ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

  1. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Voisihan ne toki tilata ihan summissa, mutta kiinnostaisi se miten ne istuu tuohon Arain kypärään. Ainakin nuo Scottin uudistetut Enduro T.C:t istui aivan täydellisesti suojaten koko naaman ja lisäksi näköalue oli erittäin laaja  :) Myyjä meinasi että noissa uudistetuissa ´08-´09 T.C:ssä olisi tukevampi runko ja uudenlainen linssi + nenäsuoja vähän suojaavampi. Hyvät nuo Oakleyt pitää olla jos paremmaksi meinaa pistää.

    Mulle tuo tukeva nenäsuoja on aika tärkeä kriteeri, sillä omien kokemusten mukaan se estää huurtumista aika tehokkaasti. Mulla oli joskus nuo voltaget ja niiden suurin vika oli että otsaan paleltui reikä siitä nenän yläpuolelta. Lisäksi huurtuminen oli ongelma...
     
  2. Toni__92

    Toni__92 Lynx rave 670, Forest Fox -96, Lynx 300

  3. JariTapani

    JariTapani Guest

    Niiiiii muute! Ei ne Oakleyt mee jäähän vaikka on yks linssiset.
    Nimim -20 testannu
     
  4. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Tuli sitten hankittua nuo Scottin Enduro T.C:t. Jos nämä on huonot, saa olla viimeiset scottin tuotteet mitä ostan  :mad: Mutta katsotaan nyt miten pelaa ja kestää.

    Niin ja Rovaniemellä oli Korteniemelläkin näemmä myynnissä Oakleyn laseja, mutta eipä tullut mieleenkään sieltä käydä katsomassa...
     
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700


    Mullon jotku Scottin safarit (tc:stä en varma) mutta on tuplalinssillä ja tuuletusreiät löytyy, toisessa kaupassa samat lasit hinta 5€ halvempi ja yhdellä linssillä! Ota siitä nyt selvä.
    Jo tapauksessa helkatin hyvä lasit ja huuruun en oo saanu ikinä hengitysilmanohjaimen kanssa vaikka joskus 15min kelkkaa kaivettu
    Edit: Lasit siis tuplalinssillä ilman nokkasuojaa (mitäpä sillä tekis kuonokopan kanssa) hinta 49€ kuitti vieressä, ostopaikkana aug korhonen kajaani
     
  6. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Nyt kuitenkin pitää muistaa että eri vuosimallien malleissa on eroja. Lisäksi ainahan sen tuplalinssin voi vaihtaa yksilinssisen tilalle.

    Mutta minun käsittääkseni 89 rungossa (jota mm. nuo endurot edustaa) pitää olla tuuletusreiät yläreunassa jotta on tuplalinssit :)
     
  7. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Kellää kokemuksia näistä  ??? Kiinnostas kovasti.
    [​IMG]
     
  8. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Ei välttämättä... kesämallisissa tuplalinsseissä ei oo tuuletusräppänää.
     
  9. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Niin, mutta se onkin sitten kesämalli :)
     
  10. julli82

    julli82 Well-Known Member

    Onko kellään kokemusta tuollaisista pro grip light sensitive laseista?kannattaako ostaa sittenkin pelkät kirkkaat?

    http://www.moto-hame.fi/index.php?main_page=product_info&products_id=1826
     
  11. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    talvi käyttöön on progrip 3405 jossa paksumpi foami, tietysti yli -asteen keleillä menee yksinkertainen linssikin ohuella foamilla
     
  12. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Mulla oli monta vuotta nuo pro gripin sensitive lasit. Omasta mielestä toimivat lasit jos passaa kypärään. Ainakaan Hjc kypärään ei sovi. Ostin tollaset 3405 isommalla foamilla olevat mut sama vika niissäki tuulee sivuilta. Kirkkaista ei kokemusta mut nuilla ei ainakaan sokaistunu vasten aurinkoakaan ajaessa ja näkee pimeässäki.

    Nyt testissä Smithin snow intake graphic crest sensor linssillä elikkä näyttää siniseltä peililtä mut sisältä päin ruskehtavat ja kuulemma pitäs reakoida valon mukaan. Pimeessä nuo pro gripit oli paremmat. Valosassa ei vielä kokemuksia. Passaa Hjc kypärään hyvin.

    Tollaset
    [​IMG]
     
  13. himotas

    himotas Well-Known Member

    Mitähän kummaa silmille on nyt tapahtunut, ei enään passaa nuo siniset linssit mun silmille ??? vielä viime talvena olivat huiput mutta nyt ei erota oikeastaan mitään tuolla pihalla.. pitää vissiin siirtyä takaisin keltaisiin!
     
  14. julli82

    julli82 Well-Known Member

    Minulla sama ongelma toisssa talvena.ei nähny mitään kun pikkasen rupes hämärtyyn.nyt tällä hetkellä nuo punaiset ja keltaiset scottin lasit, punaiset ovat paremmat.
    Siltikin kirkkaat pitäisi saada.taidanpa kokeilla tuota Pro Grippiä,menisi sitten myös mönkijä käytössä kun tuolla tiellä ajelee.
    Niin vai jokohan nuihin scotin runkoihin saa nuita tummuvia linssejä?
     
  15. TMK

    TMK Active Member

    Saako laseihin liima repäisykalvoja mistään?Aika perseestä nuo ihan tavalliset repäisykalvot.
     
  16. Mystery

    Mystery Member

    Paljonko muuten maksoi nuo lasit? Itse maksoin tuollaisista 45e. Mietin vaan että oliko se hyvä investointi  :p

    Ihan mallikaasti ovat pelanneet ja sävykin miellyttää silmää niin valosassa kuin pimeässäkin. Pientä huurtumista oli havaittavissa välillä pysähtyessä, mutta se luultavasti johtunee suun kohdalta kosteana olevasta kypärälakista.
     
  17. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Oot saanu puoleen hintaan mitä mä makson. 99e piti ite köyhtyä. Mulla huurtu vasemmalta puolelta ajaissa mut ku eka kerran pyyhin kostealla rätillä sisäpuolen puuhtaaksi nii heitti huurtumasta. Oli tainnu tulla huurteenpoistoaineen tilalle huurtumisaineet :) Juu hyvät lasit on ollu mut pikkasen turhan ruskeet ovat pimeässä. No pitää laittaa xenonit nii näkee paremmin
     
  18. Mara

    Mara Rev life

    itellä kahet lasit. toiset on nuo scotin t.c safarit sinisellä linssillä ja nyt ostin smithin snow wrapit punasilla. punanen oli ihan paska, pimeellä ei nähny mitään niin vaihtu samantien kirkkaat linssit. oli vähän totuttelemista kirkaaseen linssiin ku oli tottunu että joka paikka näyttää samalta väriltä :D
     
  19. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Scottin turboflow linssit alkuperäisenä kirkkaat, mutta tässä vasta ostin tuolla hopealla peilipinnalla olevat lasit ja kuskin paikalta katsottaessa ovat punertavan sävyiset. Hyvin minun silmille kuiten tuo punertava toimii, jopa pimeälläkin riittävästi.
     
  20. Irmeli

    Irmeli AC F6 Sno Pro -08

    Sellanen ongelma et ajolasit painavat silmälasit ihan nenänvarteen kiinni että melkein mustelmilla on  8). Eli onko kellään kokemusta millaiset ajolasit ois hyvät tuon ongelman poistamiseksi?
     

Suosittele tätä sivua