Seriffin taksalaskuri

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Leader Dog, 31/12/07.

  1. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/pages/346EC1B6650EA748C2256BB5003FD54C
     
  2. 700efi

    700efi joku lossi

    melko kätevä laskuri
     
  3. znood

    znood Guest

    LP:n saisi lopettaa ja siellä olevat poliisit siirtää ratkaisemaan oikeita rikoksia
     
  4. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Miksi?
     
  5. znood

    znood Guest

    joo, mutta monissa maissa ei ole erikseen liikennepoliisia ja sielä asiat pelaa ihan yhtä hyvin

    pari mietettä:
    - tavalliset poliisit pystyvät valvomaan liikkuessaan liikennettä samalla ja törkeät ylinopeudet pystytään pitämään samalla tapaa hallinnassa
    - myös normaali poliisi pitää puhallusratsioita ja valvoo liikennettä, mutta ei pidä ns. kyttäyskeikkoja
    - itse poliisissakin LP on halveksittu paikka työskennellä sakotussääntöjen takia

    ps. LP:ssä poliisien arvokkuus ja ylenemismahdollisuudet määritellään sen mukaan kuka sakottaa eniten(ja tämä ei ole mikään vitsi/heitto)
    ps2. en kaahaa/vaaranna liikennettä
     
  6. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Nuo stanan peltipoliisit ne vasta vituttaa.
    Ensin pölijät ajaa alle nopeusrajotuksen ja sitte vielä polkevat jarrua pöntön kohalla!
    Ilta menny TT 720:ta värkkäämässä, pöntön varottimet sisässä. :)
     
  7. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Just joo.
    Ja mietteisiin vasta argumentteja
    - Tavallisilla poliiseilla ei riitä resurssit valvomaan enää liikennettä, muu työ pitää ihan tasan tarkkaan työllistettynä
    - Juu, kyllä pitää puhallusratsioita, sun muita, mutta ne ns. kyttäyskeikat, on normaalia valvontaa. Ajatko kenties itse humalassa ja tunnet valvonan kyttäämiseksi? Itse en ainakaan tunne sitä kyttäämiseksi.
    - Tätä en ole kuullut ennen, vaikka suvussa on poliiseja, joista jopa kaksi on LP:ssä töissä. Toinen on vesi/kelkka puolella ja toine kesät prätkä hommissa. Ja kumpikaan ei ilmeisesti nauti halveksuntaa   :eek:

    ja toi ps. on täyttä paskaa (eli on sulta vitsi/heitto) ei siellä todellakaan määritellä ylenemis mahdollisuuksia sakkojan määrän mukkaan, siellä käydään poikakulta, kouluja, joiden mukaan yletään..
    ps2. hyvä, ettet kaaha/vaaranna liikennettä, en minäkään  ;)
     
  8. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Eikös LP:llä kuitenkin ole jonkin sortin sakkokiintiö?
    ...et siis pitäis antaa tietty määrä sakkoja tietyssä ajassa..

    Allekirjottaneelta otettiin kortti kuukaudeks pois kun 2 poliisia (LP) arvioi mulla olleen ylinopeutta..
    Mitään todisteita asiasta ei ole..

    Yks paikallispoliisis oleva tuttu oli sitä mieltä et olis pitäny antaa korkeintaan (kirjallinen)huomautus jos ei ole mitään todisteita rikkeestä..
     
  9. Masai

    Masai Well-Known Member

    Joo kyllähän se pitää olla virallinen mittaus millä se nopeus todetaan! Ei siinä mitkään kuun kierrot sun muut ole päteviä.
     
  10. znood

    znood Guest

    on
     
  11. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Hyviä provoja :-*
     
  12. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    melko kalliilta näyttäs jos ei viitsis noudattaa liikennesääntöjä :eek:
     
  13. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Noniin... Nytpä tulikin sellainen keskustelunavaus, että en kertakaikkiaan malta olla kommentoimatta.

    Luulen, että täällä kirjoittavasta porukasta minulla on mahdollisesti suurin ja paras kokemus Liikkuvasta poliisista. Niin valvovana yksikkönä, kuin työpaikkanakin. Neljäs vuosi paukahti LPn kirjoilla just täyteen.

    Ensinnäkin Nenoselle, tuosta sakkokiintiöstä, joka kuulemma on olemassaoleva asia. Kummallista, että kaikki siitä kyllä puhuvat ja joka jannu tuntuu siitä niin kovasti tietävänkin, mutta en sitten minä, joka kuitenkin lähes päivittäin LPn toimiston ovea heiluttelen edestakas.. Minun käsitykseni mukaan ainoastaan yksi asia on pyritty kiintiöimään ja se on vuotuisten puhalluskokeiden määrä, tarkoittaen juurikin sitä, että enemmän pitäisi vieläkin puhallutella. Ja TÄMÄN asian tarpeellisuudesta lienee kellään vähänkään täyspäisellä ei pitäis olla mitään mussuttamista. Tai no, onhan niitä, jotka osoittavat mieltään myös siinä tilanteessa, kun rutiiniratsiassa puhallutellaan, mutta nämä onneksi edustavat todellista vähemmistöä.

