watercross 2007...

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä JanneR, 23/4/07.

  1. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Mikä kauhea poru siellä nyt nousi kun alettiin raataamaan turvallisuudesta. Liivit ja panssarit voi kyllä olla hankalahko yhdistelmä, en tiedä kun en ole kokeillut mutta suojapaita ja kelluntatakki tai se Hokan nimellä myyty kelluntaliivi jos sitä vielä jostain saa vois olla bueno yhdistelmä. Varsikengät jalassa kyllä kelluu kun on liivit tai kelluntatakki päällä, uidakaan ei tarvi kun vene hakee kyytiin. Jos systeemejä meinaatte yhdenmukaistaa niin hiekalta lähdöt joka paikkaan ja täysmittainen kiihdytys/ovaali.
     
  2. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen


    Ka eikös ne nykyiset watercross kuskit olekkaan ritareita peltihaarniskoissaan. ;D

    Bw. Pekka Niska nostaa ja laskee vaikeissakin jokitörmissä. ::)
     
  3. Markku V.

    Markku V. Guest

    Kuskien turvallisuuttahan tässä ois ihan hyvä miettiä... Kisapelit alkaa oleen jo melko kehittyneitä, ja sitä mukaa alkaa vauhditkin nousemaan. Pitäis vain saada varusteet sääntöihin asti. Mutta minusta vain tuntuu että jalat ottaa ennemmin kipeää ku ylävartalo, ku aatellaan esim. ovaalia. Alkaa meinaan käymään nilkoille jos kisakaveri tökkii puskurilla tai suksella. Ja ylävartaloa kuitenkin suojaa pelastusliivit, vaikka ei se mikään suojien veroinen varuste olekaan.
     
  4. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Mielessä oli mainita tuosta wesikelkkojen kehittymisestä ja vauhtien kasvamisesta, hyvä että Markku V. sai kirjoitettua "mustaa valkoiselle". Miettikääpä, vaikka -90 luvun puolivälin vehkeitä ja verratkaa niitä nykypäivän vehkeisiin. Onko vauhdit ja riskit kasvaneet? En minä mikään moralisoija enkä ilon pilaaja halua olla, päinvastoin, järjestämässä ollut Pyssykylässä alusta alkaen, mutta miettikääpä JOS jotain vakavampaa sattuu minkä olisi voinut estää vaikka talvimääräysten mukaisilla "pohkeen suojaavilla saappailla"? (Jotka sielläkään ei tarvi olla ns. crossi saappaita)
     
  5. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Noh, empä minä nuista päätä eikä ne mulle kuulu, meen sääntöjen mukkaan ;D tuo 200m? kiihytys ois kyllä hyvä homma jokapaikkaan, ivalossa vaan taitaa rajottaa maanomistajan luvan puute (ihan mutuilua) kiihyttää pidemmälle, rantahan on samanlaista pitemmälläki. hiekkalähön kannalla tuntus suurin osa olevan mitä kuulostellu kuskien mielipiteitä, ite en ole koskaan vielä laatalta ponnistanu, mutta jos vertaa hiekkaa ja soraa niin hiekka on huomattavasti mielusampi.
     
  6. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Aleksanteri suuri se tais jo mallia näyttää, miehellä oli techvestit ja kelluntaliivit, jos en ihan päin persiitä muista. Kengistä ei oo ku mutua, mut krossimonot tais olla jalassa.

    Itse kuitenkin olen sitä mieltä että panssarit olis hyvä lisä, samoin "crossisaappaat". Samoiten kypärä leukasuojalla ja ajolasit, kypärä mieluusti vielä huomiovärissä.
    Eihän noita suojia ehkä joku jäärä hyväksy, mutta minä olen kuitenkin sitä mieltä että parempi ajoissa pyllistää kuin että on jo valahtanut housuun. Siellä on helppo päivitellä että mie se niistä suojista sillon, ku joku on jo saanu osuman.

    Hauskanpitoahan vesirossi on, mutta turvallisuus ennenkaikkea.
     
  7. JanneR

    JanneR Well-Known Member

     
  8. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    On uinut Sodankylässä.
     
