Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Olisko letku löysällä?
     
  2. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vaihdappa tulpat. Kuulostaa siltä nuiden oireiden perusteella.
     
  3. Jkoo

    Jkoo Member

    Tulppien vaihdolla tuli kuntoon.
     
  4. Ozkuu

    Ozkuu Member

    Morjesta päivää. Vanha brb kuski osti 18 vuosimallin sidewinderin 137" joka tuli 51mm matolla niin mihinkä kireyteen matto kiritään että on oikealla kireydellä. Maton sisä puolelta nappulat ottanut kiinni reaktio tankoihin kiinni, vakio matossa ei ilmeisesti ole noita nappuloita? Rälläköinkö nappulat vaan pois vai mitenkä tuon tekee.. 120km testilenkin jälkeen variaattorin hihna meni ja hihna oli aika hiton kuuma.. tänään sitten purin kytkimen kannen ja vakio jousi oli paikallaan niin siihen saa ilmeisesti tehtaanpäivityksenä pitemmän jousen? Onkos 3 rikkaa jousen päähän kytkimen puoleen vakiona vai? Jospa tuosta nyt selvää saisi..
     

    Lisätyt liitteet:

  5. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Kunhan ei asentajaässällä ole mennyt etulinkku väärällä puolelle.
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Meinasin samaa... Väärinpäinhän tuo on :D
     
  7. Ozkuu

    Ozkuu Member

    Jahas.. täytyypä palaute antaa liikkeeseen....
     
  8. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Kytkimen jousen alle ei kuulu prikkoja normaalisti.
    Varissa akselin päähän tulevaan kiinnityspultin alle ison aluslevyn jälkeen tulee ne säätöprikat (jotain 10mm reiällä olevia 1mm paksuisia).
    Variin jyrkempi helixi esim.45-38 ja esaria valkealla 80 astetta, catin vihreellä 10.
    Kytkimeen tosiaan jäsympi jousi, muutakin sinne tarpeen mukaan niin alkaa pysymään voimalinja viileempänä.
    Laittele yv jos hilut kiinnostaa
     
  9. Ozkuu

    Ozkuu Member

    Onkos kellään nakata kuvaa tuosta etulinkusta että miten sen kuuluu olla.
     
  10. hekkis

    hekkis Sidewinder MTX 153, S4

    Auttasko tuo
     

    Lisätyt liitteet:

  11. Quad

    Quad Well-Known Member

    Tuosta 2020 mallien esittely videolta näkee kun 137 alustaa kuvataan.
     
  12. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Tuosta selviää aika helposti mikä mättää, alustaa asentaessa helposti pyörähtää linkku alapuolelle ja jos ei ole tietoinen asiasta niin helposti sinne jää. Screenshot_20190305-194717_Chrome.jpg
     
  13. rjm

    rjm Pro x 550

    Ollut itelläkin ennakkoluuloja tuota nelaria kohtaan vaan kyllä ne tuolla risukossa nekin luulot karisee, mitä pari reissua janzkan kans ollu ajamassa. Samasta keppivitelikosta se näyttää tuo nelarikin menevän ku 2t kin
     
    petes88, janzka ja FFoxi tykkäävät tästä.
  14. Heino

    Heino Member

    Minulla on Sidewinder vuosimallia -17. Haluaisin saada suksipainetta pienemmäksi. Sukset olen säätänyt paineeseen 60:n. Olen myös löysännyt takaiskunvaimentimen paineen 110. Näistä toimenpiteistä huolimatta tuntuu, että suksipaine on liian suuri ja ohjaus raskas. Sukset ovat Blade xc. Etuiskunvaimentimen jousi on kiritty ihan pohjaan. Tästä huolimatta näyttää, että keula roikkuu vähän alhaalla. Luulen, että etuiskunvaimentimen jousi on yksinkertaisesti liian löysä. Tässä etuiskunvaimennin on manuaalinen, eli sitä ei pysty säätämään ilmanpaineella. Kysymys kuuluu kannattaisko jousi vaihtaa jäykempään?
     
  15. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Kannattaa laittaa jäykempi jousi, mutta samalla se keppi kannattaa myös shimmauttaa.
    Paljonko olet Swinderilläsi ajanut?
     
  16. Heino

    Heino Member

    Minä olen ajanut 300 km. Entinen omistaja oli ajanut 1600 km. Eli nyt mittarissa on vähän nafti 2000. Tykkään kelkasta. Soitin Rovaniemen jousiliikkeeseen ja ne kertoi, että ovat toimittaneet jäykempiä jousia näihin kelkkoihin. Vaikuttaakohan jäykempi jousi ajo-ominaisuuksiin? Uutta jousta en ole vielä tilannut.
     
  17. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Vaikuttaahan se, etupukin kantavuus paranee ja sitä kautta myös ohjattavuus kevenee.
    Arvelenko oikein, että kelkkasi malli on joko XTX SE 141 tai BTX SE 153?
    Minulta löytyy yhteystiedot keppien tekijälle.
     
  18. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Eikö Heino laittanu 162":sen?
     
  19. Heino

    Heino Member

    Joo MTX 162 SE on minun uusi kelkka, tai minulle uusi. Oli jännä nähä kun minun pojalla on Lynx Foresfox, ajettiin rinnaikkain umpista ja verrattiin kumpi painuu syvempään. Näytti, että Sidewinder upposi vähemmän. Foresfoxi on tunnetusti umpisen kelkka, ollut aikoinaan poromiesten ykkös suosikki.
    Tätä kelkkaa aikaisemmin minulla oli Lynx 49 Ranger ase 900. Edellisenä iltana kun lähdin hakemaan Sidewinderin niin ajoin sillä Lynxillä jäljen umpiseen. Seuraavana iltana kun tulin Sidewinderin kanssa kotiin, ajoin ensimmäiseksi edellisiltaisen Lynxin jäljen viertä ja vertasin uppoamaa. Oli ilo todeta, että Sw painui lumeen vähemmän. Minulle on tärkeä asia tuo umpisen ajo, koska ajan sitä noin kolmasosan kaikista ajoista. Tässä iltapäivällä lähden käymään taas 30-40 kilometrin reissun.
    Mutta tuon etuiskunvaimentimen jousen kanssa, mitähän selle kannattasi tehä? Vissiin ostaa jäykempi jousi, niin kuin edellä suositeltiin.
     
  20. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Jep. Ostat siihen jäykemmän jousen, sillä se paraneepi.
     

Suosittele tätä sivua