    Sitten seuraava asia znoodille. Mitenpä arvelisit liikenteenvalvonnalle käyvän, jos LP, eli liikenteenvalvontaan erikoistunut porukka ihan oikeasti lakkautettaisiin / sulatettaisiin?? Voisi käydä niin, että kaikki liikenteen taparikolliset, rattijuopot ja kaaharit kokisivat ihmeherätyksen ja palaisivat ns. ruotuun.. Toisaalta, voisi käydä myös niin, että meininki ei ainakaan nykyisestään paranisi.. Voisipa käydä myös niinkin, että LPn pojista perustettaisiin kuitenkin liikenteenvalvontaryhmiä, jotka lähes samalla tavalla valvoisivat liikennettä, valvonta-alueen ollen kuitenkin nykyistään huomattavasti suppeampi. Ei silti, tiedän kyllä monia, jotka hyvin mielellään näkisivät lehtiotsikon: "LP lakkautetaan". Vaan uskotteko sitten, että esimerkiksi perjantai-iltana jonnekin huusan kuuseen riittäis partiota rattijuoppoa tavoittamaan? Tai, että kevätsesongin aikaan kelkkareiteillä puhalluteltaisiin..

    Sitten kolmantena tuosta LPstä halveksuttuna työpaikkana: Oletko znood päivääkään työskennellyt LPssä? Konstaapelina tai vaikka toimistosihteerinä?? Itse ainakin koen, että meikäläistä ja muuta meidän ryhmää ei ainakaan isommin halveksuta tuolla maailman turuilla. Tulee nimittäin liki päivittäin käytyä eri piirien poliisilaitoksilla ja ainakin tähän asti ollaan oltu hyvinkin tervetulleita. Luuletko juuri, että toimenkuvani liikenteenvalvojana ja sitäkautta joskus myös sakottajana tekee minusta jollain tapaa halveksitun yksilön tässä poliisiporukassa?  ;D

    Ja lopuksi vielä znoodin esitykseen, että LPn poijjaat laitettaisiin ratkomaan todellisia rikoksia..

    Kumman luulet olevan todennäköisempää? Sen, että joku murtautuu yöllä kotiisi ja pahoinpitelee/raiskaa/tappaa sinut.. Vai sen, että jonain päivänä joku rattijuoppo tai muutenvaan kaahari ajaa sinun ylitsesi tuolla tienpäällä?

    Hieman oli provokatiivisia nuo meikäläisen kommentit, mutta mielestäni tiettyjä harhakäsityksiä pitää joskus myös vaivautua oikomaan. Eli olisihan tämänkin topikin voinut jättää oman onnensa nojaan, tyyliin, uskoo ken tahtoo, mutta joukossa voi kuitenkin olla myös niitä, jotka oikeasti uskovat esitetynkaltaista puppua, joten siksipä vastailin, vaikka ei tapoihini kuulukaan.

    Ja ainakin tämäntalven ensimmäiseltä kelkkavalvontareissulta ei meikäläisellä ole mitään pahaa sanottavaa. Kaikki oli niinkuin pitikin. Ja luulen, että käytyjen keskustelujen perusteella myöskään meikäläisen asiakkailla ei pitäisi olla isompaa arvosteltavaa. Hommat kun voi meidänkin puolelta hoitaa niin monella eri tavalla... Hyvää talven jatkoa.

    Kiitos ja Anteeksi
     
  14. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Aamen. :)
     
  15. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Tuon sakkokiintiön tuossa jo kommentoinkin, joten laitanpa pari riviä tuosta jälkimmäisestäkin..

    En tiedä, minkä periferian alueella olet tuollaisen "joutunut" kokemaan, mutta pari asiaa tuli mieleeni..

    Paljonko LPn poijjaat arvioivat ylinopeudeksi? Jos kortti lähti pelkästään ylinopeudesta, niin tällöin ylinopeutta on ollut noin 40+ Km/h.. Ja ainakin meidän palkisilla nopeudet todetaan tutkalla, laserilla tai keskinopeusmittarilla, eikä millään helmitaululla. Noissa edellämainituissa värkeissä ei nykyään ole olemassa mitään tulostinta, jolla se nopeus voitaisiin printata asiakkaalle. Ja miksipä olisi. Jos olisi printtiä oikein ojennettavaksi asti, niin ne samat, jotka pitävät nykyisiäkin nopeudenmittausvälineitä ja niitä käyttäviä poliiseja epäluotettavina, pitäisivät sitä printtiäkin todennäköisesti väärennöksenä tai vähintään paskapaperin arvoisena lappuna. Kyllä siellä autossa istuvat konstut tekevät sitä nopeudenvalvontahommaa aivan sillä samalla virkavelvollisuudellaan, kuin kantavat sitä häiriköivää juoppoa koppiin rauhoittumaan. Eli vaikka niitä lukemia ei koneelle välttämättä jääkään, niin sitä varten meille tuollainen melko raskas velvollisuus on harteille lyöty. Loppupeleissä, erimielisyysasioissa nuo asiathan sitten käsitellään käräjillä, eli sinne voi epäselvässä asiassa mennä asiaansa hoitamaan. Sehän on sitten erinäisten oikeusasteiden tehtävä pohtia, onko poliisin tekemä virkatoimi ollut oikea, vai onko sakkolappuun kirjoitettu pelkkää soopaa..

