2t öljyt

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 24/1/06.

  1. olli.k

    olli.k Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    Ainakin tuossa kuvauksessa lukee notta synthetic blend..
     
  2. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    Eli ei synteettistä. Mineraaliöljyä johon on mausteeksi laitettu synteettistä.
     
  3. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    Tuota Motulia on iteki tullu käytettyä kakstahtikoneisissa. Ei oo kyllä mitään valittamista, aikanaan levillä kaatelin sitä melkein kolmenkympin pakkasella ja kyllä se vaan kannusta tuli ulos no issues.

    Eikä tosiaan oo paha savuamaan.
     
  4. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    Joo niin mä kans käsitin. Ja oli vielä jotain biohajottavaa eiku biohajoavaa. Taidan pysyä teboin snow:ssa niin ku tähänki asti.
     
  5. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    Tulipa tuossa poristua eilen yhden kaverin kans jolla on sanotaanko kohtuu kattava kokemus öljyistä. Tämä kaveri on siis töissä öljyfirmalla ja esitin hänelle kysymyksen, että miksei heillä ole tarjota ns. parempaa öljyä kelkkoihin. Vastaus liittyi pieniin myyntimääriin ym ym, mutta mielenkiintoista tässä jutussa oli se että kun puheet kääntyivät BRP:n ( kilpaileva firma ) tuotteisiin ( xp-s full syntheticiin ), niin kaveri kehu sitä ihan tosissaan hyväksi öljyksi. Oli sitä mieltä että sen käyttö on vähintäänkin perusteltua niissä missä sitä pitää käyttää. Löyty monia hyviä pointteja miksi käyttää. Jäi sellanen fiilis ettei se vissiin kovin kuraa sitten voi olla jos kilpailijatkin sitä kehuu. Hyvillä mielin sitä ostelemaan siis hyllyt täyteen 8)
     
  6. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: 2t öljyt

    *MAINOS*
     
  7. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Vs: 2t öljyt

    Ne pointit jäi kertomatta.. :)
     
  8. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    Onko se kaveris tutkinu BRP:n öljyjä enempiki vai mistä tietää että se on oikeesti hyvää öljyä.. ;) Mainostamisen puolelle menee.
     
  9. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    Ei ole mikään mainos, vaikka siltä se mulleki kuulosti. Ellei se kameli ollu sitten brp värväämä kätyri, tuskin ;D

    Meinas että on hyvin juoksevaa, pääsee tiukemmista öljykanavista jaa kulumissuojasta puhu kanssa. Mainitti että jättää sylintereihin samettisen suojapinnan mitä harva öljy tekee. En nyt hulluna päässy tenttaan ku oli muitaki kolleekoja siinä niin ne olis tupissu, että jaa "tas näitä kelekkahommia" :D
    Totes vaan että käytä hyvillä mielen kerta muilla ei ole vastaavaa tarjolla. Heidänkin yrityksellä oli kuulemma tähän olemassa resepti ja että xp-s oli tarkasti tutkittu ja tuttu juttu. Harmi vaan ku kustannus syistä ei ole kannattavaa purkittaa sitä vastaavaa.
     
  10. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    Mmjaa tiiä sitte, taitaa xps:llä räjähellä koneita ihan yhtä paljon ku muillaki öljyillä..muistiko kehua sitä ei synteettistä xps:ää kans? Tai osasko kertoa että miks niitä on olemassa edes jotain muuta ku synteettistä?
     
  11. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: 2t öljyt

    Tämä on vaan oma henk koht toteamus enkä ota kantaa mihinkään samettisiin tutkimuksiin yms juttuihin. Vesitouhuissa käyttelin vähän mitä sattuu oilsseja pensan seassa, samoten talvella olen ajanu sikinsokin millä sattuu - pääasiassa tosin teboillilla, eikä ikinä ole ollut mitään öljyyn viittaavaa. Yks vesikone meni jumiin ja näytti siltä että ois vaatinu lisää öljyä mutta sen jälkeiset kokemukset kertoi että vaati kyllä sitä pensaaki lisää ;D

    Kun öljyä on nokko, on ainaki omat koneet pysyny nipussa sillä halvimmallaki. Kiertokanget toleransseissaan ja sylinterin pinnat ehjänä. Omissa on seos ollu kesällä ~4-5% (ajetaan kuumalla koneella pääasiassa kierrokset ylhäällä) ja talvella 3%

    Ja jos joku kauhistelee että liikaa öljyä niin ei noissa ole karstan kans ollu siltikkään mitään ongelmaa. Ite en pistäisi mihinkään kaasaripeleihin alle 3% öljyä.

    ...niin ja mulla mag pää päätylaakeri voidellaan myös seoksella, eli öljyä on siltäkin osin ihan hyvä olla pensan seassa.



