Miksi Lynx

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Jannne, 10/8/06.

  1. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Tänne saapi perustella/selitellä hankintansa samaan tapaan kuin muillakin merkeillä.

    Se saa aloittaa joka on vasta hankkinut Keltuais Lynen... ;)
     
  2. jkomu

    jkomu GL360S

    Hyvä, suomalainen, kestävällä koneella ja 5900 sai arvoisensa kaverin :)
     
  3. €ncore

    €ncore Lynx Rave RE 600 HO -07, KTM EXC 125 -03

  4. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Ensikaudekksi vaikutti varmimmalta valinnalta, pitäisi olla jo pahimmat lastentaudit pois sekä alustan olla kehityskelpoinen. Ensi talvena sitten löytyy kaksi arktista kissaa, ilves ja lumileopardi...
     
  5. Antza

    Antza 800 etykki

    Sattui vaan sopiva yksilö olemaan myynnissä ja pitihän se ostaa pois.
     
  6. 250

    250 Well-Known Member

    no kävi niinku sulo vileenillä no kun sain halvalla :D
     
  7. cooper

    cooper zr 580 efi

    oli sopivasti myynníssä tämmönen lyne. kaikki viatkin on suurinpiirtein itestä johtunu ::)
     
  8. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Osu sopivasti kohdalle ja tuttua tekniikkaa. Tämä pätee meidän molempien lynxien kohdalla. Itsellä ei edes ollut lynxi suunnitelmissa seuraavaksi kelkaksi, mutta olihan toi pakko ostaa pois, kun kerran katsomaan sitä lähdin. ;) Olin suunnitellut jotain Yamahaa tai skidoota, mutta näin pääsi käymään.
     
  9. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    suomalainen, aina lynkeröllä menny ja varaosatki saapi täältä suomesta. ei tarvi ameriikoista katella niitä. mulla kulkee verissä rotaxin öljy.
     
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Ikäisistään/hintaisistaan ainoa jossa on Alusta isolla Aalla

    Edit: nii ja vaikuttaa se Lynskin menestys tuolla rossi puolellakin ja tuo matikan muotoilu
     
  11. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    ::)

    Noh kaikki lähti liikkeelle keväällä 2003 jolloin ajelin doolla.
    Eli tuolloin kävin parissa polle liikkeessä ja tuloksena oli toisessa aivan sika väliraha ja toinen myyjä oli vaan rasittava ja leuhka pelle eli antipa olla!
    Sitten skippadoo puolella sama asia eli ei onnistunu skidoon vaihto skidooseen eli eivät ymmärtäneet oman merkin päälle ???
    Jammu ei käyny mielessäkään eikä käy vieläkään, kun olen niitä masokisteja jotka tykkää patikoista.
    Sitten kävin kolmessa lyne liikkeessä. Ekassa älytön väliraha, toisessa se tippu jo tonnilla ja kolmannessa tippu taasen tonnilla ja näin kauppa oli valmis syntymään eli yli tonnin halvemmalla lähti lyne kuin mikään muu.
    Ja nytten olen tehny kolmet kaupat kyseisen kauppiaan kanssa eli kyseinen kauppias on vaihtanu aina halvemmalla kuin muut ja siinä sivussa todella mukava ja asiallinen. Eli minuun vaikuttaa myös todella paljon kauppias eli jos saan asiallista palvelua niin se on jo kauppiaalle enemmän kuin puoli voittoa... näin ollen olen jopa valmis siitä pikkasen maksamaankin.
    Toisekseen olen tykästynyt lynessä tähän että se on kotimainen. Samoiten takuu asiat on hoitunu mallikkaasti ja todella nopeasti.
     
  12. Kaks-Seiska

    Kaks-Seiska Lynx 5900

    Olin varmaan jotain 5 vuotta vanha kun tuo meidän lynä käytiin ostamassa, eli ei itselläni varmaankaan oo ollut mitään vaikutusvaltaa kelkan valintaan. Mutta sanoisin että asiallinen työkelkka tuo on verrattuna muihin samanikäisiin vehkeisiin. Seuraava kelkka, jos (kun) joskus tulee, niin en mene vannomaan että se lynksi olisi.
     
  13. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Sattui kerran silmään yks vanha halko tuolla kaverin kotopaikassa ja muuan vuos myöhemmin kuulin notta omistaja olis poistunu taivaallisemmille hangille kruisaileen niin se annettiin mulle nimellistä korvausta vastaan jotta se ei pilaantuis käyttämättömänä sinne. Sillä mieliin sen sain että pitäsin sen tallessa, kaverit ko sopii niin se pitää. Sitten on oltu lynxin kanssa kimpassa viimeset kolme vuotta. Lynxin muuten halusin siksi ko se on aikanaan iskostunu mieleen oikeana kisakelkkana ja tiesin tämän kyseisen mallin vielä olevan joku vanha kisavehje. Lynxin saapi kotonaki korjattua jos vain omistaa hitsauskoneen ja rautakangen. On korjailtu katkenneita palloniveliä ja murtumia rungossa. Varaosia saa todella helposti jopa ihan rautakaupasta. Että käytännön sanelema raaka käytettävyys, laite joka ei vierasta hankaliakaan suorituksia. Uusissa lynxeissä samaa verta yhäkin, merkkiuskollisuudesta nyt ei voida puhua mutta kyllä lynxi on tällä hetkellä valmis kelkka jos meinaa oikeasti ajaakki sillä kelkalla. Kaiken saa rikki ja skiitojaan kateellisesti puolustavat tuntee nyt lämpöä sydämellään kun lynxi hajoaa ennen skiitoa, siis kuulemma. ;)

    e: vähän asiavirheitä korjasin ja lisäsin tekstiä.
     