    Ja vaikka näitä nopeuksia päivittäin mittaillaankin, niin melko vähän meikäläistä on tuolla käräjillä todistajana tarvittu.. Onneksi.
     
  16. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Mullahan on tästä kokemusta, sain syyttä suotta sakot, riitautin asian ja se meni oikeuteen. Siellä ei syyttäjä pystynyt toteen näyttämään asiaa ja se kaatui.
    Ja kaikki vaan yhden jääräpäisen konstun takia.. No, valtio menetti aika kasan rahaa tässä pelleilyssä.
    Et jos tuntee tulleensa kaltoin kohdelluksi, kyl ne siel käräjilä asiat ratkasee.
    Tässä viel linkki tohon mun tappauksee:
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=8092.0#top
     
  17. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    No mutta näinhän se asia ihan oikeasti meneekin. Ei meikäläisellä ole varaa, eikä intoa ruveta tuolla tienpäällä paskajuttuja leipomaan.. Kyllä sitä töitä saa tehdä ilman ylimääräisiäkin kierroksia. Vaan melkeinpä voin sen luvata, että kun itse väännän jonkun jutut, niin olen tasan varma tekemisestäni. Senverran korkealla on nimittäin terä mulla, että entiiänpäälle ei tarvi alkaa isommin reuhaamaan.. Sitäpaitsi, ei ne ylinopeudet, turvavyöttömät sun muut ole vielä tähän mennessä tuolta tienpäältä loppuneet, vaikka joku onkin joskus läpikäsien päästetty, kun ei ole oltu 100-varmoja.
     
  18. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Tiedä noista sakotuskiintiöistä, mutta tämän vuoden valtion talousarviossa on budjetoitu sakkorahoja tulevaksi 85 000 000€. Kai jostain löytyy erittley miten tuo koostuu, mutta aivan näpsäkkä potti joka tapauksessa. Muitakin tuloja ja menoja voi tarkastella http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2008/vm_2008.html .

    Muutenkin viime aikoina liikenteenvalvonnan yhteydessä puhutaan melkoisen paljon eri valvontamenetelmien tuotosta eikä niinkään niiden turvallisuutta edistävistä(?) vaikutuksista kuten http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/08/553207

    Muutenkin kaikkea mielenkiintoista valvontaan liittyvää juttua liikenteestä ja vähän muustakin. http://www.skannerilehti.net/cgi-bin/cgiwrap/skalehti/sauna/YaBB.pl?board=turtek


    Itse valitettavasti olen joutunu LP:n kanssa tekemisiin muutaman kerran ja kyllä noita konstaapelejäkin riittää moneen junaan, osa kolkuttaa resiinalla perässä ja jotkut jääneet kokonaan laiturille ;D Tässä vielä todettakoon että kyllä sinne mukaan mahtuu aivan asiallistakin porukkaa, mutta valitettavasti noita texas rangereita on liiankin kanssa joukossa.

    Puhalluttaminen on tietysti aina Ok, mutta eipä sitäkään ole kohdalle sattunut 14-vuotisen autoilu-uran aikana kuin kerran. Nopeusvalvontakin on tarpeen, tosin siinäkin puuttumiskynnys voisi olla kumpaankin suuntaan joustava kelien mukaan. Sen sijaan nopeusvalvonnan kohdentaminen tuntuu usein varsin älyttömältä; kuka muistaa viimeksi nähneen ratsian koulujen, päviäkotien tms. lähistöllä? :mad: Tuonne maanteille sen sijaan tuntuu resursseja riittävän varsinkin kauniille kesäpäiville esim. kemi-roi välillä on ollut jopa 3 tutkaa kerralla mitä parhaimmilla keleillä ::)
     
  19. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Ylinopeussakko aina väh. 115 € ?? alta olevie lukemia on parille tutulle kyl kk:n sisään ropsahtanu( 70€ ja 100€)Peltipoliisista vielä
     
  20. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    Hmm, onpas pojalla pokkaa kirjoittaa "tosiasioita"!

    Jännä aina nähdä, miten nämä nettikeskusteluissa ihan satavarmat asiat kääntyy parissa tunniksi pelkäksi kukkupuheeksi :-[

    Pakko kysyä, että mikä on herra Znoodin lähde?
     

Suosittele tätä sivua