Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. Pasi

    Pasi Sidewinder LTX-LE 137" 2019 & Khaos 146" 2022

    Totta, taisin kysyä sieltä joskus Öhlinsejä. Kuulin huhuja että liike on kaupan, ja Lokka Tero olisi siirtymässä BRP:lle.
     
  2. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Fox:in 2" etupukkiinn ja takapukkiin saman valmistajan samaa sarjaa, toimii.
     
  3. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mulla on nyt keulassa vakiokepit, 27N progressiivisilla jousilla ja vakiosimmeillä ja toimii vakiosäädöksi älyttömän hyvin joskin jossain seinäpommissa ei ole Totaltek S95 jota kirrattu veroinen.
    Telastossa nyt Totaltekit S95 Customisäädöllä josta takapukissa ei ole mitään alkuperäistä jäljellä joskin en tiedä onko säätö muuttunut nykyään ns. tehdassäätöön erilaiseksi, tätä asiaa voi kysyä minun säädön tehneeltä KPM Techin Mulari Pekalta joka myös myy Totaltekkiä ja tekee paljon tehdassäätöjä iskareihin.
    Eka säätö noihin telastonsäätöihin on ajettu Rovaniemellä ja mitä olen nyt Rovaniemeläisiä jututtanut/chattaillyt he on tyytyväisiä suurimmalta osin säätöihin jotka säädöt vaatii Kainuun reiteille aivan erilaista säätöä varsinkin takapukin osalta Fleec voi valaista asiaa... Nykyinenkin säätö on todella herkkä kunhan vauhtia nostaa köröttelystä ajamisen puolelle, kisaukkojen perään joutuu sitten tiukkomaan.
    Ajelin alkuun keula samanmoinen ja telastossa fox kashima sen vakio 40N jousella ja vakiotakapukin kalikalla ja ihmeen hyvin niilläkin pärjää.
    @fleec illä on se sama pumppu nyt persuuksen alla totaltekin jousella.
    Itse lähtisin tekemään siten että keulalle eri jouset ja etupukkiin totaltekkiä, jos ei vältä niin sitten takapukkiinkin tai simmimuutosta.
    tuon mallin137" on tähän mennessä IMO parasta mitä on noihin painaviin keksitty reiteille.
     
    Viimeksi muokattu: 28/4/18
  4. Pasi

    Pasi Sidewinder LTX-LE 137" 2019 & Khaos 146" 2022

    Yksi iskariseppä uskoi että vakioiskareilla pärjää aika pitkälle kunhan tekee niihin muutoksia. Takapukin iskarista QS3 pois ja tilalla dsc-venttiili, niin pääsee säätämään erikseen hitaan- ja nopean-alueen säätöjä. Tosin hänellä ei ole vielä valmista settiä joilla vakioiskarit saa toimimaan.
     
  5. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Itsellä on etupukissa joku vanha F7 katin öhlinssi sen ajan simmeillä ja hi/lo säädöllä ja 40nm jousi, takana vakio qs3:nen rajulla enskasimmillä, klikkeri 1-asennossa ja hakaset löysimmässä ja toimii paremmin kuin testaamani Totaltekki alusta. Joten vakoilla ja vähäiselläkin budjetilla selviää hyvin ja kuiteskin varusteineen luokkaa 100kg.

    No ajotyylihän ratkaisee eniten ja vissiin sitä itse ajelee senverran körööttelemällä että noillakin pärjää.
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Joo ja säätö tosiaan sen klikkeri 1 mukaan jos meinaa että pelaa kunnolla vauhtipommituksessa, kolmosella sama kuin kumipalloa pompottaa, aiemmin mainittu paikka se taisi @DooDoo llekin tehdä säädön?
     
  7. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Takapukki sieltä, etupukki muualta.
     
  8. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Sieltä mulla on Öhlinsin setti ja hyvin oli kohillaan minun ajoon. Yllättävän hyvä. Tilasin myös tulevaan Lynx 850 RE:hen Öhlinsit. Tero simmitti Lynx GLS:n samaksi kuin hänen kisakelkkansa ja onhan se paras minun ajoon millä olen ajanut. Semmoiseen alustaan 850 kone niin saattaa jäädä Sidewinderilla ajot vähiin.
     
  9. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vähän jaksan epäillä, tai tietysti missä ajaa mutta ainakin täällä menee sidewinderillä horisonttiin vs 800cc ja aika pirun joutuin. Kaveri valitti että eka suora ja ei näkynyt enää vilaustakaan. Eihän sillä 850cc:llä kuuhun mennä kuten ei Sw:lläkään mutta on niissä vielä aika ero vasinkin sun mcx:n kitin kanssa
     
    samumarkus ja janzka tykkäävät tästä.
  10. Pasi

    Pasi Sidewinder LTX-LE 137" 2019 & Khaos 146" 2022

    Oletteko vaihtaneet alustaan teräsakseleita, vai onko alusta muuten vakio?
     
