Crossikypärä vs. umpikypärä

Keskustelun 'Arvostelut' on aloittanut käyttäjä fourstroke, 5/4/07.

  1. jpt10

    jpt10 ac crossfire 6

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    pitäs uusia tuo hjc.ollu jo 5v .joku kevyempi rossi malli pitää laittaa.
     
  2. A3ttu

    A3ttu lynx 250/377.

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    ite tulee ainakin pidettyä rossikypärää. :)
     
  3. M.A.J

    M.A.J Ski-doo

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Joskus alussa pietin umpikypärää mutta kyllä se vaihtu crossimalliin! On se jotenki mukavampi ja käytännöllisempi tuo crossikypärä.
     
  4. Rambe

    Rambe rave 800 sp -01, summit 470/583 -94

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Enpä muista yhtään reissua,ettei huurtumisesta olis ollu haittaa,välillä pakko ottaa lasit pois ku ei näe mitään. Siis hjc:n krossikypärä,smithin lasit plus hengitysmaski sekä erilaisia kypärälakkeja, aina sama virsi.. Sitten jos ei huurru,ni vähintään tuulee silmiin jostakin raosta,ettei näe sen vuoksi mitään ku vesi valuu silmistä.. Eli, jos ovat tiiviit -> huurtuu, jos eivät huurru -> käy veto.. Vali vali. :)
    Brp:n modulaaria testasin,on kyllä tiivis mutta alkoi huurtumaan. Otin tosin siitä sen hengitysmaskin pois ku tuntui että tukehtuu!! Painaa se sen verran tiukkaan kypärälakin suun ja nenän eteen.. Pitäis vielä koettaa avonaisemman lakin ja maskin kera, vois olla hyvä.
     
  5. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    HJC ja lämmitettävä visiiri, ei ehkä halvin mutta toimii!
     
  6. ProJumi

    ProJumi 850 Rmk - 19

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Mulla on edelleenki liian iso nenä pitää umpikypärää ;D Eli
    crossikypärää mää pitelen
     
  7. Porokone

    Porokone Well-Known Member

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Umpikypärä ja Crossikypärä löytyy. Crassikypärässä pysyy pää viileenä paremmin
     
  8. hice

    hice polaris fusion 600 h.o

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    rossikypärää tulee pidettyä :)
     
  9. Kuuppinen

    Kuuppinen Member

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Itse käyttäny koko kelkkailu uran ajan crossi kypärää.Kokeillut kerran umpikypärää ei ollut minun juttu.Tällä hetkellä HJC carbon ja smitin lasit.Kypärä on todella mielyttävä ja kevyt.Ei tule enää ostettua mitään painavempaa mallia.Ainua minkä kanssa on ollut hakemista on kypärähuppu mutta siihenkin tuntuu löytyneen paras ratkaisu.Se on ihan perus puuvilla huppu kovemmilla pakkasilla pikkusen teippiä pottaan ja menoksi. ;D ;D ;D ;D
     
  10. Jonttee!

    Jonttee! Well-Known Member

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Mulla on tollanen Airohin crossi kyprä. Se on tosi hyvä päässä, eikä paina paljoa.
    Ennen mulla oli joku halpa umpikypärä toimi hyvin kesällä, mutta kun tuli vähän kylmempi, niin visiiri huurtu heti.
    Eipä oo ikinä vielä huurtunu lasit crossi kypärässä. :)
     
  11. Pekko

    Pekko Arctic Cat F6 SnoPro

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Sen jälkeen oon aina pitäny umpikypärää kun toinen poski paleltu huolella, oli ihan valkoinen n. viikon ajan. Ajoin siis silloin crossikypärä päässä. Mut viime kesenä tuli uus crossikypärä, Airohin kypärä ja Smithin lasit peililinssillä. En oo vielä päässy testailemaan, paitsi mopoilun parissa.

    Vois tulla jo hiihtoloma, niin suuntana Porttipahtaa... 8)
     
  12. MX Z

    MX Z Lynx rave 800H.O

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Viimeinen konsti on sitten ostaa laadukas kypärämyssy, joka ei päästä viimaa läpi. Varmasti toimii.
     
  13. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Mä oon kokeillu nyt talvena muutamana useampaa eri crossikypärä/ajolasit yhdistelmää eikä pergeles löydy sopivaa. Aina vuotaa silimät
    päästä kun vauhtia on vähänkin yli 30 km/h. Täksi talveksi löyty sitten Lazerin modulaarikypärä ja kas, silimät pysyy kuivana eikä mee
    edes visiiri huuruun. Naamakaan ei jäädy kun on hyvä kypärähuppu. Painaa tietysti ku synti, mutta tällä hetkellä ei oo mitään hinkua
    palata crossikypärän pariin vaikka se onkin tietty megagigayyperpaljon hienompi mitä tuollainen pappapotta. Ulkonäkö ennen kaikkea ;D
     
  14. Rambe

    Rambe rave 800 sp -01, summit 470/583 -94

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Mistä ostit tuon??
     
  15. Okcelbo

    Okcelbo Well-Known Member

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Senverran tuosta Lazerin modulaarista (Revolution), että Brp kauppiaat myy samaa kypärää Brp Modular nimellä, itse ostin ko. kypärän viime talvena Kempeleen Ojan Raudasta ja tyytyväinen olen ollut.
     
  16. Rambe

    Rambe rave 800 sp -01, summit 470/583 -94

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Joo oon kokeillu sitä brp:n versiota,oli kyllä hyvä! Mutta jos tuo lazer olis vähän halvempi. ;)
     
  17. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Lazerin ostin nettikaupasta, www.superbikers.fi kuten nykyään kaikki muutkin ajokamat.
    Ko. liikkeessä on asiakaspalvelu pikkasen eri tasolla mitä muissa liikkeissä, joiden kans olen asioinut.

    Meni kai nyt mainostamisen puolelle, toivottavasti ei. Mutta munkin käsittääkseni tuo Lazerin potta
    on prikulleen sama ku BRP:n "oma" modulaarikypärä. Hintaa en muista, löytynee netin syövereistä.
     
  18. Rambe

    Rambe rave 800 sp -01, summit 470/583 -94

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Googlettelin asiaa ja näyttää siltä että tuo lazer on kalliimpi.. Mistä sait tuohon hintaan pottasi? 335e maksais T.Hirvosella brp modular.
     
  19. rn78

    rn78 Guest

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    HJC:n umpikypärä lämpövisiirillä on toiminut minulla hyvin. Suojaa naamaa hyvin ja pelittää kovallakin pakkasella. Entiset umpikypärät huurtuivat aina 25 pakkasessa :p
     
  20. juice82

    juice82 R-evo 05´ 600 sdi

    Vs: Crossikypärä vs. umpikypärä

    Mistä tohon hjc:n kypärään löysit lämpövisiirin?
     

Suosittele tätä sivua