ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

  1. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Airohi on huippu kypärä, siitä ei mihkää pääse! Miehän ilimottelen!
     
  2. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mitäs muita klaseja passais hyvin tohon Airohin Stelt:ti kypärään? VInkkejä, kiitos!

    Tossa kattelin ite kypärää saarivaltakunnasta (ja saksasta) ku sais n. pariin sataan euroon, mutta eihän tuolla ole noita meidän käytössä olevia talvilaseja edes tarjolla. Itte kattelin jo että onpas halvat lasit ku saa alta 30 punnan, mutta nehän taitaakin olla yksinkertasilla linsseillä. Pitääks nuo nyt kuitenkin ostaa suomesta vai löytyykö hyviä laseja jostain nettikaupasta edukkaammin?
     
  3. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Kaikilta duell jälleenmyyjitä löytyy halvat ja hyvät lasit tuohon kypärään 29€ tai 39€ (en voi muistaa) scott safarit tuplalinssillä + hjc hengitysilmanohjain 10€ mutta jos jotain erikoista pitää olla niin nuo ei oo sun vaihtoehto, erona enduro laseihin eri kehys. Jossakin kypärä tai lasikeskustelussa on mun postaama kuva noilla safareilla.
     
  4. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Noi on just mun vaihtoehto, ku on kerta hyvät ja halvat ;) Minen oo kilipaa ikuna ajanu, enkä aja niin safarilasit passaa mainiosti. Pitääpä kaivella tuo sun kuva...
     
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mulle riittä että linssit saa vaihettua ja ei HUURRU ollenkaan tuolla kuonokopalla
     
  6. lynss

    lynss Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )


    Nuo noi tilattu juuri, hintaa jäi rahteineen 40e.. saapi nähä millon tulee. tuo 80-sarjan runko istuu hyvin airohiin, ainakin jos ei ole sillä "big foamilla".
    http://cgi.ebay.co.uk/Scott-89-Xi-Enduro-Goggles-Offroad-Motocross-MX-ATV-/180557612916?pt=UK_Motorcycle_Helmets&hash=item2a0a128774
     
  7. mkmk

    mkmk Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Tulipa hommattua messuilta snogear sx one kypärä. Lasit jäi hommaamatta ku pitäis saada sellaset mihin mahtuis silmälasit alle. Piilarit ei käy ku ei ole omille killisilmille sopivia vaan pitäis ottaa vähän sinne päin olevat.

    Eli Olisko jollain hajua mitkä lasit olis hyvät joihin mahtuis silmälasitki alle ja vielä jos suhtkoht hyvin istuis tuon kypärän kans?

    Niin ja Rovaniemellä mahollisuus käydä koittelemassa...
     
  8. rmm

    rmm IQRsdi ja IQRR

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Itse olen silmälasien kanssa käyttänyt scott thermamax laseja.
    Lasit sopii hyvin alle. Lisää kokemuksia löytyy varmaan tästäkin ketjusta.
    Sopivuudesta sun pottaan ei kyllä ole mitään hajua. Hjc:hen passaa ainakin.
    [​IMG]
     
  9. jesi

    jesi Dinli DL- 904, -10 (450cc TL-mönkkäri)

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Kakkuloita mulla ei ole, mutta moiset scottilaiset hain taannoin.
    Kaveriksi finnslavan tundra huppu.

    Näillä keleillä kun mönkkäriä käyny piiskaamassa, niin armotta liian kuuma kokonaisuus :)


    Mutta todella tyytyväinen oli, ainut vitsaus oli tuon neopreenin naurettava kiinnitys nenän kohdalta.
    Kaupantyttö kyl sano että se luultavammin irtoaa.
    Pistin kuumaliimalla kiinni ja pari pikkupalasta mustaa jessee tukemaan.
     
  10. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mulla ei noi Scotinkaan ylläolevat lasit auttanut rillien kanssa. Otin piilarit ja oli muuten paras modi mitä kelkkailussa on vastaan tullut. Kunhan muistaa laittaa ne oikein päin ja oikeat vahvuudet oikeisiin silmiin. Mulla noi ThermaMaxit huurtuu ilman silmälasejakin. En sitten tiedä missä vika. Ehkä sit ajanut niillö liian lämpimällä. Kylmässä ne taas jäätyi. Mulla ei toiminut jos jollain muulla niin hyvä.
     
