Yamaha Phazer -07--->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä unppi, 25/9/06.

  1. znood

    znood Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Voi pommi tota phazerin pakoputkistoa, joustinpalat on samaa osaa kun takaputki. Arvakkaa vaan oliko mitään ehjänä kun haitarit oli säpäleinä, klemmarit irti ja lämpöpellitkin oli palanu puhki. Ei ihme että ääni vähän kovempi kun normaalisti :).

    Tuli askarreltua tänään tarvikejoustoista korvikkeet, laitan kuvaa joskus kun kerkeen. Hintaa korjaukselle tuli 51,90e.
     
  2. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Eihän ne pellit niin vahvat ole mutta että palanut puhki niin on siinä lämpöä ollut!!

    Jenkeissähän on raportoitu että muutama kelkka olisi syttynyt palamaan. Olisiko siinä ollut samantapaisesta jutusta kysymys?
     
  3. znood

    znood Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Mistä liika lämpö johtuu? meinasin laittaa pakosarjan ja putken alkupätkän ympärille autoilussakin käytettyä lämpösuojanauhaa....
     
  4. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Ei aavistustakaan. Mutta mulla laitettu lasikuitu nauhaa koko matkalle uuteen äänen vaimentimeen saakka. Tunnelin aukon kohdalle laitoin vielä lämmönkestävän vesisuojan että lasikuituteippi ei hapristu. Kaasuun vastavuus parani selvästi. Korkeammat pakolämmöt lisää tehoa. Siihen oli joku kaavakin oliko 5 astetta lisää ja 1% tehon nousu. Itse vaihdoin äänenvaimentimenkin samalla ja vaikka dynoa ei olekaan niin kiihtyvyys parani selvästi parantuneen väännön myötä.

    Laitoin lasikuitukääreen testatakseni kuinka hyvin se kestää, sillä jo silloin oli tarkoitus jossain vaiheessa laittaa ahdin. Lasikuitunauha vie turbon slagia pois kun pakokaasut ovat kuumempia niin liikkuu pakoputkessa turbolle nopeammin. Ja onhan siinä sekin että pakoputki ei päästä lämpöä muuanne.

    Aluksi vaan se käryää jonkin aikaa. Mulla 200km oli imelä haju joka tarttui ajokamoihinkin mutta kyllä se loppuu. Veden kanssa sen saisi tiukemmalle mutta tässä tapauksessa ei kannata laittaa koska se voisi ruostuttaa putkea kun siinä ei ole tarvittavaa suojaa. Jos sulla on lämpösuojat ja muut poissa niin suosittelen. Pikkuvaiva tehdä.
     
  5. znood

    znood Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Joo mulla on sitä nauhaa... milläs sitä on laitettu kiinni päistä ? klemmareilla vai ?
     
  6. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Huvittavia juttuja nää pakoputkien eristämiset. Ainoa tehollinen hyöty siitä on se, että jos sillä saadaan esim imuilman / moottoritilan lämpöä pudotettua reilusti, niin sen saattaa jopa huomata. Ja tietysti se ettei lähellä olevat paikat muuten lämpene. Mutta itse pakokaasujen virtaukseen sillä on lähinnä negatiivinen vaikutus. Mitä kuumenpaa kaasu on, niin sitä suurempi on sen tilavuus, ja sitä avarammat paikat se vaatii. No, saattaa teoriassa teho lisääntyä, jos se eristämätön tehoputki on muuten liian avara ko. moottoriin. ;)

