Yamaha Phazer -07--->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä unppi, 25/9/06.

  1. Hymis

    Hymis Ämmällä ajetaan

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Saako tuosta Phazerin alustasta millään kestävää? Millaisia ratkaisuja olette tehneet?
     
  2. znood

    znood Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Aja hiljempaa ;)
     
  3. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Pyysin saada rikkoontunutta pukkia mukaan että olisin käyttänyt sen jollain hitsarilla. Enpä usko että se kovin vaikeeta olisi vahvistaa. Katsotaan kuinka tuo hankkimani pohjaamisen esto shydeemi toimii. Vaikutti ihan ok mitä ehdin ajaa sillä. Sen pitäisi just ehkäistä ton pukin hajoaminen sillä se ei päästä alustaa pohjaamaan. Jäykistää 3/4 alustaa niin piti kääntää hakaneulat pehmeimmälle. Ehdin ajaa 6km kunnes kävin tekee tuttavuutta yhden männyn kanssa. Sitten antoi periksi vähän enemmän :-[
     
  4. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Kuvaa? Linkkiä?
     
  5. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    http://www.schmidtbrosmotorsports.com/Yamaha-Phazer-Suspension-Parts/Anti-bottoming-Kit.html

    Tosa. Toi kuva ei paljoa kyllä kerro. Pitäisi kuvata paikallaan. Näyttää ihan hyvältä mutta testit jäi lyhyeksi. Ajoin kyllä hakaneulat M asennossa pidemmän tovin mutta oli kyllä ihan liian jäykkä. Sitten S ja hupsista
     
  6. Athene

    Athene MXZ X-RS 600R E-TEC Competition

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Näyttää semmoiselta palikalta, että se on helppo sorvata nailontangosta. Ei tarvi kalliilla ostaa "merkkiosaa" :D.
     
  7. znood

    znood Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    ööh, toi siirtää jousen voiman niihin muovisiin palikoihin lol ?
     
  8. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Se ottaa jousiin kiinni alustan joustaessa. En ole sen kummemmin sitä vielä tutkinut. Alustassa näkyy kolme reikää johon niistä keskimmäiseen tuon laitoin. Voi helposti tehdä itse. Ajattelin vaan tilata että saa siitä mitat tarvittaessa muille selville. Ei toi nyt niin kallis ollut. Aika yksinkertainenhan se on. Ei kaiken tartte aina olla hitekkia toimiakseen. Ei ainakaan pohjannut kertaakaan M asennolla niinkuin ennen sitä.
     
  9. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Onkos ne kovaa seosta vai gummia? Pistähä mitat, ni käväsen tallin puolella sorvin kupeella, jos vaikka sopivaa nailonitankoo ois jääny pyörimää :)
     
  10. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Kelkki on tällä hetkellä Yammu Centterillä Kuopiossa. En innostuksissani ehtinyt mittaamaan ennenkuin vein huoltoon. Piti olla eilen valmis mutta menee ensi viikolle. Tuli eka vähän väärä etupukki...
     
  11. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Ois voinu käydä huomenna norkoilemassa paikan päällä työntömitan kanssa muina beduiineina ::), mutta on pojilla ovet lauantaina säpissä :(
     
  12. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Käy sitten viikolla. Olen itse vasta ensi lauantaina paikalla ottamassa mittoja. Iskä hakee kelkan poies varmaan torstaina. Itte kun pääsisin vasta lauantaina... Ja puttiikki on silloin kiinni. Kyllähän sen sieltä kuulemma silloinki saisi mutta säästää sitten ajoaikaa lauantaille täl viisiin...

    Siinä on sitten kiskon ja nylon välissä vielä yksi 17mm pultti joka keskittää sen nylonin jouseen nähden oikein että jos käyt mittaileen niin ota tuokin huomioon. Ja sano kelkalle terveisiä 8) jos käyt moikkaa.
     
  13. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Jees, jos maanataina kerkeen, niin käyn Manun pakeilla. Jos en, niin sitten menee ohi, kun oon loppuviikon työmatkalla.
     
  14. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Postaa sitten mitat tänne. Jos et ehdi huomenna niin laitan mitat Savosta palattuani ensi sunnuntaina.
     
  15. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Jos mulla pohjailee etupukki herkästi mutta takapukki ei juuri ollenkaan niin ei taida tollasista rullista mun tapaukses hyötyä vai vaikuttaako nuo hakajouset myös etupukkiin?

    Eikös noissa rullis ole se ideana että alkujouston jouset toimii ihan normaalisti, mutta kun pohjaaminen lähestyy niin hakajouset ottaa noihin rulliin ja täten tapahtuu sama ilmiö kun kääntäisit hakajousen esijännityksen säätöpalikan vauhdista löysimmältä kovimmalle, eli tulee tollasta progressiivisuutta tuohon joustoon?

    SITTEN tärkeämpään asiaan, millä helkkarilla ootte saanu phazerista öljynsuodattimen(hylsyn) irti kun on nii ahtaas paikas että vaikka ilmanputsari ja öljynpaineanturi on irti niin ei tahdo saada mitään työkalua mahtumaan suodattimen ympärille? Ootteko irrottanu tuon öljynsuodattimen joka on siinä hylsyn yläpuolella että sais lisää tilaa?
     
  16. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Mun nähdäkseni toi lähinnä kiusaa hakasjousia aika huolella.. Pohjaamiset pitäisi hoitaa vaimennuksilla, ei jousilla.
     
  17. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Samaa mieltä, ei jousella pohjaan lyöntiä poisteta, vaan jousen ja iskarin yhteistoiminnalla.
    Pari vuotta patseri on ollut, hauska peli kieltämättä, mutta minun mielestäni patseri ei ole mikään aikuisten miesten patikkopeli, vaan aikuisille kepeään ajoon tehty hauskanpitolaite. Meillä patseri on poijan (10 v) rälläyskäytössä ja vain kaksi etupukkia on rikkoutunut, tosin ihmettelen ettei muuta esim. luita ole katkennut yhtään ???
     
  18. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Musta rupee tuntumaan siltä että MountainLites on kestävämpi alusta kuin tos fx:s, mulla pohjaili viime reissulla alusta jatkuvasti ja kovaa kun piti yrittää pysyä vetomiesten peräs, mutta ei oo mitään vielä menny rikki.
     
  19. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Knipexillä kiini ja pyöräytys
     
  20. znood

    znood Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Tarvis varmaan flekti pistää. Vähän oli ongelmia lämpöjen kanssa ku pukkas ekat hankikelit .....
    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua