Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä PKE, 13/12/07.

  1. jimbo

    jimbo Ski-doo MXZ ID

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori


    Kannattaa kokeilla vaikka Global Mapper ohjelmaa. Sillä saa kuvat saa näppärästi päälleikkäin.
    Vielä kun laittaa mustan värin transparentiksi, niin nykyy karttakin alta ;D
     
  2. Leppis

    Leppis Entinen retkikelkkailija

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Pojat senkuin modailee ja pappa ajelee 40 egen reittikartan avulla niin lapissa kuin myös ensiviikolla Ruotsissa. 8)
    Ja eipä meikäläinen harmaatukkainen homenäppi modailla osaakkaan, pitää käyttää valmiita tuotteita. ;D ;D
     
  3. Z52

    Z52 Member

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Sain tuon Pyyttonin avulla haettua karttapaloja Karttapaikalta, mutta en saa Img2ozf- ohjelmaa tunnistamaan niitä OZI:lle kääntämistä varten. Nuo kartat latautuu "LaboPhotoExpress.PNGFile" tiedostoina tuolla Pyyttonilla. Käännösohjelmassa on valikossa mm. .png tiedostomuoto. Latautuuko nuo kartat nyt sitten väärässä muodossa vai ? Kukahan osaisi / viittisi tehdä selkokieliset ohjeet, miten nuo maastokartat saa muunnettua PhotoNaville ? Alkaa kelkkareissu häämöttää ensi viikolla ja olisi hienoa jos tuon PhotoNavin saisi valjastettua avuksi !
     
  4. MrJuppe

    MrJuppe Guest

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Joo eihän tolla kait muuta käyttöä,mutta kun tuolla toisten mukana kulkee itselle vieraita reittejä ja uria,nii kiva katsella kotona ajan kanssa,että missä sitä tuli oikein päivän aikana liikuttua.Jotain karttaa ehkä vois sitten tulostaa tästä itselle,mutta eipä tällä tosiaan suunnistuksen kanssa mitään tekemistä,ainoastaan reitin tallenusta.
     
  5. jimbo

    jimbo Ski-doo MXZ ID

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Eikös *.map tiedosto pitäisi aueta suoraan Ozilla ilman mitään käännöksiä?
     
  6. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Niinpä. Aina ei kannata säästää väärässä paikassa. Varsinkin kun Mikaelin mainiot reittikartat toimii hyvin myös näissä Photonav ja Hakkapeliitta laitteissa.
    Ja opastaa (halutessa) jo hyvissä ajoin risteystä selkeällä nuolella, että kumpaan suuntaan pitää kääntyä. --> Ei tarvi pysähtyä ja alkaa tihruttamaan / selaamaan ruutua...

    Mulla myös Ozi tuossa, mutta eipä se ole sen jälkeen auennut, kun viime talvena Micken kartat asentelin.
     
  7. Yamkam

    Yamkam AC XF -13

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Tuohan kuulostaa hyvältä. Mulla ollu väärä käsitys, että niitä ei sais sinne. Minkäs ohjelman päällä Mikaelin kartat sulla on Photonavissa.
     
  8. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Garmin Mobile XT for Windows CE v5.00.20w
    Pikku jumpaa vaatii, mutta google on täynnä ohjeita.
     
  9. Åkerman

    Åkerman Sledless

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Lihavoitu kohta googleen ja minulla ainakin tuli toiseksi hakutulokseski hyvinkin mielenkiintoinen sivu nimeltään ipmart ;)
     
  10. Yamkam

    Yamkam AC XF -13

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    joo, pelit lähti heti käyntiin ;D

    Taisi ensi yö mennä Garminin kimpussa :p
     
  11. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Heti aluksi, anteeksi tyhmyyteni, mutta voisiko viisaammat hieman valaista. Sain kuin saikin omaan photonaviin garmin xt:n toimimaan, mutta eihän siinä nyt ole minkäänlaista karttapohjaa. Niin löytyykö netistä yhtä "edullisesti" myös jonkinlainen tiekarttapohja kuten photonavin omassa ohjelmassa oli, että vois etes autossa käyttää? Maastokartat vissiin tarttee ostaa kuten oikeeseenkin garminiin? Vai miten nuo Mikaelin mainostetut kartat toimii - tuleeko sieltä vain pelkät kelekkareitit vai ihan välttävä maastokarttakin jossa reitit näkösällä?
     
  12. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Mikaelin reiteissä tulee basemap myös mukana. Siis pohja jota voi käyttää reittien kanssa. Mitää maastoja siinä ei kuitenkaan ole vaan on tuommonen perus missä näkyy tiet ja ne kelkkareitit tietty.
     
  13. HAPPYHILL

    HAPPYHILL Well-Known Member

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    KAIKILLE ASIASTA INNOSTUNEILLE TIEDOKSI!!


    VERKKOKAUPPAAN ON TULLUT ENNAKKOTILAUSMAHDOLLISUUS PHOTONAVILLE.


    sitten oisin kysyny että onko jollain tiedossa joku ohjelma jolla voisi katsella karttaa (ihan tiekartta riittää) ja merkata siihen poi ja siirtää se helposti naviin.Katsoin tuota poi edit english versiota(neuvottu verkkokaupassa) se olisi tosi helppo voi selata google mapsissä ja sitten vain poita peliin ja siirretään ne koneelle mutta ainakaan tuo ei toimi photonavissa(tai minä en kyllä saa sitä toimimaan)jos olisi joku vastaaava ohjelma.Tuo ohjelma löytyy www.poiedit.com/downloads.

    Jos jollain on aikaa tai viitsimystä auttaa niin olisin kiitolinen.
     
  14. HAPPYHILL

    HAPPYHILL Well-Known Member

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori


    Itse itseä toistaen
    Saiskohen ton my poi managerin jollain toimimaan niin että se siirtäisi poit photonaviin josta ne vois sitten ottaa esille suosikki taulukosta. Sillä voisi merkata kaikki kriittiset kohdat reiteillä helposti ja nopeasti tai onko olemassa jotain vastaavaa ohjelmaa joka toimisi photonavissa??
     
  15. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Tuo verkkokaupasta halvalla saatava photonav ei taida olla kuin 3.5" näytöllä. Silloin joskus tuo ahvenanmaantarjous oli sille 4.3" näytölle. Harmittaa ko ei tullu hommattua sitä silloin.
     
  16. HAPPYHILL

    HAPPYHILL Well-Known Member

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    No perskeles äijähän oli ihan tarkkana mä en ees huomannu mulla on tosiaan tuo isompi mutta eipä silti ole hinnan kiroissaan kun on aika helposti muokattavissakin.
     
  17. HAPPYHILL

    HAPPYHILL Well-Known Member

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    oiskos jollain tietoo mistä saisi uuden tupakansytytinlaturin vanha hajosi sattuman summana.

    Tarviis siis sen 5v ulos ja 12 dc en haluaisi suurentaa virta-aukon kokoa kuten joku oli tehny(nokia) eikä myöskään ubs-liitin varmaan mahdu laite on otterboxin kotelossa vai onko jolain jotain muuta tietoo.

    Kiitän tiedosta jos jollekin on tullut hankinta eteen.
     
  18. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Jos tuo näyttö käy pieneksi...

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=60392.0
     
  19. HAPPYHILL

    HAPPYHILL Well-Known Member

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Kerroin että minulla hajosi laturi ja sitten luin viestiketjua ja joku oli siellä laittanut vanhan nokian laturin tilalle.Sitä myös suosittelivat verkkokaupassa koska ap laturia ei ole kaupan vaan ainoastaan ubs ja se ei taas koteloon mahdu.

    Tynkää liitin paikalleen ja minä epä uskoisena tein neuvojen mukaan ja vot liitin halki :'( , näyttö ei näy kuin hailakkana.Nyt sitten kokeilemaan saako kortille rakennettua johdoituksen itse.


    SIIS TIEDOKSI JOS SINULLA ON PHOTONAV 4,3" RUUDULLA älä laita siihen vanhaa nokiaa.


    Vaan neuvoisin katkaisemaan vanhasta laturista kulmaliitin johdonpään ja liittämään sen vanhan nokian laturin johtoon näin ollen ei käy samaa hunaria kun mulla.

    Jos halajaa alkuperäistä laturia siis tupakansytytin niin verkkokaupan neuvo on heitä laite (siisnavigaaaaaattori) roskikseen ja hanki uusi (ei ole hinta hirveä mutta vaiva taas kaiken merkitsemiseen uuteen laitteeseen panee kyllä käyrät nousemaan).
     
  20. Yamkam

    Yamkam AC XF -13

    Vs: Monikäyttöinen auto GPS navikaattori

    Kokeilin Photonavia mtb-fillarissa. Akku kesti n.50min navikointi päällä. Aika hyvin kuitenkin.
     

Suosittele tätä sivua