yamha nytro xtx charged

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä komatsu1, 18/2/12.

  1. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Täysin samaa mieltä, täällä enimmät kirjoittelijat on niitä musta tuntuu tai olen kuullut..
     
  2. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Jos koneessa on 5500 kiekan kohdalla 150 heppaa pelissä niin kyllä se lumi siirtyy ihan kivasti osakaasullakin vaikka ei olekaan täydet ahdot kehissä. Siitä kun painauttaa niin ei ole kokeilijat valittaneet huonosta kierrosherkkyydestä....
    Itse olin varautunut PALJON huonompaan moottorin käytökseen. Minusta tuolla turbolla on helpompi ajella ummella, voi hiipiä hitaasti eteenpäin kun tarvittaessa kelkka hyppää eteenpäin apinan raivolla. Boondokkerilla pitää olla paljon ennakoivampi eikä vauhti saa hidastua, silloin ollaan kiinni. Ja tiedän että se dokkeri ei ole paras verrokki mutta ei kyllä huonoinkaan.
     
  3. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Ehkä onkin syytä todeta että remmi ja turbo ei ole toisiaan korvaavia vaan toisiaan täydentäviä vaihtoehtoja ahtamiseen. Jos tila ja paino ei olis niin rajoittavia tekijöitä kun ne kelkassa on, kaksoisahtaminen vois tuottaa paremman lopputuloksen kun kumpikaan menetelmä yksinään. Ilman ajokokemusta remmikoneesta ja sen perusteella mitä siitä on kirjoitettu, voisin kuvitella että tässä tapauksessa remeli voisi olla käypäsempi vaihtoehto reittireippailuun ja satunnaiseen umpisen turraukseen, turbon sopiessa paremmin umpispainotteiseen ajoon. Jos itte nyt Nytroa rakentelisin ilman budjettirajoitteita omaan mieltymykseen eli umpisajoon, saattais lähtiä Impulsen etuturbosarja tilaukseen aika vilakkaan, vaikka MCX:stä jäi vain positiivisia kokemuksia.

    Hauska olis joskus kokeilla rinta rinnan eri vehkeitä, remeliä, mcx:n satsia, impulsen satsia ja propaaniturbovehkeitä.
     
  4. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Onko paljonkin kilsoja takana remmillä??
     
  5. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Yhden päivän verran, 150km
     
  6. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: yamha nytro xtx charged


    Hauska olis joskus kokeilla rinta rinnan eri vehkeitä, remeliä, mcx:n satsia, impulsen satsia ja propaaniturbovehkeitä.
    [/quote]
    Ja remeleistä vielä keskipakoahdinta ja roots tyyppistä ahdinta, niin jopa olisi pää sekaisin ::) ::) :p
     
  7. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    oliko sen voimansiirrolle tehty mitä? Missä ajoit sillä, monipuolista reittiä vaiko vain yksinkertaisella tyylillä rinnetä suoraan ylös?
     
  8. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Voimansiirto oli vakio, tai mikä siihen kuuluu. Umpisen ajoa.
     
  9. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Terveisiä Munchenistä.

    Täälläpä oli keulittu ;D

    Kokemusta on tuhannen kilometrin verran 180 kitistä. Mikä on mun mielestä vähintään se mitä Nytrossa pitää olla että kelkan ominaisuudet tulevat esiin. Oiva peli reitille, viivettä eikä mitään häiritsevää. Nytron vahva alakierrosten potku säilyy ja tuntuu.

    MUTTA

    270hv kitti on joka osa-alueella parempi. Alakierrosten potku ei ole niin enää tuntuva mutta riittää keventämiseen ihan ok. Normaaliajossa on kierrokset 4800 tietämillä ja ahtojen ollessa kehissä 270 nytrossa on noilla kierroksillä käytössä melkein vakionytron tehot ;D Kuitenkin jos ajaa rauhallisesti niin ahtomittari näyttää nollaa eli kelkalla voi ajaa hiljaakin. Normaalissa ajossa turbon tehot tulee viiveettä mukaan joten potkua on loputtomiin. Mutkasta tullessa ulos jos on vauhtia 60 -70 niin ennenkuin kaasun on ehtinyt painaa pohjaan on vauhtia 120-130 eli siitä viivestä puhujat EIVÄT ole ajaneet turboahdettua kelkkaa. Kelkka repii reitillä käsivarsia pidemmäksi aina kun kaasuun kosket.

    Itse en ole ajanut remmiahdettua versiota mutta Kelkkalehti.com jutun mukaan se on varsin rauhallinen. En näe mitään syytä maksaa remmiahtimesta noin paljoa helpomman asennuksen vuoksi, koska 270 kitti antaa niin paljon enemmän vastinetta rahalle. Kyllä mielenkiinnosta haluaisin ajaa remmiversion mutta en usko että se on edes 180 mcx kittiä parempi, joka on jo helpompi asentaa ja tarjoaa päivitysmahdollisuuden 270 kittiin jos niin haluaa.

    180 kitissa ei ole muuta vikaa kuin se että koko ajan takaraivossa jyskyttää että tästä saa lisäämällä ahtoja 0,8 baria 90 hevosvoimaa lisää. Jos tuota tietoa ei olisi ollut en olisi omaani päivittänyt. 180 hv Nytrossa riittää ihan joka paikkaan Suomessa. Mutta eipä silti. 270 kitti on joka osa-alueella hauskempi. Ilo alkaa kilosta. En ymmärtänyt sitä vasta kun eka kerran koin ja näin mittarin heilahtavan sinne. Upea fiilis, jonka kenen tahansa soisin kokevan.