  11. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Etupukkiin molemmat eli yläakseli on se jämympi aluversio R-katista ja iskarin ala-akseli terästä tai rosteria.
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Ainakin sohjokelillä 2T jää vaan vinkumaan ns. paikoilleen +70 nopeuksissa kun kunnolla tuuttaa menemään, perässä menee winderillä aivan pintakaasulla kun kaveri lähtee mutkista kaasu pohjassa, kaveri ensin ihmetteli että samanlailla näkyy kiihtyvän kuin 800, minä sanoin että enpä ole painanut kaasua puolen välin yli 60km aikana, kulutuserokin kertoo kaiken 19/25. tilanne mahtoi olla toinen paluumatkalla kun lainasin kaverille omaa kelkkaa jolla vauhtipäätä on, ekat kaksi suoraa näkyi takavalo sen jälkeen ajelinkin yksin 10km ja en meinannut saada kelkkaa takaisin, kuulemma mukavuuspainoitteinen laite van näkyyhän tuolla kerkeävän kun pää on puusta, kuten todettua itsellä vauhtipää tasaa vauhdin aika hyvin ,tuolla laitteella vaan jokainen jarrutus on uuden kiihdytyksen mahdollisuus :D
     
  13. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Joo kyllä eroa varmaan on jostain 80-100 vauhdeista lähtien. Mutta ero ei ole valtava pienemmillä nopeuksilla ja voi olla toisinkin päin kun painoeroa on kuitenkin varmaan n. 50 kg. Stage 1 auttaa, mutta vakiot lienee aika tasaväkisiä. Mutta ei se mahdollinen kiihtyvyysero ja horisonttiin katoaminen mulle niitä tärkeimpiä asioita ole. Mukava kun ovat erilaisia pelejä ja siksi en vielä ole edes harkinnut SW:n myymistä. Ajoasentokin on paras mun nykykelkoista. Toistaiseksi ainoa pettymys on ollut isohko kulutus ja pienehkö tankki. Remmejäkään kun ei mene..
     
  14. fleec

    fleec Well-Known Member

    Hienoja kelkkoja on tänä päivänä tarjolla ja kaikille löytyy se oma käyttäjänsä. 137 SW:n jousituksesta saa kuitenkin pienillä muutoksilla reittikäyttöön tosi miellyttävän, jolla pystyy jo vauhtiakin pitämään. Itse tykkään siitä kun kelkka menee vauhdissakin suoraan ja keulaan/ohjaukseen voi luottaa. Itselle ainakin oli BRP:n kovasti mainostamat 850 koneet oli hiukan pettymyksiä, mutta suurempi pettymys oli Skidoon ja Lynxin ajettavuus(Renegade ja Xtrim RE).
    SW:n kulutusta en ainakaan itse pidä mitenkään suurena, kerran on tainnut mennä yli 20, mutta haarukka 15-19l/100km. Kulutuslukemat vakiovälityksillä(omassa ajossa toimii hyvin 3128km/56,8h) ja jouhevassa reittikäytössä ja kun tuolla vehkeellä ei tosiaan tarvi sitä kaasua pumpata ja pohjaan painaa.
     
  15. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Mulla on lähes aina sen 23 l/100km, joskus päässyt 20 ja muistaakseni kerran vähän alle. Ei sitä oikein uskalla yli 150 km huikosia tankkaamatta suunnitella.
    Kieltämättä vakaus suoraan ajossa on SW:n parhaita ominaisuuksia.
    Pitää laittaa takaisin vakiovälitykset ja kokeilla jos olisi parempi nyt Stage 1 kanssa ja kuluttaisikin vähemmän.
     
  16. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Käykö tähän sama kytkimen irroituspultti kuin viperiin ja olisiko jollakin ylimääräistä kytkintä tarjolla? Ja olisi pikkuisen kiirekin kun tiistai aamuna pitäs lähteä Riksulle...

    Nim. Milloinkohan nämä ongelmat helpottaa
     
  17. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    No mikäs sillä nyt on?
    Sama irrotuspultti käy.
     
  18. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Niin kuulema käy. Liikkuvalautanen hirtti kiinni ja remmi söi lautasiin ristus urat. Nyt sain kuminuijan avulla liikkumaan mutta urat on mahtavat. Pitää maanantaina koittaa sorvissa pikafiksausta.
     
  19. T.F.K

    T.F.K Yamaha X-TX SE

    Jotenki minusta alkanut tuntumaan siltä, että DooDoo:n pitäisi kokeilla jotakin toista merkkiä tai vaihtaa lajia?
     
  20. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vuosikaudet taisteltu vaihtelevasti myös kesäisin turbo yamahan kanssa niin miksi sitä heti luovuttamaan :D.

    Nämä kiiretilanteet on oikeesti hanurista muutenhan tämän kanssa pärjäisi jo mainiosti mutta nyt ei aikataulullisesti ole edes teoriassa mahdollista keritä saamaan Hollannista osia.
     

Suosittele tätä sivua