Suositelkaa kenkiä

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 24/2/06.

  1. makke

    makke Well-Known Member

    mites snogearin kengissä koot ku lukee että 14 vastaa 34sta???


    edt.jos vaikka opettelis ensin lukeen nii ei rtarttis kysellä tyhmiä ;D
     
  2. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Oon kävellykkin noilla, mutta en tosiaan ole käyttäny pääsääntösesti ulkoilukenkinä. Oot vissiin ite sitte käyttäny niinkö vapaa-ajallakin enemmänki, eipä siinä mukavahan se on jalasa tuo scottilainen, mutta tosiaan ite en ole nii hirveesti piettäny muutako kelkkailessa. Joskus tulee pietettyä ku pihala tekkee hommia.
     
  3. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    No niin..tänään pääsin kokeilemaan snogearin ja ixs:n kenkiä.Snogear tuntu mukavalta jalassa ja on varmasti lämmin mutta eise kyllä jalkaa tue juuri yhtään.Ixs (oisko malli ollu powder king) tuntu kans jalalle hyvältä,kummatki kengät sen verran kapiammat kuin mitä nuo lumilauta tyyppiset että sopivat ihan mallikkaasti astimille.Ixs tukee nilkasta ainakin jonkinverran joten taijan kallistua nuihin ixs:n.
     
  4. JassoX

    JassoX Dragon 700 cfi -07

    Mitä mieltä snowgearin kengistä? Pitäskö olla veden pitävät? Itse ostin kengät ja ensimmäinen reissu ja toinen jalka märkänä. Taytynee käydä liikkeessä kyselemässä jatkotoimenpiteistä.
     
  5. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Oiskos kellää kokemusta noista iXS octane ja pwder king kengistä? Hinta ois ainakin hyvä ja vedenpitävätkin pitäis olla.
     
  6. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Ite hommasin tuommoset Octanet tässä vähän aikaa sitten. Kertaalleen olen kerinny pitää ajohommssa. ... joten kokemusta ei oikein viellä ole. Ovat kyllä tukevat(ehkä vähän liiankin), mukavat jalassa ja sopivan kevyet. Saa nähädä sitten että pehmeneekö ne kuin paljon kun saa sisäänajettua kunnolla. 

    Vähän miinusta pitää kuiten antaa:  Tuo varsiosa sais olla ohuempi. Ainakin mulla kun ajan seisaaltaan niin ottaa varret kengistä kiinni telatunnelin kylkeen. Näin ollen pitää jalkoja pitää vähän reunenpana astilaudoilla kuin mihin on tottunu.
     
  7. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Ite osti tälle talvea Snow Peoplen Racing kengät..
    Ekat metrit ainaki tuntu hyviltä!
    H.115€
    Erittäin tukevat ja mitä nuita tuon tyyppisiä koittelin nii ehdottomasti jäsyimmät ei ne kevyimmät mutta varmasti juurikin mun rempula nilkoille hyvät ja siihen käyttöön hyvät mitä kelkalla teen eli reittiä ja umpista..pohjassa ok.kuviointi sekä pohja paksun tuntuinen jos sattuu hyppyjä tekemmään ja luulempa että lämpöisetki ku ohkasella sukalla oli jalat kuumat! :p
    [​IMG][/img]
     
  8. Zeego

    Zeego mxz 500 -01

    Kertokaas aloittelijalle,

    Tekeekö tourinki tyyppisillä prätkäkengillä http://www.mp-asu.com/eng/?sivu=index&nayta=tuotteet_moottoripyora_eng&valinta=pyoramartesaappaat
    reittiajossa mittään? kylmä niissä tuskin tulee ja vettäkin noi tuntuu pitävän ihan kivasti. järin tukenvathan noi tieten ei oo.
    Krossi kengäthän ne vissii paremmat ois... Mut onko kellää kokemuksia ko. kengistä tai vastaavista?

    Toinen vaihtoehto mikä komerosta löytys ois lautakengät, mut ne vasta jäykät onkii. lähentelee laskettelumonoa kun ne tarkotettu siteitiin missä jalka vaa polkastaan kii lautaan eli ei oo perinteisiä remmejä edessä.
     
  9. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

  10. Mara**

    Mara** Lynx Rave, Ski-Doo MXZ

    vectorit hommattu alle messuilta :) tosi hyvä pito ja tukeva jalalle ::) kohtuu lämpönenki
     
  11. #63

    #63 lynx rave -07/ Lynx x-trim etec!

    oxtar space:t tuli postissa, miehlusan tuntuset kengät.. hintakaan ei ollu paha (n.160€) :)
     
  12. 325

    325 Lynx- sano lapinmies ja pyörty

    Kaikenlaisia kenkiä on tullu tekstattua ja kateltua ja katottu vierestä kavereilla niin kummasti se vain taas piti nuo Vectorit hommata.

    - Lautakenkissä tuntu olevan liian lyhyt varsi, muuten hjuvat
    - Oxtarin kengissä menee remmit poikki ja ei kestä saunomista ku pienenee pari numeroa saunareissulla ::)
    - muut merkit tuntuneet hieman Kuopiolaisilta lörtsyiltä parin käyttökerran jälkeen.
    - Meindl Taiga ym. vaelluskenkä vois olla kans hyvä mutta niissä ei ole oikein suojaa etusäärelle.

    Edelliset Vectorit kesti 4 vuotta kesä ja talvikäyttöä.
    Musti sano että makuasioita nämäkin kuomaseni.
     
  13. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Nauhasoljet pilkoo penkin nahkan, en suosittele. Tai jos iskä on nahkuri.
     
  14. 325

    325 Lynx- sano lapinmies ja pyörty

    Eli ainoa oikea kenkä on Vector. ;)
    HMK:t ku olis korkiammalla varrella niin nekin vois olla yhet tanssikengät.
     
  15. J.J.A

    J.J.A Well-Known Member

    Pitäis nyt ostaa uuet kengät ja ei oikein tietoa mitkä olisi sitten hyvät?viime talvena kun jääty jalat niin monee otteeseen.
     
  16. Aqu

    Aqu IQ RR

    Tämän topicin kun lukaset läpi niin löytyy tietoa... Jos ei rahasta ole kiinni niin HMK:t tai sitten noi Vectorit. Riippu tietenkin että minkä tyylistä kenkää haet...

    Itse kävin hakemassa Diadoran Stone 3:set EMC:ltä. Testaamaan en ole vielä päässyt, mutta hyvää olen noista kuullut... Ja ei ole pahan hintaiset siellä tällähetkellä...
     
  17. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    26 sivua jauhettu kengistä ja nykkö ei sit löyvy :eek: :eek:
     
  18. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Onkohan kaikissa oxtarin malleissa sama ongelma? Ja minkä vuotiset vai onko sillä mitään merkitystä?
     
  19. Mara**

    Mara** Lynx Rave, Ski-Doo MXZ

    minkähä moisia sukkia tossa vectorissa pitää olla ettei olis aina jalat märkänä ::) ::)
     
  20. stm

    stm Well-Known Member

    Jotku yrheilu/retki-sukat vois olla ihan påp juttu. Semmosilla olen ite menny jos ei ole normi tennis-sukat riittäny. HMK:ien kanssa ei ole ollu ongelmia vielä. Kuivat ja lämpimän tuntoset on koivet aina vaikka olisivat kostuneetkin (tämäki vain hiestä)
    :)
     

Suosittele tätä sivua