    Olen maaliskuun ekalla täydellä viikolla Tahkolla niin tulkaa testaamaan kelkkaa niin tiedätte mistä puhun. Meillä on mökkilammella tarpeeksi tilaa tehdä "suljettu" alue ;D

    Mutta jos joku haluaa remmiahtimella olevan 180 kitin niin ole huoleti. Tulet varmasti tykkäämään kelkasta MUTTA älä koeaja tehokkaampaa. Tyydy siihen mitä sinulla on. Ero on sen verta massiivinen että oma tuntuu sen jälkeen vajakilta.
     
  10. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Entäs jos remminytrossa olisikin 240?;)
     
  11. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Kannattaa lukea toi kelkkalehden juttu. Teho ei tule tarpeeksi räväkästi verrattuna turboahdettuun. Pakokaasut saa ahtimen liikkeelle nopeammin ahtamaan kovaa kuin hihna. Hihna vie tehoja käytöstä. 240 tehoon tarttee laittaa jo kannen alle simmiä. Tai ajaa etanoliruiskulla ja kisabensalla. MCX kitti tulee halvemmaksi... Ei ole järkeä tehdä 240 remmipeliä kun halvemmalla saa 40 heppaa enemmän.
     
  12. tume 75

    tume 75 Active Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    tuota jos et ole ajanut remmipeliä niin miten voit noin kommentoida.miten niin ei tule räväkästi?
     
  13. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Jos olet lukenut siitä kertovan artikkelin niin se tulee siinä ihan selvästi esille.
     
  14. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Niin tai näin, jutun kirjoittajan mielipide on aika selvästi remmin puolella kun puhutaan ajettavuudesta reitillä. Enkä ihmettele. Turbossa on aina viivettä kun lähdetään tyhjäkäynniltä liikkeelle ja teho tulee portaana, eli ensin ahtamaton vakio ja sitten se turbon potku. Tämä on myrkkyä kun pitää päästä mutkasta mahdollisimman nopeasti ulos. Käytännössä tämä tekee sen miksi turbomiehet on metsäpätkillä hitaita. Ei voi tulla mutkasta nopeasti ulos koska käytännössä pitää saada kelkka ensin suoraan ennen kuin uskaltaa avata.

    Remmi kun pukkaa tehoa lineaarisesti, ei sen kanssa ajaminen eroa vaparista, tehon kasvun kulmakerroin on vain jyrkempi, mutta seurailee muuten aikalailla vaparia.

    Ajettavuus aja takuu, siinä minulle riittävät syyt jos ahdettuun apexiin päädyn, niin se on silloin remmillä, ei turbolla.
     
  15. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Totta joka sana. Tässäkin tulee henkilökohtaiset eri mieltymykset esiin. En ole enkä pyrikään olemaan reittien nopein kuski. Mulle riittää nimeen omaan se fiilis kun reitti on edes vähän selvä ja sit mennään. Mutta siitä olen yhtämieltä että olipa ahdettu millä tavalla tahansa niin se tekee yammusta paremman.

    Tyhmää väitellä kumpi on parempi kun molemmat on hyviä. Itse haluan optimoida hauskuuden tehojen puolelta vs. käytetyt eurot niin mun valinta on selvä. Jos jollekin riittää vähempi ja TIETÄÄ ettei halua kaikkea tehoa käyttöön niin remmi on hyvä vaihtoehto,

    EDIT; Tyhjäkäynniltä lähdettäessä on viivettä mutta ajaessa pystyy hallitsemaan tehoja yllättävän hyvin
     
  16. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    En tiedä siitä munchenistä mutta täällä suomessa ajoin kyseisenlaisella kelkalla tuossa pari tuntia sitten ja siinä on selkeää viivettä
    Kannattas varmaan sinunkin koittaa mitä eroa on oikeasti remmillä ja ahtimella eikä lukea mitä joku on kertonut jollekkin toiselle ja sitten se neljäs siitä on tehnyt lehtijutun..
     
  17. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Siittä reitti ajettavuudesta, mun mielestä remmi nytro on reitillä huononpi ajettava, koska se vähäinen teho tulee
    alhaata nopeammin, siis todella pienillä nopeuksilla ja seurauksena on että ajosta tulee nykivää.
    (150km ajaneena kyseisellävehkeellä, pitkätelaisena 153")

    Onkohan kellääntietoa onko remmiahinta saatavana tehokkaanpana sarjana, normaali punppupensalla?
     
  18. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: yamha nytro xtx charged

    JCLG on ajanu vakio nytrolla ja 180hv nytrolla ja tietää mitä on viiveettömyys. :)
     
  19. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Niin, se vakio on melko viiveetön jos sen voimansiirto on rakennettu oikein.
     
  20. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: yamha nytro xtx charged

    Oikeesti se viive ei menoa haittaa. Mutta meillä on Catiskan kanssa harrastukseen tällä haavaa eri lähtökohdat. Itsellä kelkka ollut vuoden 2009 joulusta. Catiskalla takana paaaaljon enemmän ja taitavampana ajajana osaa arvostaa kelkan ominaisuuksia optimaaliseen etenemiseen tilanteessa kuin tilanteessa.

    Mutta itsekin olen epäillyt tilanteen olevan kuten Jokinen sanoi. Turbolla pystyy ajamaan ilmankin sitä mahdotonta tehopiikkiä. Remmillä taas teho on aina mukana vaikkei sitä haluaisikaan. Mutta osaavalla kuskilla kuten Catiskalla ominaisuus voi olla paremmin lapasessa.

    Mitä muuten Catiska pidit laitteesta? Toivottavasti oli tarpeeksi suoraa että pääsi lataamaan ;D
     

Suosittele tätä sivua