ollut muuta kuin liitin kiinni ja mittari paikoilleen, hyvin helppo asentaa.

    Huoltomies sanoi että tuolle takaraudalle ei saa kytkeä yli 45kg suoraan painoa(eli niinkuin ylhäältä alas vaikuttavaa), vetäähän se kestää huomattavasti enempi. Tuo minun tukiviritelmä lisäksi tuossa niin uskon että kestää vetää sen mitä kelkka yleensäkään jaksaa kiskoa :)
     
  4. polle550

    polle550 Guest

    paljonko tämmösen pitäs kulkea. minulla eimee ku joku 115 km h.. 368 kuutioinen lynx ranger
    enee lujempaa :-[ käytin huollossa ja ne vaihto vissiinketjukotelon öljyt!! ja korjasinopeusmittarin vaijerin,, (ihan helppo homma.. joku osa oli vaan irronnu..) ja siitä anto yli 60 euron laskun!!eikö takuu korjaustenpitäs olla ilmaisia.. ainakin autoissa on ilmaista..
     
  5. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Nämä on säädetty siten että kiihtyvät hyvin mutta huippunopeutta ei ota paljoa, jaksaa kulkea ummessa hyvin. Eiköhän tuo 115 ole ihan tarpeeksi tuolle vehkeelle ;) Sulla oli siis takuuaikainen huolto? Se huolto ei ole ilmainen mutta tuo korjaus on ollut. Mulla ensimmäinen huolto(300km) maksoi 60 euroa ja toinen(800km) 100 euroa.
     
  6. Jonsku

    Jonsku Member

    Ok, osaatko sanoa että monipulssinen se mittari on? Näyttäisi olevan tarjolla 2, 3 ja 6 pulssisia mittareita mutta tuo 6-pulssinen taitaa olla oikeanlainen tässä yksi.

    Jees, eipä sillä että mitään suurempaa olisin perään laittamassa ja tilasinkin jo vetokoukkusarjan niin saa ainakin pieniä kuormia kiskottua jostain muualtakin kuin takaraudasta :)
     
  7. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    6 pulssinen se on, juurikin tuollainen mikä tuossa linkissä. Se vaan että puhallinkoneessa nuo osa pulsseista taitaa olla ylimääräisiä mut eipä tuo haittaa kun pelaa :)
    Niin, tarkoitin siis että tuolla vetokoukkurungolla tuo 45 kilon(niinsanottu aisapaino) painoraja, ainakin ymmärsin huoltomiehen kertomuksesta niin. Kun mulla on nyt yhdistetty tuo takapuskuri ja vetokoukunrunko niin luonnollisesti kestää enempi. Yhdistin sillä tuon koukkurungon puskuriin kun nostaa pukilla kelkan perää niin koukkurunko pääsee sujumaan jonkin verran. Sivusuunnassa tuon koukkurungon saa sujumaan ihan pelkällä käsivoimalla, tuntui heppoiselta joten tein tuon patentin.
     
  8. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Jep, onpa tullut laitettua RMK:hon viime kertoman jälkeen uudet sukset (SLP PP:t) ja alumiiinisesta maskiverkosta tein lumiritilät kuomuun, ihan hiano tuli. Tänään/huomenna pitäis tulla Ryden pumppu etupukkiin. Pitää ottaa joku kuva kunhan jaksaa :p

    Edit: Tässä kuva...'
    [​IMG]
     
  9. kepestologi

    kepestologi Fusion Dragon 600 ho

    ^^ Komian näköinen peli! ;)
     
  10. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Naiset tykkää, on kuulemma sievä kelkka ;) ;D Taitaa punainen väri sen tehdä ;)

    Olipa muuten tuo alkuperäinen etupukin iskari aika onneton, sisäänmenovaimennusta ei ollut ollenkaan ja paluuvaimennusta senkin edestä, eikä etupukkia pysty säätämään tuolla kertakäyttöpumpulla mitenkään(remmejä jos löysää niin jousi jää pyörii irti) :eek: Muuten jos joku on ostamassa Trail RMK:ta niin kannattee vaatia jo heti ostaessa paremmat telaston iskarit vähintään, 05 mallissa on vakiona nuo huollettavat rydet, takapukissa vielä lisäsäiliöllien clikkeri. 06 ja 07 mallissa ovat nuo emulsioiskarit, tai mitkä ne nyt onkaan.
     
  11. muuanii

    muuanii Well-Known Member

    Monellako kone on sipannu -05 -06 mallin rmk:ssa mulla poiki vasta ja kelkka rmk -05 aj reilu tonnni.
     
  12. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    06 malli ja mittarissa n. 3000km ilman ongelmia :)
     
  13. muuanii

    muuanii Well-Known Member

    Ole onnellinen.
     
  14. TeroK

    TeroK Snouros

    -05 leikannu paljon kiinni. -06 porattu isommiksi ettei menis niin herkästi jumii...
     
  15. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Näin on. -30 - +10 astetta on vaihteluväli ilmanlämpötilassa millä olen ajanut eikä mitään ongelmia.
     
  16. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    itellä -05 , ajettu 1000 mailia ei oo onneks vielä leiponu...
     
  17. Mara

    Mara Rev life

      onhan tuo komia ku on kiekka mittariki.. heti heräs mielenkiinto ku näin kuvan.. tekis itelläki nieli laittaa.. ku on kuulemma helppo laittaa.. jos sais vaan jostaki kohtuulliseen hintaan..  :)
     
  18. Mara

    Mara Rev life

    mistähän nuita mittareita edes sais.. tässä etsiny 4 tuntia netistä mutta ei ole löytynyt.. kertokaa jos tiedätte?? ???
     
  19. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Onkos noissa valkopohjaiset mittarit vai mustat? Minulla olisi jouten yksi mustapohjainen 6 pulssinen mittari.
     
  20. Mara

    Mara Rev life

    mustat näyttäs olevan.. missä päin asut? ja paljon pyydät? :D
     

Suosittele tätä sivua