Satasen rullat muuttuu aika edulliseksi siinä vaiheessa kun vakio rullat räpsähtää palasiksi jossain ruotsin korvessa puhelimen kuulumattomissa rikkoen heliksin samalla Ainakin jos umpisenvehkeistä puhutaan, niin nuo rullat on viimeinen "heikko" kohta näissä. Lainausmerkit siksi että osalla vakiotkin kestää hyvin. Siihenhän voi itsekkin vaikuttaa kun muistaa käyttää pakkia nätisti eikä hakkauta, varsinkin kylmällä kelkalla. Joskus fasessa tuli vastaan mielenkiintoinen video, jokin pikkupaja testasi rullia lämpimässä ja sitten pakkasessa. Osa rullista kesti lämpimässä hyvin, ja pakkasessa menivät palasiksi huomattavasti herkemmin kuin toiset.
tämähän ei vissiin ole polletopikki mutta montako pollen(teamin) rullaa olet nähny menneen paskaksi? itse olen yhden saanu hajalle, reilu 30 tkm oli ajettu se vari
3 talvea ajoin entisellä 850 xtrimmillä pomi rullilla eikä ongelmia. Kun käytän tuosta nykysestä variaattorin pöydällä niin vaihdan kans siihen. Kestää minkä kestää. Niitä kuitenkin saan sen verta edullisesti että vaikka joka talven jälkeen vaihtas niin saan ajella melkein 10v ennenkun ollaan 100e. Rullien kanssa tasoissa.
Viime viikolla vaihdoin 861805546-kitin helixin ja jousen -19 RE850 xterrainiin ja kyllä kannatti! Lievä äkkipikaisuus puunkierrossa on nyt poissa ja käytös paljon jouheempaa. Mateluvauhdin kierrokset nousi 4000 tasolta about 5000:iin eli tuntuu kuin olisi välityksiä vaihtanu Alla kuvassa uusi ja vanha
Onkohan 850 xterrainissa vuosien välillä oleellisia parannuksia? Esim 20-21 vuosimallit kiinnostaa? onko 21 parempi?
Tähän ketjuun sopinee -23 850 RE joka tuli hankittua ja ensimmäinen 2000-luvun kelkka talossa. Mieleinen keksintö ja tehoista huolimatta myös tavanomainen arkiturraus onnistuu mukavasti. Suorituskykyä on joka suhteessa niin paljon että tuskimpa tulee ulosmitattua sitä koskaan. Pitääkö näissä matkamittarit paikkaansa kun kulutus on alhaisimmillaan 14L/100km reittiajossa? Pikku murheitakin on ollut 1500km aikana. Mittari sekosi heti uutena, jarrut on alkanu täristämään kahvaa ja varikopan lämpötila on käynnistäessä 20 astetta alhaisempi kuin nesteen.
Onko menny pahka läjään jarrun puolelta? Herkkä paikka näissä. En kyllä päässy 4tkm aikana ikinä tommoseen kulutukseen, ehkä pienin kulutus jotain 18l/100km
Ei ole läjässä. Ehdin ketjukotelon puolen kopsauttaa ennen BRP:n pattisuojien asennusta, tasaisella maalla reitillä kolahti johonkin pikkusen. Jokuhan siellä on kiero tai jumissa. Saa huolto ottaa kantaa takuuvehkeeseen.
Ensimmäinen arvio oli että olen varmaan jarrutellut sen levyn pilalle, no maanantaina ihmetellään lisää. Ei kai nämä ihan itsekseen ole yleensä vääntyilleet.
Levy oli kiero, ei merkkejä lämmöstä. Uudet palat ja levy paikallaan, takuuseen taitaa mennä. Vähän ihme homma mutta joskus tämmöstä, pääasia että rokkaa taas.
Itse hommasin Xterrain 3700 re 850 e-tec:in nyt marraskuussa. Noin 1000 km takana tällä kelkalla ja olen ollut todella tyytyväinen. Olen ajanut reitillä jos isompaa pattia ja umisessa. Ojien ylitys onnistuu hienosti myös, kun keventää keulaa tarvittaessa. Eli Xterrain sopii reitille ja umpiseen. Xterrain 850 e-tec malliin tuli digimittaristo 2020 vuosimallissa.
Ravessa mulla tuollainen eikä suojaa kyllä yhtään liikaa. Laittaisin sen korkeamman mutta se ei sovi olemaan käsisuojien kanssa kun tanko on säädetty eteen.