Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. x skodoo

    x skodoo yamaha winderi

    Oon tässä lueskellu tän topiiki tuolta 16 vuodelta asti ja täytyy sanoo että ristiriitasta viestintää on kyseisestä kamppeesta, mutta tulkinta on että kampe varmaankin tämmöse keskiikäsen kaljamahan ajot kestää varmaankin aikas pitkään, pitää kamppeen vakiona koneen puolesta ja ei pyöritä jänkhällä paskarinkiä joka reissu tai keulittele 2 minuutin välein saati yritä jatkuvasti koittaa paljonko saa 0/100 sekunteja, väitän että ei löydy kelkkaa näille mestareille kestämään, kaikkihan saa rahoillaan toki tehä mitä lystää
     
    Mika_R, Hemuz, Zombie ja 5 muut tykkäävät tästä.
  2. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Ei toi mistään posliinista ole tehty. Kyllä @janzka:kin sillä keulii ja pyörii mielin määrin. Varmaan jos ajotyyli on sellanen että jarruneste on kiehumispisteessä, käypi ainakin sinne remmin päälle. Hanaa vaan!
    Ajotyylejä on monia, mutta suurimmalle osalle kuluttajia toi on aivan kestävä kampe.
     
  3. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Ihan huoletta vaan, kyllä se laulaa pitkään, katsele takasyyläri että pysyy vauhdissa mukana, meilläpäin on pultit tuplamuttereilla niissä.
    Parit vinkit jos tykkäät huolehtia vermeistä. ;)
    Jos vaan mahdollista ennen taukoa niin aja lumista pätkää aikalailla hissukseen kuitenkin siten että lumi pölisee ja anna käydä tyhjäkäyntiä vähän aikaa 15-30sek kun pysähdyt niin nesteetkin pysyy paremmin säiliössä, toisilla pysynyt paremmin kuin toisilla. Siinä turbon lähellä on joku kollektori tms jossa neste porisee tauolla se on normaalia mutta jos säiliössä kuplii niin itse käytin käynnissä sen aikaa että lämmöt laski mittarissa niin ei tartte nesteitä lisätä turhaan.
    Vaijerimallin raapat liukurunkoihin tai tukivarsiin (ei koiranluumallia koska menee väärään asentoon), nämähän ei huimapäillä tavoita edes lunta paikoillaan....
    Takapukin pohjauskumit on vähän väärässä paikassa joten voivat mennä halki takaosastaan koska terävä reuna liukurungossa ja väärä pohjauskohta jolloin rikkoutuessaan pohjaa liukurunkoon, mulla on vectorin pohjauskumit muoveineen ollut jo 15tkm tuon mallin liukurungoissa, niitäkin vois madaltaa vielä muutaman millin mutten oo kehannut.
    Isompi tuulilasi on kyllä todella hyvä.
    Rasvaa sitä etupukin alapään nippaa niin usein kuin vaan muistat ja katso että rasva menee vasemmalle puolen asti...
    C&A XTX lyhyilla raudoilla keulille ja menee kuin juna, ottaville keleille vakiot yllättävän hyvät!
    Jäykempää jousta keulaan 24-28N jos tykkää ettei ole nokallaan mutkissa jolloin voi mennä raskaaksi ohjaus.
    Letkein peli ajella ikinä mitä omista kelkoistani ollut. o_O:)
     
    janzka tykkää tästä.
  4. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Kyllä tuo kestää juuri nuo asiat mitä kirjoitit ongelmitta..:)

    Huonoa tuuria jos sulla ei kestä kevyemmässä käytössä. Tai sitte mulla on hyvää tuuria.

    Niinkö @seegeri viime vuonna sano mulle et miten sulla ei koskaan remonttia. Se tosin ajaa 2012 katilla.:D;)
     
  5. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Jos joku näissä Yömahoissa kestää, niin se on onneksi moottori. Yksi todella ISO murhe vähempänä. Muut osat särkyy käyttäjän mukaan.

    Edit: Jos lyhyessä reittikelkassa on järkiään +30l/100km kulutus, jopa enemmän, niin siitä voi minun mielestä jotain päätellä ajotavasta ja siitä minkälaista runtua kelkka on patikossa saanut. Onko kumma, jos paikat hajoaa tuollaisessa ryskeessä? Varsinkin, jos mittariin tulee joillakin 10tkm parissa talvessa. Ihan mielenkiinnolla seurataan miten kakstahti (esim. Eräs 850 146" sks) ottaa moisen kohtelun vastaan. Toivon vilpittömästi, että kestää hyvin. Mulle kans sitten, kun testattu kunnolla ja todettu kestäväksi.