  14. Pollari

    Pollari Guest

    Hieman OT: Minäkin olen juurikin samaa mieltä! Tosin, paikallisen Skibbadoo ja Lynkerön myyjä on mielestäni hieman erikoinen. Mutta, onneksi kaupan viereen tuli toinenkin kauppa, jolta sitten Isäntä löysi tämän nykyisen pelin. Saatiin -90 vuosimallin Lynx 5900:sta 2000€! hyvitystä, joten kaupat pääsi syntymään.
    Ja myyjä on tässä kyseisessä liikkessa varsin mukava ja asiallinen. Helppo kysellä kaikenlaisia pöljiä ja vähemmän pöljiä kysymyksiä :)
    Lisäksi, kaupan päälle saatiin kaikenlaista roinaa.
     
  15. Jamppa

    Jamppa Well-Known Member

    Suosi suomalaista. :D Ei vaan mitä kavereiden lynxejä ennen kokeilin, ni rupes itelläki polttelee et pakko saada. ;D Ja onhan tuolla ero entiseen yammuun ku yöllä ja päivällä!
     
  16. Hespe

    Hespe #103

    Onhan noita jo pari ollut.
    Kotimainen, hyvä ajaa, ei mitään isompia vikoja, huollot pelaa ja varaosat löytyy kiitettävän nopeesti.
    Ja se vaan miellyttää, ainakin tällähetkellä ;D
     
  17. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Länksimiehiä ennen oltiin, kampe pommin varma, ei vikoja ja huoletonta menoa ja tosi tyytyväisiä oltiin. ei ollu merkinvaihto suunnitteilla. Uudempaa ku aloin laittaan en kuullu 'asiantuntijoilta' oikein muuta ku että viimeistely huonoa ja vehkeet työnnetään keskeneräisenä orvolle ostajajalle... nyt ajellaanki sitte saman virman känädän tuonnilla, saapa nähä josko joskus tulevaisuudessa vielä länksillä...
     
  18. LamsiA

    LamsiA ?

    no viime syksynä oli jo pakko saaha oma kelkka että kerkeää johonki eikä olis aina isän kelkka rikki ;) nuo lynxin kooprat oli hinnan puolesta sopivia, niissä on luotettava tekniikka ja aina oon lynxmies muutenki ollu. ;)
     
  19. RAVE RC 600 SDI

    RAVE RC 600 SDI Lynx Rave RE

    On ollu polarista ja ski-doo:ta sekä ajanu kaverin catilla mutta ei ole vielä semmosta laitetta löytynyt joka olisi antanut aihetta edes ajatella merkin vaihtoa... ja olen kuitenkin ainoa meidän porukasta joka ajaa lynellä! ;)
     
  20. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Tolppa keula V-Maxin jälkeen tämä G-Typeni on unelma ajella. Vaihdoin liikkeestä vajaa vuosi sitten enkä kadu.
    Huollettavat WP:t kaikkialla ja edessä vielä klikkeri säädöillä, alusta toimii mun vauhdille riittävästi. Vain yksi "lähellä" kävi potku selälle, kun taas '05 talvella 1.5kk aikana V-Maxi antoi 2:sti potkun selälle ja se viritti ajatuksen että nyt riittää.

    Joustoa voisi telastossa olla enemmänkin, mutta asiansa ajaa hyvin. Jos sitten seuraavassa kelkassa (todennäköisesti Bombardier) enemmän joustoa.

    Kuulemma varmatoiminen ja taloudellinen motti tämä Type494, ja kyllä, ennenkaikkea ihastuin viime talvena (eka Lyne talvi, ~1800km) tämän polttoaineen kulutukseen.
    Kaikki talven ajot/tankkailut "ylhäällä" ja viime talven keskikulutus ajoillani 18.9L/100km !!!

    Yleensä ajelin parin kaverini kanssa, eli samaa vauhtia mentiin, ja esim. kaverin SD MXZ 600 '00 vei 22-25L/100km, toisen 3-Cyl Polle vei ~30L/100km ajoillamme.
    Kyllä annan sen verran arvoa pienelle Lynxin kulutukselle nykyisillä bensan hinnoilla että ajan tulevankin talven tällä kelkalla.

    Ja onhan tämä kotimainen.  :)
     

Suosittele tätä sivua