  11. jesi

    jesi Dinli DL- 904, -10 (450cc TL-mönkkäri)

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Pitääpi seurata tilannetta.

    Onhan tosin nelisilmille scottilaisena ja smittiläisenä flektilläkin varustettuja malleja, plus scottilaisen puhallinelementtiä saa ns yleisasennus osanakin.
     
  12. Mika Lokka

    Mika Lokka Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Olekkos harkinnu ajolaseja vahvuuksilla?
    Nyt rollossa myypi sellasia Oakley-store Revonthule-keskuksessa...ja saat just samalla korjauksella.

    Tässä topikissa aiempana tarinaa samasta aiheesta. Pro Grip, Oakley jne
     
  13. mkmk

    mkmk Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Pystytkö sanomaan tarkemmin missä tuo liike on? Mitä liikkeitä vieressä? En löytäny sitä noista pohjakuvista...

    http://www.kauppakeskusrevontuli.fi/FI/Shopping_Guide.aspx
    http://www.rinteenkulma.fi/liikkeet/
     
  14. wolle

    wolle Speedot '15

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Minusta se on siinä Rinteenkulman puolella. Hiihtoputken ja Rinteen välisen yhdyskäytävän kohdalla, eli tuossa Rinteenpuolen kartassa liike nro:18.
     
  15. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Itellä on ollu Smithin OTG ja saman valmistajan Fuelit vastaavan kypärän kanssa. Hyvin on toiminu lasien kanssa. Fueleissa joutu pehmustetta pikkusen leikkomaan, mutta muuten menee lasien kanssa varsin mainiosti. Paljon on vaikutusta myös silmälasien kehyksellä. Itellä on Oakleyn okulaarit, joissa on kohtuu leveä kehys. Näiden kanssa on vähän säätämistä jos haluaa löytää sopivat ajolasit joita käyttää. Tosin nämä Oakleyt on suunniteltu moottoriurheiluun, joten sankojen suunnittelussa on otettu huomioon kypäräkättö jne...
     
  16. Mika Lokka

    Mika Lokka Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Oikhen Wolle...tuossahan se juuriki on...entinen Suupohjan optiikan isäntä siinä päällepäsmärinä. Tilannu siltä aikanhan parit O-framet ja net todellaki rokkaa eikä huurru 8)
    Tuo porukkahan kauppas niitä muutes messuillaki siinä Allrightin eessä.
     
  17. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Niiden joiden silmille piilarit käy niin suosittelen. Oli meinaan ihan eri ajaa. Vähän totuttelua vaati kun oppi tökkimään silmää sormellaan mutta kannatti. Piilareiden sovitus ja muut jutut on jossain kampanjoissa ilmaisia. Rohkeasti vaan kokeileen niin sen jälkeen kaikki ajolasit ja kypärät käy.

    Niinkuin sanoin paras modi mulla kelkkailussa.
     
  18. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mulla on esimerkiksi niin erikoista haritusta että piilarit ei käy. Niistä ei voida tehdä sellasia että näön puutteet korjautuis aivan totaalisesti. Tämän vuoksi lasit on ainoa vaihtoehto.
     
  19. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Tän vuoksi sanoinkin että niille joille käy. Mutta kerro kuinka kokoonsaamasi kokonaisuus sitten toimii. Itse en kokeillut kuin nuo Thermomaxit mutta en saanut huurtumista loppumaan, siksi luovutin ja otin piilarit. Työkaverilla on joku ihme umpi hässäkkä jossa on ilman ohjaimia joka suuntaan ja kuulemma toimii hyvin lasien kanssa mutta ei siitä räväkämpään ajoon ole siitäkään.

    Tiedän että moni silmälaseilla ajava etsii parasta ratkaisua. Itse selvisin viidenneltä luokalta kaikista harrastuksista silmälaseilla kunnes nyt kolmikymppisenä tuli aloitettua kelkkailu ja oli pakko ottaa piilarit. Kyllä tää niin hieno laji on :) että piti opetella piilareiden käyttö.
     
  20. ISOX

    ISOX 2xPolle ja Cat

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    mkmk: Kelkkalasit voimakkuudella ja ilman löytyy Rinteenkulmasta: Fenno Optiikka Pulkkinen, vieressä Luontaistuote Maria ja Kelloliike Pulkkinen; vastapäätä Lindex ja Clas Ohlsonin yläkerran rullaporras / käytävä Revontulikeskukseen.
     

Suosittele tätä sivua