Avoin kirje kilpakelkkailulle

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä Woody, 14/12/14.

  1. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Terve,

    tässä vuosien saatossa unohtunut tuo sinun kelkailu-ura kisapuolella? Ilmeisesti menestynyt kohtuudella mutta "CV" kiinnostais nähdä.

    Jyrki Mattanen

    MK-DR

    Edith,

    rakentavassa hengessä keskusteltu asioista, monenmoisista. :)
     
  2. rjm

    rjm Pro x 550

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Kyllähän se näin on että joka ikinen kisailija on yhtä tärkeä oli sitten ensimmäinen tai viimeinen. Ihmeellistä tämä toisille v!ttuilu. Tuolla at pisteillä kaikki on kavereita.
     
  3. TT 5900

    TT 5900 Ei menny niinku suunnittelin...

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Hei vaan.
    Otan suuren riskin tätä kirjoittaessani koska Lieksan kisaa ei vielä ole ajettu!!!
    Näen epäkohtia huomattavasti järjestävässä kentässä koska mikään seura joka kelkkailua edustaa niin ei voi montaa vuotta järjestää kisoja tappiolla. Kisaa järjestävänä henkilönä näen mitä kisan tekeminen maksaa. Tuolla edellisinä vuosina olen lukenut kommentteja joissa sanotaan että metsureita olisi vara palkata kun kisa tuottaa 30000e!!!
    En ole nähnyt vastaavaa summaa kisan jälkeen kerhon tilillä.
    On edelleenkin helpompaa purppasta täällä foorumilla kuin järjestää n.120 km käsittävä enskakisa.
    Toivottavasti mennään eteenpäin kelkkailua edistävissä seuroissa eikä vedetä mattoa alta koko hommalta.
    Toisten mustamaalaaminen ei edistä mitään tahoa.
    Edellä kirjoitettu ei edusta muuta kuin minua henkilökohtaisesti.
    T.Tero Tuhkanen
     
  4. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Part #3

    Episodi; päätökset kaudesta 2015.

    Hyvät metsäpolkujen taivaltajat!
    Kaudesta on ajamatta ilmeisesti vain yksi SM sprintti , niin joko nyt voi alkaa tekemään johtopäätöksiä?
    Edelleen lajien kannalta olisi varmaankin parasta palata yksien mestaruuksien sarjaan.
    Ja sitähän jos nyt ei kaikki, niin suurin osa harrastajista kuitenkin haluaa.
    Miksi siis taistella sitä kuljettajien toivetta vastaan kun kuitenkin harrastajistahan kaikki alkaa ja lähtee.

    Voidaanko nyt sitten kilpailijoiden määristä vetää johtopäätöksiä. Oliko jopa tuplasti enemmän ilmoittautuneita sekä startanneita kuljettajia SMK:n kisoissa, en tiedä eikä lienee ole tarvetta alkaa laskemaankaan. Mutta minun mielestä sillä on kuitenkin se isoin merkitys.
    Minua ihmetyttää miksi ei jotkut kerhot halua enemmän kuljettajia kisoihinsa. Tai ehkä haluavat mutta tietoisesti silti järjestävät kilpailut pienemmälle kuljettaja joukolle.
    Oikeasti, minkä vuoksi? Kisakelkkailijoiden edun tai lajien arvostuksen vuoksiko? No ei varmasti.
    Aivan varmasti kisoja pääsee järjestämään jokainen kerho halutessaan myös yhden kattojärjestön mukana. Ja mikä siinä olisi myös hyvää, niin kerhoille ”huili vuosi” olisi välillä mahdollista sekä luonnollisesti ne kuljettaja määrät olisivat silloin niin hyvät kuin mahdollista.
    Mitkään henkilökohtaiset asiat eivät saisi olla päätösten takana, vaan lajin ja kuljettajien sekä kerhojen etu pääosissa.
    Mikä ihme on sitten yhtenäisyyden este? Ei ainakaan minun kirjoitukset eikä myöskään mitkään muutkaan henkilökemiat.

    Voiko myös sen esillä olleen yhteistyön jo kylmästi haudata? Ainakin minun mielestä voi.
    Vaikka ei minulla mitään sitä vastaan olisikaan kun kuskien tyytyväisyys on paljon tärkeämpi kuin minun mielipiteeni, mutta eihän se yhteistyö tule onnistumaan. En ainakaan usko.
    Myös erittäin hyvä kommentti tuli matkan varrella yhteistyöstä.
    Eli, jos siihen ratkaisuun päädyttäisiin, niin silloin sen täytyisi koskea kaikkia lajeja. Ts. Myös crossi ja vesicrossi sekä kiiharit mukaan.
    Sekö olisi portti yhteistyöhön? Empään usko siihenkään, enkä usko, että sitä kukaan edes haluaakaan mutta ymmärrän pointin silloin yhteistyön tasapuolisuudessa.
    Toki voihan tulevaisuudessa olla kaikki mahdollista.

