lynx enduro sport -05

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä pollex, 5/2/07.

  1. Sulemi

    Sulemi Ski-Doo Mxz 500 -03

    Pannaanpa vaikka tänne tämä.

    Eli onko tankin imuletkun haurastuminen tyyppivika r-evo lynxseissä?
    Pääsiäisenä jäin tonne reitin varteen, ku kelekka otti ja hyyty mystisesti. No huollossa olivat sitten _pitkän_ etsimisen tuloksena löytäneet tuommosen vian/ominaisuuden...
     
  2. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Eipä ole mulla kyllä haurastunut.
     
  3. kagne

    kagne Active Member

    Joo mulla oli kans revosta se tankin imuletku ihan hapristunu ja sitten oli menny se letku siitä läpiviennin kohalta poikki tai siis revenny. Sit se letku oli vielä sellanen että ku sormilla paino letkua lyttyyn niin se jämähti siihen asentoon. laitoin sitten vähän jämäkämpää letkua sinne ja pelaa taas. :)
     
  4. Sulemi

    Sulemi Ski-Doo Mxz 500 -03

    Ja lisää "yllätyksiä" :mad: Penkin kiinnitykset takaa, revenny molemmin puolin irtipoikki. Todella typerästi suunniteltu tuo kiinnitys, semmosta hengetöntä peltiä... Mittarissa n. 3500km.
     
  5. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Kyllä on satula+lisäpenkki pysynyt kyydissä ilman ongelmia. Jos repee niin vaihdan Dneprin norsunkorvat rautatiekiskoon hitsattuna paikalleen.
     
  6. Enduro-05

    Enduro-05 New Member

    Onko kukaan löytänyt syytä että jää kierrokset päälle joksikin aikaa ???. On aika tympiää kun pysähtyy ja kierrokset jää neljään tonniin huutaan :mad:
     
  7. jepjep

    jepjep Well-Known Member

    Tuttu ropleemi, ku pysähyt niin "näpäytä"kaasua hiukan niin koneen käynti tasoittuu. Ite en ole alkanu selvittään sen kummemmin syytä tähän asiaan ku ei se ole mua liiemmelti kiusannut.
     
  8. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    No nostellaan tätä juttu tupaa.. ;D

    Kertokaapas nyt kaikki huonot puolet mitä ilmenny näissä -05-06 malleissa?
    Mitenkäs teho puoli ja kulutus kohtaa?
    Tomiiko voiman siirto?
    Passaako -06 penkki -05:seen?
    Mitäs tämmönen painaa vakiona?

    Kiitoksia vastanneille!
    Tämmöinen vähä polttelis laittaa.. ;) että pääsis nyky kelkkojen maailmaan,harjoittelu kappaleena meinasin koittaa!
     
  9. Sulemi

    Sulemi Ski-Doo Mxz 500 -03

    Tuolla myyntiosastolla ois sopiva harjottelukappale... ::)
     
  10. kagne

    kagne Active Member

    Joo mulla teki enska kivan tempun tossa loppu talvesta noin 4000 mittarissa ja alapään laakeri paskaksi ??? uus kampura, männät ja laakerit. kohtuu hintanen remppa :mad:
     
  11. msl-83

    msl-83 Lynx enduro

    Onko tämä lynxin malli millainen? Lähinnä kiinnostaa ajettavuus? Varmaan kestävyydeltä on ihan samaa luokkaa kun muutkin Lynxit. Malli ei ehkä ole urheilullisimman näköinen vakio ulkoasultaan, mutta onko käytännössä "urheilullinen"? Tökerösti kysytty, mutta olisi mukava saada vastauksia, kun kyseistä kelkkaa olen suunnitellut hankkivani.
     
  12. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Vakionaki varmaan ihan OK. mutta pienellä hieno säädöllä hyvä!
    Ja alustan säätö lääkkeet löytyy kiuruvedeltä.. ;)

    Tuo urheilullisuus on vain tosi pienillä muokkauksilla tehty ja nuita kuomuja on tosi makia ja helppo maalata mieleisekseen ku ovat kunnon muovia vielä.. :p
     
  13. msl-83

    msl-83 Lynx enduro

    Nyt tuli kyseinen kelkka haettua. Harmi vaan kun jäi lumen puutteen vuoksi testilenkki ajamatta, mutta hyvältä vaikutti näin alkuun kelkka. :) Kulutusosaa joutuu vaihtamaan. Ainakin liu´ut, ohjainraudat ja telapyöriä. Jos jollakin on kyseiseen kelkkaan ehjiä telapyöriä myynnissä, niin olisin kiinnostunut. Myös alumeeti rinkuloita voi tarjota kohtuulliseen hintaan..

    [​IMG]

    Ps. Kyllä joksus voi olla hankalaa tuo kuvan lisääminen. Aina muuttuu nuo ohjelmat ja sitten pitää miettiä miten se nyt tapahtuu, prkl..
     