    Ja mun mielestä nämä törppötestit että kuinka hyvin se öljy kaatuu purkista maahan on ihan turhia. Konehuone on ajokunnossa kuitenkin niin reilusti plussalla, ettei se öljy mitään jäähilettä ole.
     
  12. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    Ajolämpösenä joo..repäseppä kelkka yön jäljiltä käyntiin -30 asteessa niin kyllä se ööli siellä vaan on -30c myös. ;) Juoksevuudella on merkitystä, olen tosin iteki tähän asti käyttäny bensan seassa myös öljyä (extrana) joten voitelu on ollu parempaa kylmänäkin. Eikä oo karstaa ollu, ei mulla tosin kilsojakaan ole mahottomasti vielä takana.
     
  13. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: 2t öljyt

    repasen joka kerta kelekan käyntiin siittä pakkasesta mikä pihassa on ja on ollu tuorevoitelupelejä ennenvanahaa käytössä ennen tähän nykyaikaseen seospensasysteemiin siirtyessä. Eikä siinä mitään ongelmaa ole, koppa ku on kiinni ja koneen lämmität siihen ajolämpöön niin kyllä se vaan ihan hyvin pelittää. Noita omakohtasia kokemuksia on vuojesta 1993 kun eka cobra enduro läsähti pihhaan ja oli hienot tuorevoitelupelit pellin alla.
     
  14. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    300kilsaa xps:llä ajettu lynen rs ja runko laakerit paskana. Se rapa mitä koneen sisältä löyty ei minusta hirveen samettista ollu ;D
     
  15. snowpro

    snowpro polaris IQ600rr-09 144" mod

    Vs: 2t öljyt

    Mulla pyörii käsissä aika paljon rotex koneiden sylintereitä ja mainitsen aika monasti omistajalle öljystä, en tiedä mitä öljyä kukakin käyttää, mutta monast sylinterin tuillessa mulle pako aukko ja sylinterin seinämillä oikein valuu mustaa mönjää, sylinterin seinämällä on tahmean olonen kalvo... Onko tää just sitä Xpsssää?

    Siihen öljyn toimintaan vaikuttaa moni moni juttu, kuten viskositeetti mutta kukaan 2T valmistaja ei taida tehdä semmosta öljyä joka ei pakkasella tulis ulos purkista? Sitten taas "nyt on mutuilua mutta muistelisin näin korjatakaa jos olen väärässä" sinkki ja fosfori vaikuttaa taas öljyn tunkeumaan paineen kestoon ja saako sitä myydä perämoottoreihin sen fosforin takia.


    Mititään jos ajat 4% seoksella sulla on sillon 4%vähemmääm palavaa bensaa palotilassa ;)
     
  16. jaffa

    jaffa Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    5%:iin asti ei vaikuta tehoihin, päinvastoin. Kesällä ajanu Iponella, Xp:s:llä, Teboililla, Mobililla.. kaikki on voidellu riittävästi, XP:s käry lamauttaa hengityksen vrt Ipone ym.. helevetin pistävä kitkerä haju, ja saman tekee myös E- tecissä jos kaivaapi kelekkaa jumilumikuopassa niin tukehtua meinaapi vaikkei savua näy.
     
  17. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: 2t öljyt

    eli snowpro ajelee pelkällä pensalla että on se 100% pensaa palotilassa? Nerokasta!

    ;D
     
  18. snowpro

    snowpro polaris IQ600rr-09 144" mod

    Vs: 2t öljyt

    No ei nyt aivan noinkaan 2,2-2,7% öllu seokset.

    kaverit kaivaa viimosia heposia koneesta ja räjäyttelevät välillä moottoreitaa mietin miksi jokainen prosentti ei muka vaikuta tehoihin?
     
  19. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: 2t öljyt

    Uskoo kukanenki mitä haluaa. Minua vaan vakuutti se fakta että kilpailija kehuu toista merkkiä, sillä mainittin. Niissä rsssä on kuulemma muutenki ollu lakeri ongelmia ihan öljystä riippumatta.
    Ja jahvan kans samaa mieltä. Oon nähny dyno-lappuja ja parhaat tehot on saatu ainaki noista rotaxeista sillä 5% seoksella.
     
  20. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    Vs: 2t öljyt

    Ja varmasti saadaankin kun kyllähän se öljy tiivistääkin sylintereitä verrattuna ns kuivalla seoksella turraajia .. Oma käyttö on 4-4,5% seos ja vähempää en edes kokeile sanokoon rotax ja brp mitä lystää ja Teboililla mennään ja ei näkynnä karstaa juuri lainkaan vaikka toisella koneella (600 sdi )on turrattu reilut 7000 ilman aukasua ja nyt aukastiin ja paikat kiilteli uutuuttaan
     

Suosittele tätä sivua