Yamaha nytro DIY turbo

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä lapa81, 24/1/13.

  1. MrJuppe

    MrJuppe Guest

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Tällaisia,hyvillä kuvilla varustettuja projekteja,on tosi mielenkiintoista seurata 8)
    Ties vaikka itsekkin joskus jotain oppis :)
     
  2. lapa81

    lapa81 Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Plaaf miten sulla oli kierrosluku otettu? Puolalta vai suuttimelta? Kysyin kytkentä ohjetta proboostilta niin kehotti ottamaan kierrosluvun suuttimelta, mun boxi on ostettu yksityiseltä ja ei ollu ohjeita mukana ja tää mun boxi on nimenomaan vanha versio 2.0...
     
  3. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Suuttimelta se taidettiin vartastaa jos oikein muistan.

    Tuosta ohjauksesta kannattaa varmaankin konsultoida semmoista herrasmiestä, kun Taputu tai sitten Larskallakin taitaa olla muutama juttu tiedossa nytron lisärikastuksesta.

    Itsehän ajan kermaperseenä vain mcxpressin purkilla.
     
  4. lapa81

    lapa81 Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Tuli tehtyä 45mm putkesta n.10cm pitkä säiliö. Vedin kierteet tohon alkuperäiseen huohotinletkun paikkaan ja banjoliittimellä turbolta 10mm letkulla siihen.
     
  5. mikniemi

    mikniemi AC M8000 HC evo -18, RX-1 -06 162 PPS

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Liekkö tämä joku toinen valmistaja, vai onko vai eri tarra päällä ???

    http://www.finboost.fi/index.php?go=enrichment_en&go2=en
     
  6. lapa81

    lapa81 Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Sama purkki eri tarra mun käsittääkseni.
     
  7. lapa81

    lapa81 Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    öljyn välisäiliö

    [​IMG]

    [​IMG]

    nippa venttiilikoppaan

    [​IMG]

    painekoteloon hitsailin bensakiskon kiinnikkeet

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tänään jos kerkeis käydä teettämässä öljylinjan turbolle niin vois koittaa käyntiin.
     
  8. Eki-S

    Eki-S AC

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Eipä oo ainakkaan kaverin Turbo busissa ollut ikinä mitään häikkää finboostin bokseissa ja on kuiten monta busaa tuolla boksilla tehnyt....
     
  9. lapa81

    lapa81 Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Joo eiköhän se oo melkeen kaikkien purkkien kans sama homma että joillakin toimii moitteetta ja joillakin osuu se maanantai malli.
     
  10. majuriTK

    majuriTK Active Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    kannattaa päivittää tuo lisäruiskun ohjaus ;) ota yhteyttä valmistajaan päivitys/käyttöohje asiassa. http://www.finboost.fi/ todella hyvä ja kohtuu nopea palvelu ;) .minulla toiminut useassa mpyörässä ja nykyisessä kelkassa hyvin,kestää myös pakkasta ja vakio suuttimelta ohjaus.
     
  11. totu

    totu Tundra

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Pari päivää reissas mulla boksi ja hitaudesta sai syyttää Itelaa :)
     
  12. lapa81

    lapa81 Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Finboostiin oltu yhteydessä ja tuo 2.0 versio on viimesin ja pitäis rokata, eka startti suoritettu ilman ahtoputkia kylläkin mutta öljynkierto todettu toistaiseksi toimivaksi, tästä on hyvä jatkaa. Lauantaina pitäis päästä ajamaan että kiirekkin saattaa vielä tulla.
     
  13. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Minä en edellekkään tiedä kuka tuo finboostin hemmo on, vaikka muutamansadanmetrin päässä asustaakin ??? Kai sekin joskus selviää, mua ennen!
     
  14. majuriTK

    majuriTK Active Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    saitko kättöohjeen? jos et niin multa voi kysyä ohjeita,ettei tarvi nousta perse edellä puuhun ;D ja jonkunlaiset lähtö asetuksetkin pitäs löytyä ;) finboostilta kannattas ostaa muuten se tiedonkeruukin,helpottas säätöjä.puh numperon saat yveellä.
     
  15. lapa81

    lapa81 Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    maalailin vähän noit osia niin mukavampi kasailla.

    [​IMG]

    tuossa näkyy tuo öljyn välisäiliö.

    [​IMG]

    öljynpaluu venakoppaan

    [​IMG]

    tohon boxiin löytyy kyllä kytkentä ohjeet mutta ei käyttöohjeita. majuriTK laitan yv:tä
     
  16. Creek

    Creek Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Moi, saattaa vähän kuva vääristää, mutta täällä vähän huolettaa noiden roippeiden sijainti... onko varma, ettei tela ropella öljynkeruuta/pakoputkea kelkan keuliessa ???
     
  17. lapa81

    lapa81 Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    ei kai tämmönen keuli, kuva kyllä vääristää, ylempänä nuo on nyt kun ne nastasuojat jotka otin pois.
    mutta sittehän ton näkee kun pääsee ajamaan.
     
  18. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Kyllä 180 hv keulii lumella paikaltaan lähdettäessä. Vauhdissa keulimiseen tarvitaan sit 240-270 kitti
     
  19. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Eihän se keulimista tarvi että tela osuu tunnelin kattoon. Ihan ojan ylitys hitaasti riittää :)
     
  20. lapa81

    lapa81 Well-Known Member

    Vs: Yamaha nytro DIY turbo

    Pitää koeajolla tutkia että osuuko tela noihin romuihin ja muutetaan jos pitää.
     

Suosittele tätä sivua