Keino saada kelkka kipittömään kärryyn?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä jammu, 26/1/07.

  1. 650 efi

    650 efi polaris 650 efi

    pitäähän se kelkka joskus mukaan ottaa kun mökille menee. ei viitti monta sataa kilometriä ajaa ja vara ei ole molemmissa päissä pitää kelkkiä. ;)
     
  2. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Mulla on v-aisallinen kipitön kärry ja teen homman näin (yksin) ja toiminut aina: nostan aisan niin ylös kuin saan, kiilaan aisan v:n sisään tukevan pölkyn jonka sivuilla on jyvkevät rautanaulat, lisäksi akselin eteen runkopalkkien kohdalle on hyvä laittaa toinen lyhyempi pölkky ja pyörien eteen ehdottomasti kiilat että kärry pysyy paikoillaan. Sitten vähän potkitaan lunta kärryn taakse että sukset nousee nätisti kyytiin ja eiku kelkka kärryyn.

    Joskus oon ajanu kelkan kyytiin ilman kiilojakin, mutta se ei aina onnistu. Kerran lähti huoltsikan pihalla kärry rullaamaan kelkan edellä aisa pystyssä. Katto muuten ihmiset ihmeissään  ;D
     
  3. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Hyvä konsti.... mulla jäi laittamatta kärry koukkuun ja hurautin kelkan kyytiin.... Mukava monttu oli Mondeon takaluukussa. ::)
     
  4. k21

    k21 Well-Known Member

    Ei muuta kuin harjottelemaan vaan tuota hommaa sopivaan hämyiseen paikkaan minne kukaan ei näe ;D Sitten kun homma sujuu voi tehdä sen julkisellakin paikalla. Ei vaan, helposti se sinne kärryyn menee yksinkin, kun vain tekee kuten tuolla edellä on jo ohjeistettu eli varmistaa kärryn pysymisen paikallaan ja vetoaisan ylhäällä pysymisen.

    Jos jaksaa näperrellä suksille ajorampin pätkät niin niiden avulla kelkan keula menee helposti autossa kiinni olevaankin kärryyn jos vaan alustassa riittää pito. Sen loppupätkän kyllä nostelee lihasvoimalla kyytiin ja työntää sen matkaa, että tela nappaa kärryn pohjaan. Itsellä on toisinaan tuollaiset ajorampit matkassa. En ole sitä telaa varten jaksanut ramppia tehdä, kun siitä pitäisi tehdä aika paljon pidempi ettei nousukulma ole liian jyrkkä.

    Olishan se kippikärry helppo, mutta menee se näinkin...
     
  5. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    Jaksaa sit varmaan saranoida siitä kärristä aisan ja sit vaan kiilat pyörien taa ja pakilla kärri pystyyn...
    (Akseli toimii kipin virkaa)
     

Suosittele tätä sivua