    Huonoin vaihtoehto kuitenkin on, että seuraava kausi ajetaan jälleen kahdella järjestöllä päällekkäin ja aivan varmasti myös kisoja tulee silloin päällekkäin.
    Ja nyt se vahvasti niin vaikuttaa, että tämä sama jatkuu myös tulevalla kaudella. Toivottavasti kuitenkin ei.

    Mutta oikeestansa sehän ei ole minun murhe. Tai onhan se murhe mutta ei enää stressiä aiheuttava. Kuskien kannalta murhe kuitenkin on jos tilanne jatkuu samana.

    Minun puolesta on myös nyt kausi ajettu ja ettei nyt tulisi kenellekään oikoluku virheitä, niin en ole nyt haukkunut kuin tilannetta. Ja se oikeasti sitä korjausta kaipaisikin.
    -t-
     
  5. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: Avoin kirje kilpakelkkailulle

    Huh hellettä!

    On se kovaa peliä tämä Mk-Enduro ja se elää vahvasti myös juhannus viikolla.
    Tiimit ja kuljettajat esittelevät uusia laitteitaan feississä ja sehän on hieno homma kuin mikäkin. Ja jos tästä politiikkakin otetaan esiin, niin kuskien kaupat työllistää ja raha kiertää sekä siinä saa kauppiaatkin hieman itselleen. Ja menee niistä iso osa myös yhteiseen hyväänkin. Esimerkiksi edusk.puh.miehen Audiinkin(n.140000€) ja ulkomaalaista kulttuuriperintöä vaalivien raiskaajien ja myymälä varkaitten jahtiin. 8) Mutta se politiikasta.

    Mutta mitenköhän jaksaa tuo SMK:n Gevät Gaalassa kuljettajien esittämä raha sarja? Tuollahan siittä oli jo puhetta http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=82177.1065.

    Tässä nyt kuitenkin lainaus tekstistä, niin ei tarvitse siirtyä sinne lukemaan:

    -Kokouksen jälkeen tuli myös voimakkaasti esille Pro luokan raha palkinnot mutta siten, että kuljettajat itse rahoittaisivat ne palkinnot. Esim. kuljettajat maksaisivat 250€ sarjamaksun mikä sitten kauden päätteeksi jaettaisiin kolmen parhaan kesken.
    Lupasin tämänkin tuoda esille, mutta tämä on mielestäni sellainen asia mikä pitää ensisijaisesti tulla kuljettajien edustajien kautta, eli metsurien metsuri ja metsien kuningas Hannu Härkösen kautta otettaisiin asiaa käpistelyyn.
    Annetaan toki Hannun puhallella hetki ja ottaa aivan rauhassa kelkka lomaa rankan kauden jälkeen.-


    Ja koska esitys on kuskeilta, niin siihen varmasti otetaan kantaa SMK:n hallituksen kokouksessa. Ja hienoa on, että kuljettajat myös ottavat osaa ja kantaa oman lajin kehitykseen. Niin se pitääkin mennä. Niinkuin nyt kuskien edustajatkin olivat tehneet hienon esityksen yhdestä sarjasta, enkä minä ole vielä lyhyt vartista Fiskarssia kaivoon heittänyt sen puolesta. Ja kuka hullu nyt kolmattakin sarjaa toivois? ;D

    SML:kin piti enska kokouksen viimme viikonloppuna Rovaniemellä ja toivottavasti saamme kokouksen kulusta lähiaikoina jonkinlaisen tiivistelmän tai pöytäkirjan luettavaksi?

    Mutta sitten oli tämmöinen viesti poistettu jostain topikista ja kuulemma politiikan takia.

    -Meillä on nyt jo kaksi sarjaa,miksi pitää hämmentää asiaa vielä kolmannella sarjalla?
    Vastauksella että arvostus nykyään ei riitä ei kelpaa,tämä ei ainakaan sitä lisää.
    Jotenkin vaan valitettavasti tuntuu siltä että yritetään vaan sotkea lisää.
    Ajatushan on hieno että ajajat saa rahaa kun menestyy.
    Pitäiskö nyt kumminkin keskittyä siihen että saataisiin sopu SML/SMK ja ajettaisiin vain YKSI sarja olkoon se sitten kumpi tahansa-


    Nimimerkki wäinö oli tämän rustaillut ja jos tämä oli politiikkaa, niin yhtä pehmeästi ei ole politiikkaa harjoittaneet kuin Jyrki ja Jutta Brysselissä :D

    Mutta että tämmöistä tällä kertaa paitsi, että viettäkeehän rauhallisesti tämä amatöörien kalenterijuhla. ;)

    Terveisin pehmeästi
    -t-
     

Suosittele tätä sivua