  14. msl-83

    msl-83 Lynx enduro

    Tuli tänään irroitettua iskarit tuosta omasta sportista huoltoa varten. Etupukin kiinnityspultti oli mukavasti tehnyt liikkumavaraa toiseen liukuun prkl. Just kun ajattelin g-typen jälkeen ettei tarvii noiden ongelmien kanssa tapella.. Noh.. Pitää puslaa siihen sorvailla. Mites muuten onko kokemuksia kyseisen kelkan takaiskarin jäykemmästä jousesta? Iskarit on menossa simmitykseen ja mietin laittasko tuon jäykemmän vai sen löysemmän jousen sinne taakse. Harvemmin tulee kahdestaan ajettua..
     
  15. msl-83

    msl-83 Lynx enduro

    Nyt on R-evolla päässyt ajamaan jo muutaman satkun. Kokemukset ihan hyviä. Tuo tyhjäkäynti jää minunkin kelkassa korkealle ajon jälkeen, mutta tasaantuu kun vähän kaasua nykäisee. Iskarit simmautin, jonka jälkeen ajettavuus patikossa oli mielestäni todella hyvä. Mutta nyt muutama satakilometriä takana, niin tuntuu, että iskarit on löystynyt.. Onko mahdollista? Esijännityksiä en ole vielä tarkastellut. Ohjaus ehkä hiukan hakee reitillä. Koneeseen ja tehoihin olen ollut tyytyväinen. Kulutuksessa en ole huomannut merkittävää eroa entiseen g-typeen, joka oli samankokoisella koneella.

    Kahdestaankin on tullut kokeiltua kelkkaa ja emäntä sanoi, ettei lisäjakkaralla ole hyvä istua.. Parempi kuulema ilman lisäosaa. Ja kahdestaan ajettaessa etupukki pohjas lähes jokaisessa patissa. Takana on jäykempi jousi joka on tuntunut hyvältä.
     
  16. sacaali

    sacaali Ski-doo mxz 800

    Vs: lynx enduro sport -05

    Niinkuin tuosa jo kasi aikasemmin kyseli tälläsestä -05 endurosta, mutta ei paljoo palautetta tullut. Itellä on kiikarissa yksi enduro, mut onko se ostamisen väärti, onhan se varmaan parempi kuin mun nykyinen formula.

    Jos lähen tuota enduroa ostamaan mitä siitä pitää muistaa ehottomasti tarkistaa, kun ei pysty nyt etes koe ajaa?
     
  17. Dude

    Dude Well-Known Member

    Vs: lynx enduro sport -05

    Ennenki ehkä sanonu, mutta sanonpa taas. Molemmat kelkat omistaneena: Jos vain mahdollista, niin ota mieluummin -06 malli. Ero on suuuuuri... Kavennettu telatunneli ja sitä kautta kapeampi penkki, parempi ohjaustanko + koroke... Mee istuun ja notkuun sarviin johonki liikkeeseen josta kelkka löytyy :)
     
  18. Hahamo

    Hahamo re 600 e-tec 2009

    Vs: lynx enduro sport -05

    Joo ehdottomasti etsit mieluummin mallia -06 varsinkin jos sportti on vakio toki sportistakin saa eripelin jos on karkeampaa mattoa korotuspalaa ym laiteltu....itsellä 05 malli ollut jo vuosia ja olen kyllä tykännyt ja varmasti on formulaan verrattuna aika ISO harppaus :).
     
  19. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: lynx enduro sport -05

    Löytyhä se tämänki mallin topiikki.. Eli kuinka korkealla harjalla oleva matto tuossa sopii pyörii? Jääkö 44 korkeimmaksi..
    Olis tarkotus vaihtaa kesällä tai nytte talvella jo tuo pätkä pois ku ei sovellu minun käyttöön.
     
  20. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    Vs: lynx enduro sport -05


    No nytkun tämä on löydetty niin pistetään lisää kysymyksiä...
    Omaani(05 SDI 600) on etu iskareita hieman shimmattu tiukemmaksi ja etupää tuntuu aika mukavalta, jouset ovat oikeastaan ilman esikiristystä mutta silti vaimennus hoitaa homman ja se istuu ladulla ihan hyvin eikä pohjaa.
    Ongelma on nyt vain takana...olen kiristänyt etu pukkia ja takapukkia(enemmän etua..) mutta silti se pohjaa ja kun iskarit lämpenevät tuntuu että pohjaa aina vaan enempi. etupukin klikkeri oli viimeksi 3 asennossa mutta nyt tiukensin 4:een ja kiristin hieman etu jousta lisää(en ole vielä ajanut sen jälkeen).
    Hieman aavistelen että ei nytkään ihmeitä ole sille tehnyt joten onkohan ainoa vaihtoehto shimmauttaa hieman taka iskareita tiukemmaksi, onko jollain kokemusta asiasta ? Kuinka tiukalle jouset kannattaa laittaa,siihen astikko kun tuntuu että se alkaa pompottaa kun vaimennus teho loppuu ulosjoustossa ? (painan itse n80kg ajokamppeet päällä..)

    Miten sellainen kun Endurossa on takapukin iskari ilman lisä säiliötä niin jostain muka luin että siihen voisi sellaisen lisätä ? (kannattaako se ?)

    Voimansiirrosta saisin saman verran kysymyksiä kun siinä tuntuu olevan myös hieman parantamisen varaa mutta jätetään se toiseen kertaan(saa antaa toki vinkkiä :) )
    -TT-
     

Suosittele tätä sivua