Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Grazzius, 6/1/11.

  1. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    voisko joku näyttää tuolta alphasportilta mitkä osat pitää vaihtaa kun en löydä tarvittavia stefoja? tietysti huomenna voi soittaa maahantuojalle jos ei nyt illalla kukaan kerkee niitä löytää.
     
  2. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    löytyi, kiitos http://www.alpha-sports.com/arctic_cat_parts.htm
     
  3. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    stefat tilattu kone pöydällä, vesipumpun siipi / akseli heiluu ainakin kuin hullun ajatus joten eiköhän se vika siellä ole.
     
  4. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    ONGELMIA... osaisko joku hieman avittaa kertomalla miten edetään kun vesipumpun siipi ei irronnut toivotusti ja meni palasiksi, joten siiven osa joka on akselissa niin on jumissa siinä eikä lähde millään?
    sen jälkeen kun saan sen revittyä niin mitä kaikkea mahdollista pitää tehdä, kuin vaihtaa sen puolen sisin stefa, jousi/mekaaninen stefa ja rikka onko vielä jotakin muuta?
     
  5. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Eikö kukaan ole itse vesipumppua huoltanut?
     
  6. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    tänään sain koneen toimimaan ja laite toimi hyvin noin 100km ajan jonka jälkeen täysin sama vika + oikeanpuolen mäntä sai kipeetä , eli jälleen menee vedet koneeseen osaako joku sanoa yhtään mistä voi johtua että vika uusii noin nopeasti?
    nyt jos joltain löytyy moottoria ZR600 2001 kaasari versioon niin ostan heti pois tai jos jotain kiinnostaa niin voin myydä koko kelkan viallisena pois???? osaako kukaan kertoa mistä voisi käytettyä moottoria etsiä kun en ole mistään löytänyt?
     
  7. RSErkki

    RSErkki Well-Known Member

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Vika löytyy varmasti kun kävelet peilin eteen! ::) Laitappa YV:nä mielestäs sopiva hinta kelkalle?
     
  8. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    meinaatko että stefa on väärin laitettu? Jos näin niin miten ihmeessä kesti 5h ajan? Huomenna
    Avaan pumpun niin näkee vähän onko joku siellä huonosti.
     
  9. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Nyt on sellanen ongelma että, stefat on vaihdettu laite kesti 5h ja nyt sama vika ettäå juorureikä tiputtaa nesteet? mistä voi johtua että stefat hajoaa uusiksi?
    voiko akselissa olla jotain vikaa tai puuttua jotain osia? voisiko joku auttaa vähän ja kertoa vaihe vaiheelta mitä osia otetaan pois ja mitä laitetaan takasin? räjäytyskuvat löytyy alphasportilta sekä ohjekirja löytyy myös netistä, mutta niiden avulla ei vielä ole vika selvinnyt onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa?
    Tietääkö joku löytyykö kotkan suunnalta huoltomiestä vaihtamaan stefat?
     
  10. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Ainakin noissa Catin (Suzukin) tripleissä on "suosituksena" vaihtaa kaikki pumpun osat, "impelleri", tiivisteet ym kaikki samalla kertaa. Näin on tehty eikä ole vastaavaa ongelmaa ollut.
     
  11. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Mä vaihdoin kaikki pumpun päähän paitsi akselin, mutta voiko jotain laittaa esim. väärinpäin tietysti stefan voi, kumminkohan päin se pitää sinne laittaa?? Eli ura sinne koneen sisäänpäin vai ulospäin? Muistaakseni siinä oi myös joku lovi tai reikä niin onko sillä mitään väliä mihin suuntaan se on? Eikö tässä ole mitään laakeria että lepää vaan stefaa vasten?
     
  12. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Mä tilaan huomenna uudet stefat ja koitan uusiksi jos olen vain tehnyt jotain väärin tai jos ollut tosi huono tuuri. Vinkkejä otetaan vielä vastaan miten kannattaa vaihtaa osat.

    Kiitoksia kaikille aikaisemmista vinkeistä.
     
  13. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Se akseli pitää myös vaihtaa, eli em. akseli, stefat ja siipi, ei kait siellä muuta ollut, ei muista. Akseli jota tarkoitan (jos on samanlainen kuin tripleissä) pyörittää siipeä joka kierrättää nestettä kone/syylärit.

    HOX, kaikki uusiksi sieltä, stefat, "impeller" ja akseli.
     
  14. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Kiitos näistä taas jos mä nyt viikonloppuna pääsisin ajamaan Hymyilee 3 tai 4 kertaa oon koneen jo irrottan nyt pitäs onnistuu jo alle 10minuutin eikä onneksi konetta tarvitse pöydälle ottaa kun osat vaihtaa.
    Mä kertoilen onnistuinko hommassa.
     
  15. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Ja kuinka ollakaan akselin saa vasta ensi viikolla ei tarvii viikonloppuna ajella :-[
     
  16. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    aihetta hieman ylös, tänään taas vaihdettu stefat + vesipumpun akseli ja juoru alkoi vuotamaan noin 10min päästä asennuksesta? nyt en enään keksi mitään syytä miksi vesi ei pysy koneessa vaan menee juoruaukolle asti sekä kampikammioon? voisiko joku kertoa kummin päin sisempi stefa kuuluu olla ohessa kuva osa numero 33 jousi kampikammioon päin vai pumpun siipeen päin? onko toisen stefan asennolla väliä? KIITOS jos joku osaa vastata rahaa palaa eikä mitään edistystä tapahdu ainoastaan osaan irrottaa koneen varmaan kymmeneen minuuttiin.

    http://www.alpha-sports.com/arctic_cat_parts.htm

    jos kuva ei toimi niin linkistä arctic cat 2001 ZR600 osiossa piston and crankshaft.
     
  17. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Jousipuoli ulospäin kertoo TC:n manuska ja näyttäis olevan täälläkin kuvan perusteella sinun koneessa, http://www.brownsleisureworld.com/ , selkeämmät kuvat. Se toinen stefa näyttäisi olevan tiivistyspinta lohkoon päin, ei voi sanoa varmasti tuonkaan kuvan perusteella. TC:ssä taas manuskan kuvan perusteella tiivistyspuoli ulospäin mutta siinä on kyllä erilainen pumppu.
     
  18. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Mä olen mahdollisesti sitten laittanut sisemmän stefan väärinpäin koska laitoin sen jousipuoli kampiakselin suuntaan? mutta jos se stefa on väärinpäin niin miten se vaikuttaa veden tulemiseen juoru aukosta kun juoru on ennen stefaa?
    Säkin olet siis sitä mieltä että mulla stefa väärin päin? Kiitos taas näistä.
     
  19. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Joo, jousi ulospäin. Katoppa tuosta laittamastani linkistä jossa on selkeämmät kuvat kuin Alfalla.
     
  20. Grazzius

    Grazzius Lynx 583 Enduro -96

    Vs: Ac zr600 työnsi jäähdytysnesteet pakosarjaan

    Kiitos mä katsoin, eli stefojen tilaukseen taas :( vaihtoehto ajaa kotka-helsinki-kotka sais viikonloppuna kuntoon tai tilata ja ens viikolla korjailla. Kait se sitten se vika on siinä sisemmän stefan asennossa...
     

Suosittele tätä sivua