Crossikypärä vs. umpikypärä

Keskustelun 'Arvostelut' on aloittanut käyttäjä fourstroke, 5/4/07.

  1. Kiertokanki

    Kiertokanki Evo 500

    Onko muilla sitä ongelmaa että omat silmälasit huurtuu hitaammassa vauhdissa crossipottaa käytettäessä, minä tiivistin ajolasien alaosaa jeesusteipillä ettei hengityshöyry nousisi ajolasien sisään, auttoi ehkä vähän.

    Sen lipan minä heitin takavasemmalle siksi että saa helpommin nostettua ajolasit otsalle.
     
  2. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Kokeileppa HJC:n kuonokoppaa.. (arvosteluista löytyy oikeen kuvan kanssa.. tai ainakin löytyi)
     
  3. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Kylläpä sitä on ikä tullu ajettua crossikypärällä. Näyttävämmän näköinen ja toimiva paketti hyvillä laseilla, niin mitä sitä vaihtelemaan. On kokeiltu modulaaria ja umpikypärää, mutta se leuan ahtaus ei vain sovi minun kallolle kyllä yhtään.
     
  4. IJN

    IJN Guest

    No ei tieteskää ku olet tollanen vesipää :)
     
  5. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    ;D

    Mutta oikeasti ei vain happikulje riittävän hyvin tuollaisissa kypärissä meikäläisellä. Jotain ahtauskammoaki vissii...
     
  6. IJN

    IJN Guest

    Sama. Modularia kokkeilin ja tuumasin että ei tää oo mulle.
     
  7. lunxi

    lunxi Polaris Rmk assault 800cc

    kummanki omistan mutta parempi tuo rossipotta on kelkkailessa:D
     
  8. Stained

    Stained Rattikelkka

    Kyllä se crossikypärä pittää jokapojalla olla. :) Se lasien huurtuminenki on pitkälti mulla ainaki kiinni huppulakista. Jos on semmonen umpinainen niin silloin kyllä huurtuu lasit, mut jos on ihan semmonen missä on nenälle ja suulle aukot niin ei kyllä huurru muuten ku sisälle mentäessä.

    Onko kellään tämäntyylistä pottaa? Onkohan käytännöllinen??

    http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/Products/34311-2975344/34311-2975344.jpg
     
  9. REVyy

    REVyy MX Z 600 X-RS

    Ajan nyt tollasella kolmatta kautta. Pitkillä suorilla ja järvenjäällä käännän visiirin tuulensuojaksi. Alla tietysti normaalit ajolasit. Ei tarvii teippi yms virityksiä. Lisäksi mulla on siinä tarvike hengtysilmanohjain ==> ei huurru. Hyvä on ja toimii. Toisena kypäränä HJC, mut aika vähiin sen käyttö jäänyt.
     
  10. Stained

    Stained Rattikelkka

    Eli kelkkailussa toimii. Miten kesällä moottoripyörän kanssa??
     
  11. REVyy

    REVyy MX Z 600 X-RS

    Kesällä kyykyllä ajettaessa toi on mulla kakkoskypäränä. Kaupunkiajossa ok. Lippa pois, tumma visiiri, musta kypärä. Onhan se katu uskottavan näköinen. Kuumilla keleillä hyvä tuuletus leuasta. Kyytiläisellä ollu Italian reissulla, eikä valituksia kuulunut. Sit kun mennään isoa kovaa autobaanalla, niin kyllä Shoei parempi on.
     
  12. Stick

    Stick Guest

    Jep,

    Kyllä se crossikypärä on parempi, ja myös komiampi. Umpikypärää joskus aina kokeilen, niin aina huurtuu visiiri.
    Itellä ei oo omaa crossikypärää, mutta kyllä mie sen hommaan.
    Pikkuveljellä on jo ja laseina sillä on Bilteman lasit.
     
  13. asddsa

    asddsa BD 3700 RE

    Itse kans tänä vuona vaihdoin umpikypärän zeussin rossi malliseen ja täytyy sanoa, että paluuta ei oo enään umpikypärään. :)
     
  14. Okcelbo

    Okcelbo Well-Known Member

    Vaihdoin täksi talveksi rossimallin Brp Modulariin, ja paluuta rossipottiin ei tule.
     
  15. kakkis

    kakkis Titanic

    kyllä mie en rossipottaa umpinaiseen vaihda... lasit ei huurru ku käyttää hyvää huppua, itellä finnsvala... ja nenän päällä laseissa hengityksen ohjain... monta monituista vuotta ajanu rossilla ja tuhansia kilomeettereitä. vuodessa tulee liki 10 000 km ja edellisessä 1000:n kilometrin reissulla oli 35 astetta pakkasta ja ainut missä tuntu kylmä oli kaulassa, mikä ei tosin johdu kypärästä. mutta en usko että on olemassa sitä ainoaa oikeaa vaihtoehtoa, vaan kukin kuski tietää itse parhaiten mikä itselle sopii, toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä ja tilanteesta riippuen joku saattaa tykätä sekä että... ;D
     
  16. Okcelbo

    Okcelbo Well-Known Member

    No näinhän seon asia  :D
     
  17. Okcelbo

    Okcelbo Well-Known Member

    Ai niin, kiitokset T-Catille ohjeista kypärän modifiointiin  :)
     
  18. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Oleppa hyvä :)
     
  19. make91

    make91 Well-Known Member

    kyllähän tuo rossikypärä on kelkkailua varten :D
     
  20. lynx 320

    lynx 320 Lynellä mennään!

    Niin se on minunkin mielestä!
     

Suosittele tätä sivua