    Yamahan putket on rosteria, hitsautuu toki migillä normi langalla, mutta rosterilla tulee parempi.
    Noin kuuman paikan joustoissa ei saisi olla sitä teräslanka punosta / sukkaa sielä sisällä. Autoissa ne on lähes poikkeuksetta ok, mutta ei näissä kireissä laitteissa. Langat kuumetessaan punahehkuun turpoaa, venyy ja menettää joustavuutensa, ja tukkii putken pinta-alasta suuren osan. Eli kokonaan sisäsukaton perusversiokin on parempi, joskaan ne ei ole kovinkaan pitkä ikäisiä. Olen nähnyt "ylikuumenneita" sisäsukka joustoja, jossa on enää vain sormen mentävä reikä keskellä. Ns. Interlock malli on tarkoitettu kuumimpiin paikkoihin. Sen erottaa siitä, että jouston sisällä on sukan tilalla rosterista taipuisaa putkea. Saman tapaista jota myydään metrin ja kahden pätkissä mm. Motonetissa ja Biltemassa yms. Noita interlock joustoja ei vaan ole kovinkaan monesta paikasta saatava. (vielä, mutta ehkä ensi talvena...)
    Ps. Jotain luulen tietäväni aiheesta, jos ei 22 vuoden työkokemus ole ihan hukkaan mennyt...
     
  7. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Biltemasta saat siihen sopivat metalliset nippusiteet. Maksoi 10 kpl noin 7 ekee.
     
  8. znood

    znood Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Siitä vanhasta joustopalasta leikaten tuli "sisäputki" siihen sukkapalaan. Putket joustavat sisäkkäin, pakokaasu ei ole suoraan kosketuksissa teräspunoksiin.

    Ton lasikuitunauhan ideana oli korvata alkuperänen lämmöneriste joka oli palanut pillun päreiksi. Katsotaan miten kestää, mutta ainakin aluksi tuntui käryävän kiitettävästi. Mitään tehonlisäystä tai pakolämpöjä en ala tällä hakemaan.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Laitoin itse vielä suojan tuohon tunnelin kohdalle että nauha ei kastu. kastuessaan se hapristuu helposti. Jenkki foorumilla moni on raportoinut samasta.
     
  10. Athene

    Athene MXZ X-RS 600R E-TEC Competition

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Orkkislämpösuojat... :eek:
    [​IMG]

    Onneks ei oo palanu koko p*ska... ::) :(
     
  11. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Joo, klemmarit löystyneet ja siinäpä sitten tulos; haitarit paskana, lämpösuojat rikki.
    Huoltohommilla olisi nuokin kohteet ehjänä, noiden klemmareiden tarkastuksesta on jenkkifoorumeillakin ollut puhetta.
    Palamiset sielä ovat johtuneet juurikin siitä, että on annettu mennä vaan vaikka pakoäänet on vastanneet suoria putkia.
     
  12. znood

    znood Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Joo, eipä oo kelkalla ajettu muutakun kotiin sen jälkeen kun äänet ilmenivät. Hyvä niin.
    Kyllä se on mun mielestä täys suunnittelu/valmistusmoka jos klemmarit irtoo 4000km ajolla.
     
  13. Kawamasa

    Kawamasa Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Mutta ku aletaan leikkimään ahtimen kans,niin on erittäin suositeltavaa eristää putket,että saadaan virtausnopeus pysymään tasaisena ja kaikki mahdollinen lämpöenergia johdettua turbiinille.
     
  14. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Ja jos tuo juttu noista putki/kaasulämmöistä olis 2-t puolella niin saattasin sanoa jotaki. Mutta nyt en sano. :)
     
  15. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Teoriassa näin, käytännössä ei merkitystä
     
  16. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Samoilla linjoilla, 2t:ssa paljon suurempi merkitys.
     
  17. Kelkkailijantaimi

    Kelkkailijantaimi Lynx re rs 18

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    onko kellään tälläsessä wp:n iskareita alustassa ja muuttuuko paljonkin paremmaksi patikossa
     
  18. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    No sehän riippuu täysin niiden WP:eiden säädöistä, nekään ole vakioita kummoisemmat jos ei oo säädöissä.
     
  19. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Mulla on WP alustassa muttei säädöissä vasta kun syksyllä. En oo ajanu muulla eli en tiedä miten vakio. Vakio GT:tä olen ajanut ja kyllä omani parempi on.
     
  20. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    GT:ssä onki mehukepit alla, koivuvitsatki on paremmat.
     

Suosittele tätä sivua