ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

  1. tAneHEH

    tAneHEH KTM EXC 300

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Itsellä käytössä Scotit kirkkaalla linssillä ja testissä scotit punaisella linssillä. Kirkkaat ainakin hyvin pelannu mutta kirkkaala säälä ei oikee näe pattia tms.
     
  2. Zammy

    Zammy Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mä oon nyt kax kautta ajanu Smithin persikan värisillä linsseillä ja toimii mun mielestä lähes aina(lumisade, aurinko, pimeä). Pahin on tietysti iltapäivä pilvisellä varsinkin näin siniseen aikaan, silloin ei tahdo nähdä yhtään millään laseilla. Tai ainakaan mun silmille ei ole löytynyt sopivaa väriä.

    Sininen linssi ei toimi mun mielestä, kuin pelkästään aurinkoisella kelillä.
     
  3. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: Re: ajolasien linssien väri? FAKTAA

    Tää tinkaus on yhtä mukavaa kuin lehemän lypsäminen.... JA mutu on se paras tutkittu tulos ( mutu= minusta tuntuu että ... )



    Mr Cool
     
  4. rampe

    rampe F800

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Onkos kellään tietoa saako noihin scottin thermamaxeihin kirkasta linssiä? :eek: jos saa niin mistä?
     
  5. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Nyt on kirkkaat Scott:n lasit. Ennen oli semmoset punertava linssiset Spy:t ja omasta mielestä ajaminen on paljo "helpompaa" varsinki pimeellä, noilla läpinäkyvillä .
     
  6. Hompppa_

    Hompppa_ Kelkaton

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mulla on käytössä nuo scottin thermamaxit ja menee melkeen heti huuruu jostaki kohasta ja sitten se leviää ja lopuksi jäätyy kun vähän puuskuttaa pusikossa :mad: muuten kyllä tukevat ja hyvät muttamutta...
     
  7. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Sama homma aina välillä. Kannattaa muuten kahtoa että ku kypärän laittaa päähän ettei sinne lasien väliin jää kypärähuppua ku mulla menee ainaski heti huuruun.

    Onko olemassa mitään hyvää huurteen poisto ainetta ??? Yhtä oon kokeillu ja ei ollu mitään apua.
     
  8. tAneHEH

    tAneHEH KTM EXC 300

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    http://www.mc-scatter.com/huurteenestopyyhe-scott-24kpl-p-11449.html

    ?
     
  9. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Pitääpä kokeilla jos löytys vaikka jostain paikallisesta liikkeestä.
     
  10. miikak

    miikak Vmax 700 144"

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    http://www.mc-scatter.com/scott-enduro-valkoinen-p-18532.html

    Tuommoset ollu pari sataakilsaa käytössä, ei huurtumis ongelmia ja muutenkin tosi hyvät. Kirkkaan linssin tosin ostin pimeätä varten, kun ei oikein tuo punertava ole hyvä pimeässä.
     
  11. Ale

    Ale Active Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Misä ostit linssit ja mitä kustansi?
     
  12. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Jebu! Sama homma kato mullaki niijen lasien kanssa. Persikka oranssi scotti (ne mikkä jääty) on ollu parhaat joka kelille. Sinisetki on, mutta miekään en ole kunnon kelejä löytäny niille. Pimeässä radalla vois olla ihan bueno ja niinku sanoit, kirkkaalla kelillä... Keltanen aika hyvä semmonen allaround väri.
     
  13. miikak

    miikak Vmax 700 144"

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    http://www.mc-scatter.com/scott-80sarjan-tuplalinssi-turboflow-kirkas-p-14407.html

    Nuo sopii laseihin.
     
  14. RotaX550

    RotaX550 Well-Known Member

    Vs: Re: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Itellä oli kans käytössä useamman kauden Scott:in sinisellä linssillä varustetut lasit. Mielestäni toimivat keliin kuin keliin. Tälle kaudelle vaihdoin ajolasiksi Scott:in keltasilla linssillä varustetut lasit, koska entiset lasit sanoivat sopimuksen irti...
    Olen ajanut uusilla laseilla nyt muutaman kerran. Mielestäni keltainen väri ei ole oikein toimiva, ainakaan pilvisellä säällä/lumisateella. Kevätauringon paisteessa tilanne voikin muuttua keltaisen linssin eduksi.
     
  15. timot

    timot Yamaha RX-1 GT -08

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Saahan niihin, ite ostin sieltä mistä lasitkin, eli tampereen yamaha-centeristä, oli hyllytavaraa.

    Tässä ketjussa mainittukin ko. lasien huurtumisesta. Sama homma itellä, johtunee siitä, että ne ei ole kovin hyvin ilmastoidut, että ei pääse kylmää ilmaa sisään, mutta ei pääse sitten hikihuurut poiskaan. Tämä itsellä lähinnä ongelma kylmällä kelillä, jolloin huuru jäätyy lasien sisäpintaan. Muuten on kyllä hyvät lasit...
     
  16. Koooma

    Koooma Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Onko kellään tietoa mikä liike Oulussa tai lähikunnissa myy Arieten laseja?
     
  17. tAneHEH

    tAneHEH KTM EXC 300

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    http://www.maanpuolustusyhtio.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=3191

    Vois olla aika hurjat?
     
  18. pPatE

    pPatE BoondockerRE3700

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    ei pitäs ainakaa huuru häiritä ;D
     
  19. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Möisköhän Kone Vene Suni? Muistaisin että se myö Duelin tuotteita ja Duelin kautta saa myös Arieten laseja, tai pitäis saada. :)

    Sitten jos ostat nii kerrohan kommentteja ko. itelläkin kiinnostais kyseiset lasit, mutta tuli tilattua nuo Enduro TC:t jo .
     
  20. Koooma

    Koooma Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Kiitos tiedosta. Loppuviikosta käyn vilkaseen. Vlopuksi mukaan jos vain löytyy ja testiä :) Ilmineeraan kuin käy .
     

Suosittele tätä sivua