  9. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Se Aleksanteri ku pistää rossi vehkeet, kelluntaliivit, tissiliivit, 2 kypärää, jääkiekko suojat ja maalivahin patjat pääälle, niin se alkaa oleen nippa nappa räkänokkasen teinin kokonen ;D Mie ku pistäsin saman varustuksen, joutuu lisään konetehoja 50 heppaa, että ollaan tasaväkisiä, ku ilman vastus alkaa oleen mellevää kokoluokkaa ::) Noh oma syy, mitä oon syöny aikoinaan. ;D
     
  10. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Ajakaapa lasit päässä ovaalia...
    Kierros niinki menee mutta sitten se vasta turvallisuus riski kun kuski ei näe mitään!
    Tietenki jos varovasti ajaa ettei laseille mitään roisku niin mikä ettei!
     
  11. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Hyvinhän nuo jenkkipojat näkyy lasippäällä vetävän, on ne vissiin erimiehiä ja erinaisia...
     
  12. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Joo jenkit osaa me ei...
    Käyppä kokeileen...
     
  13. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Ohessapa pohjan mallia vaikka katsastukseen jos vaikka jollakin kiinnostaa. Multa saapi paremman version postilla jos tarvetta ilmenee. Koitin laitella tuohon pääköhdat esille.
    Lapun voipi jakaa ilmoittautumisen yhteydessä ja kuski vie sen kelkan mukana katsastuspaikalle.

    [​IMG]
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Hyvä lappu, lisääpä vielä siihen huoltomatto joka on pakollinen katsastusvaruste.
     
  15. JanneR

    JanneR Well-Known Member

    Näyttäs ihan hyvältä muistilistalta katsastusmiehille/naisille. Vois ottaa käytöön mielestäni, T-cat,Opennopee mikki, Kittilä, mitä oletta mieltä?

    Pannaan tuo jo käytöön tänäkesänä?

    Tuo tosiaan että miten nuita lähdetään tulkiteen?Lähinnä että tulkitaanko esim. kilpailunumeroa niin että se pitää olla sivuille ja etteen luettavissa, tai se puhetta aiheuttanu roiskeläppä, riittääkö se että se on vai pitääkö olla siihen akselin tasalle?

    Kun täytys tietenki ajoissa tiedotella että porukka sais kelkat sellaseksi ,että ajo ei jää varikolla ajamiseen.
     
  16. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Mulle kyllä passaa ja uskoisin muillekin täällä ottaa käyttöön jo tänä kesänä. Numerot sivuille ja eteen helpottaa? Roiskeläppä, miten se on jos läppä on pitkä ja jäykkä taka-akselille saakka, alkaako gavitoimaan tai muuta mukavaa kun ei pääse purkamaan vettä pois telatunnelista?
     
  17. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Numerot on tietty selvä tapaus (eteen ja kummallekkin sivulle) Mutta tuon roiskeläpän jättäisin suosiolla päätettäväksi jossain eri foorumissa esim. ensikesän leikkejä varten, kun ei se kuitenkaan selviä tälle kesälle.
     
  18. JanneR

    JanneR Well-Known Member

    Minusta myös tuo läppä rittää että se voidaan tulkita että sielä on se läppä.jokainen voi sitte laitaa sen 14cm tai 50 cm jos parhaaksi näkee.

    Niinku mainitsin aiemmin, niin itellä ei ainakaan ole roiskeläpästä ollu meno kiini vaan ihan jostain muusta.
     
  19. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Roiskeläppä akselille saakka joustavaa kumia -> vesi lentää, jäykkä saranoitu -> vesi lentää, lyhyt jäykkä tai joustava -> vesi lentää eli ei taida olla vaikutusta. Olisko järkevin (käytännöllisin) hyväksyä kunhan siellä on roiskeläppä jotain materiaalia. Täällä valvoja hyväksyi kun ei muuta siihen hätään ollut huoltomaton kappaleen nippusiteillä kiinnitettynä takapuskuriin roiskeläpäksi.
     
  20. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Kokeiltu on.
     

Suosittele tätä sivua