Yamaha SR Viper XTX 2014 -->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 19/2/13.

  1. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Eikö keulan kepitkään ole välttävät kohtuumenoon?
     
  2. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Kohtuumenoon välttää kaikki. Etupukin huoltovälikin on kuitenkin suht säädyllinen vakiollakin. Keulan simmi edelleen ehdottomasti mun mielestä pehmeä. Samoin etupukki. Takapukki on jo seinällä. Nyt en siis tarkoita enduro kiertoa vaan reipasta reittiajoa.
     
  3. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Kohtuumeno (sportti+ tyyli vauhdit 50-90 riippumatta kauheana reitin kunnosta), normaalisti ei haisulit tule kauden aikana taakse kyttäämään ohituspaikkoja vaan homma on toisinpäin.
    Voin sanoa että ei ainakaan Apexin etuiskareista (XTX kierrejouselliset) saa vakiojousilla sellaisia jotka "keittämättä" ;D kestäisi ajoa kovinkaan kummoisesti.
     
  4. Dreamer

    Dreamer A 51

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Nonni, nyt on vakio iskarien rikat siinä järjestyksessä kuin ne tulisi olla vakio vehkeessä. Nyt alla on etupukissa lisäsäiliöllinen rr iskari foxin jousella ja pienellä mäntämodilla, muuten vakiot uusilla säädöillä. Alustasta saatiin todella kantava pintaherkkyyttä unohtamatta, lisäksi etupukki toimii n. 30mm pitempänä kuin vakio. Etupukin ollessa tuossa mitassa aliohjausta esiintyy nimeksi Bladen suksilla. Tuolla ajaessa vaihtelevalla reitillä täytyy olla vain tyytyväinen kuinka tuon saa toimimaan. Itse vertaan tätä lähinnä pätkä lynxien alustoihin johon olin aikanaan tyytyväinen reiteillä, nyt lähes samat vakiosäädöt pyörii lynxeissä vuodesta toiseen.
    Eli itse vaalin rauhallisuutta, kantavuutta ja pinta herkkyyttä. Catin rungossa tosin mutka käyttäytyminen pesee lynxin 100/0.

    Itse painan varusteineen sen 100 kg ja alusta riittää jopa isompaan pattiin todella hyvin eikä puista turistipatissakaan vaikka kyytiä on enemmän... enemmän olen huolissäni alustan kestävyydestä jossa ei vielä ole muuta kuin maalittomia kohtia hitsisaumoissa :D

    Ps. Niinkuin aiemmin mainitsin nuista vakiostakin saa hyvät kun rikat vain sattuu oikein ;)

    Kaikki nykyiset säädöt on Ravitecin "Yampan" käsialaa joka hoitaa homman tuntemuksien mukaan.

    Jos ei kalliita huippuiskareita ei halua satsata niin Yamppaan kannattaa olla yhteydessä. Väitän että säätö tyydyttää suurempaakin viperi kuntaa ;)
     
  5. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Hienosti informoitu Dreamer. Tälläistä avoimuutta itse ainakin arvostan. Täältä lähtee kepakot huoltoon kyseiselle henkilölle kunhan saan etupukille toisen kepin.
     
  6. Dreamer

    Dreamer A 51

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Voiman siirtoon tehtiin kiiskisen tapsan suosittelemana seuraava kytkin / vari modi.
    Kytkimeen vaihtui painovarsiin kaikki niittipainot. Eli 10,3mm alu niitti juureen ja 17,2mm teräs niitti keskelle ja päähän. Kokonaispaino ei muuttunut kuin nimeks. Mutta nyt päässä oli suhteessa enemmän painoa vrt alkuperäiseen. Kytkin jousi pysyi vakiona.

    Variaattoriin vaihtui tiukempi musta valkoinen originelli jousi. Nyt mulla on 70-80 astetta pänninkiä.

    Variaattoreista hävisi lämpeäminen kokonaan mitä vakiona tuntui olevan. Kierrokset nousi 8600-8800 tasolle. Huippuja kelasi nyt sen 145-150 jotka täysvaidolla kuuluu tullakkin. Lisäksi kiihdyttäessä kierrospysyvyys on nyt niinkuin kuuluukin eli kierrokset ei niiaile niinkuin vakiona.

    Jos muuta ei keksi niin tämä on huomattavasti parempi kuin vakio... Toistaseksi mennään näillä...
     
  7. Dreamer

    Dreamer A 51

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Myös vakio iskariin löytyy kantavaa ja soivaa säätöä! Itsellä se toimii varakeppinä reissussa...ongelma on vain lyhyt etupukki ja ainakin minulle liiallinen suksipaine...
     
  8. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Mistä löysit pitemmät remmit? Olettaen tietysti, että siinä on sama remmi kuin pätkässä, jotka pisimmillään jo vakio kepilläkin.

    Edit. Itse pidentelin vakioremmejä huonoin seurauksin :-[ Onneksi ne on katissa halpoja :)
     
  9. Dreamer

    Dreamer A 51

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Tuossa viper xtx:ssä on pitkät remmit ja voi suoraan jatkaa mittaa jos vain iskarissa mittaa riittää. Tuossa jatkoin vakiosta 2 reikäväliä n. 30-35 mm. Telakulma ei vieläkään ole paha ja liukurungn päät ei pukissakaan hankaa juuri maton solkiin... eli aivanhyvin tuon voi tehdä...
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Mitä maksoi tuo etupukin iskari ja mistä ostit?
     
  11. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Nuita iskareita oli ylihalvalla contrycatissa! Mutta eikös se hinta triplaantunu vähän aikaa sitten? Paljon kyllä cattiin ja jamacattiin taisivat keretä tilata halvalla...
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Oliko hinta joku 3-400 taalaa?
     
  13. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    $331.46

    156 taisi olla alkuvuodesta, joten hieman pompsahtanut.
     
  14. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Dreamerin etupukki on sitte 150lbs jousella. Ei sillä 100/250 mikä on rr:ssä
     
  15. Lyynetec

    Lyynetec Well-Known Member

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Oliko tuo 156 mahdollisesti hintavirhe jonka myöhemmin korjasivat.
     
  16. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Oletettavasti vanhempaa tuotantoa koska loppuivat. Uusi erä voi olla erilainen esim jokin materiaali tms vaihtunut. Vaan eipä sitä noista koskaan tierä.
     
  17. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Eli 17nm jousi? Sellaisella kielellä jonka itse tajuan tai näin muunnin muunsi.
     
  18. gontso

    gontso Well-Known Member

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Aika edukkaasti noita vieläkin näyttäisi saavan, tammikuussa ne oli loppu joka paikasta... liekkö jo olisi tarjolla.
    Ei tämä malli tainut aivan noin halvalla olla silloinkaan, mutta alle 200$
    http://www.gearhead.com/arctic-cat-2704-487.html#/s/ARC//2704-487/1
     
  19. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Ei kun 26 N/mm

    http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/coil_spring_rate_conversio.htm
     
  20. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Yamaha SR Viper 2014 -->

    Minä jo ajattelin jotta ompa löysähkö jousi ;D
     

Suosittele tätä sivua