    Ot: Ei nyt herneitä kiitos, mutta kun tälläisiä juttuja sai lukea tänäänkin Nettimotosta. Uunituoreita 24h postauksia molemmat. Toinen -17 850 summit ja toinen -16 800 axys sks. Pari tkm on vain yksinkertaisesti liian vähän moottorin kestolle minun mielestä. Screenshot_20190129-225208.png Screenshot_20190129-225105.png
     
    Viimeksi muokattu: 29/1/19
    T.F.K, JuhaT ja janzka tykkäävät tästä.
  6. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vahvasti oletan että tiedän kenestä tässä on kyse ja paha tuottaa pettymys kun kilometrit jäi 70km ja talvi on taputeltu mitä ilmeisemmin. Moottori pysyi kasassa ainakin tuohon saakka, kuski ei.
     
  7. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    On muuten hyvä idea käyttää winderiä käynnissä parin minuutin jälkeen sammutuksesta. Testien aikaan alko itekseen porisee parkissa jokusen kerran. Mutta kone jäähtyy heti ku pyöräyttää nesteen kennolle. Ite jos omistaisin tällasen niin toi olis käytäntö. Takuulla säästäis kelkkaa pitkässä juoksussa. Thunder teki samaa. Sama ohje kyllä pätee ihan kaikkiin kelkkoihin...
     
    M.E.A ja janzka tykkäävät tästä.
  8. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Joo tekee aina sitä. Pieni kenno niin nousee sammutuksen jälkeen lämmöt vai..:confused: heti kun käynnistää sen jälkeen niin näyttää 100 astetta mutta ku ajat pari metriä nii tippuu nornaaliin.
     
  9. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Tiedä tuota, eihän nuita koneita ruukata sammuttaa kovan käytön jälkeen heti..
     
    JuhaT, Zombie, janzka ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Minä puolitoista kautta tarpeen vaatiessa käytin sen lisästartin, siinä mielessä ihan näppärä kun virrat jättää päälle sammutuksen jälkeen ja kattelee sen aikaa lämpöjä kun kypärät ja muut riisuu pullan syöntiin mennessä, monesti noihin paikkoihin mennessä joutuu (pitää)! Ajella hissukseen että ei pilattaisi mainetta meiltä kelkkailijoilta. Janzkan tapauksessa se pikkujäähy vielä pahentaa tilannetta, lyhemmissähän on lisäjäähy takana, ongelmaksi en tuota ikinä nähnyt.
    Toisaalta kuulin viime tai toissa talvena jotta kestää nämä koviakin lämpöjä ajaessa...
     
  11. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Nehän sammuu monesti itekseen kesken täys kaasun. Ainaki mulla.
     
  12. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Jos kuumuu tiettyyn pisteeseen niin koneen oma suoja sammuttaa monella merkillä, Jii.Pee:n tapausta en kommentoi koska en tiedä tapausta.
     
  13. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Niin sammuu. Ihan normaalia ja kylläkaise semmoset kestää.
     
    Jii.Pee tykkää tästä.
  14. T.F.K

    T.F.K Yamaha X-TX SE

    Tämä olisi ollut mukava nähdä loppuun asti, miten tässä käy tai no, kaikkihan sen lopputuloksen arvaa?

    Polle voi saada ensi talvena entistä kovempaa kyytiä, kun kuski on taas kunnossa ja iskussa?
     
  15. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Winderi menee vikatilaan mutta ei sammu kun lämmöt nousee jonnekkin 110°c, ylättäen ylävesiletku irtosi kerran ja päästi vedet pihalle ennen kuin huomasin.
     
  16. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Mitähän lie taas.
    Jos esim. jätät Winderin ajosta tyjäkäynnille liian pitkään niin lämmöt nousee ja kelkka sammuu kun nesteiden lämpötila on 100c*, ilmeisesti nesteiden vajaus on aiheuttanut sen vikakoodin ei pelkkä lämpötila.
    Kelkka lähtee ihan normaalisti käyntiin tuon jälkeen, ei ole riittänyt mielenkiintoa kokeilla nousisko lämmöt kuin korkeelle ja mitä sitten tapahtus, mulle tuo on ollut merkki siitä että kaipaa lunta .
     
  17. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Olkoon sitten vaikka noin. Ihmeellisesti vaan pääsin jatkamaan matkaa kun aina hetken odottelin, liekkö neste itsestään aina lisääntynyt...
     
  18. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Kun ylävesiletku irtos?
    Kyllä tuo keksintö on monasti sammunu kun on jääny turhaan käymään, aina lähtenyt kuitenkin heti käyntiin..
     
  19. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Antaa olla niin ei mieli pahoitu enempää.
     
    hanski-58 tykkää tästä.
  20. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    En muista pitikö olla yli 110c mittarissa, mutta riittävän kuumana alkoi rajoittaa kierroksia. Ei nostanut kuin 4000-4500 hujakoille.
    Viperi taas ei käynnistyny jonkun lukeman jälkeen.
     

Suosittele tätä sivua