F 7 -06?

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä rreipas, 15/3/06.

  1. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    no perskeles iskin silmäni tollaseen oranssiin kattilaan
    jos hiukan sais kommentteja millanen peli on roiskia menemään
    ja tietty onko millasia tyyppivikoja/takuu remppoja ollu ?
    kiitos kovasti jo etukäteen ;D
     
  2. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    kohtalo toveri ;D mulla kans semmone kiikarissa... kaverin eukko osti f6 ja vähä oon sitä kokeillu.makia peli ja nätti ajaa seisaaltaan 8) huollossa sanovat että 05 ja 06 malleille ei oo tarvinu tehä ,mitää... äffä alle ja menoks ;D
     
  3. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Juu, ei noissa 05/06 malleissa tietääkseni mitään tyyppivikoja ole ollut, toki yksittäisiä vikoja eri kelkoissa, niinkuin on aina. Mutta, niitäkin vähän.
     
  4. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    ai rohkeesti vaan cattila kauppaan siis?
     
  5. AAKE

    AAKE F8-09 F 6 -06

    Ähvä alle ja menoksi
     
  6. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Minulle tämä -05 F6 oli ensimmäinen catti bombon kelkkojen jälkeen, ja merkissä pysyn. Kelkka on ollut todella hyvä, kestänyt minulla ihan hyvin (toki takuuseen on korjattu, mutta johtuu ajotyylistä, kait..) ja takuut on hoidettu hyvin ja nopeasti. Takuukorjausten takia kelkka on seissyt vain yhden maanantai päivän... Ajettavuudesta olen pitänyt ja niinkuin jokin lehti mainitsikin, ei tarvitse alkaa ostamaan parempaa palikkaa alustaan, vaan säätämällä saa sopivan. Niin, kyselit minkälaisia takuuremppoja on ollut. Viime talvena vaihdettiin takuuseen sytytystulppa. Viime kesänä vaihdettiin takuuseen liukurungot ja molemmat telaston pukit sekä istuin. Tänä talvena on vaihdettu ohjaustangon akseli. Huollot olen teettänyt myyjän ohjeen mukaan merkkiliikkeessä, yhteiskustannukset tähän asti 14,- (hintaan kuului vielä kaksi Catin lippistä ;D), eli ei kallista ainakaan minulle. Samasta porukasta tiedät varmaan pari muutakin Kissa-kuskia, Jukan ja Jarkon Joutsenosta. Heillä ei ole mennyt mitään, paitsi Jarkolla tietty se kuomu siellä radalla...
     
  7. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    no hitto kai se on sit huomenna mentävä hieroo henkilökohtasenpankkineuvojanpolvee..... ;D
    se on vaan vi#un hienon näkönen oranssina
    sen takii kyselin etten ihan possuu pussissa taas ostas
    mut onha uudella aina takuu

    mite toi ilmaiskareiden säätö hoituu jollai pumpullako?
    ja sit vaan koittaa menikö syteen vai saveen?
    en vaan oo kyseiseen systeemiin perehtyny...vielä


    EDIT. Hiukan kaunistelin -Frosty
     
  8. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    joo tiijän ne poijaat jokos jukka ja time on tulle rukalta pois
    tää oli jo ot:tä mut so what
     
  9. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Juu, kelkan mukana tulee pumppu, jolla voit "vaihtaa" jouset mieleiseksesi. Eli, toimenpide vastaa jousien vaihtoa eikä sitä väärää tapaa, lisätä esijännitystä... Lisäksi, jos haluat progressiivisuutta lisää, niin laita 10ml öljyä ilmataskuihin.

    Pojat on vielä Rukalla.
     
  10. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    tossahan joutuu siis taas opettelee alustan säätämisen ihan uudestaan jos sitä nytkään osaan nykyisestä kelkasta
    onko nuo ilma jutskat toiminu hyvin

    luin tossa jotain vanhaa mk-lehtee ni siin oli ne ilmat karannu pihalle alkuunsa???
    se oli joku testi juttu
     
  11. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Mikä penkkiin tuli et vaihettiin? ja mistä johtu et liukurungot vaihettiin?

    Helppo on kyllä säätää ja saa melekeen jokaiselle omanlaisen mut etupukin jousi on sellanen jonka monet on joutunu ostamaan (kuin myös allekirjoittanut) ja hinta riippuu ihan siitä kuin jäykkää sinne laittaa ja mistä ostaa


    Elikkäs huoletta osta poies vaan. Ja ihan vaan vinkiksi että ne tehot on yllättävät (ja nautittavat) ;)
     
  12. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Juu, etupukin jousi minullekin on tullut Öhläriltä... Ilmat on kestänyt minulla hyvin iskareissa, jopa kesän jälkeen oli paineet tallella.

    Istuin vaihdettiin takuuseen, kun oli etualakulmat ratkenneet vähäsen... Liukurungot vaihdettiin, koska olivat murtuneet. Telaston pukit siksi, kun olivat vääntyneet. Lisäksi olivat laittaneet takuuna uudet liukumuovit ja itse kadottamieni takapukin jousen kiristimen lukitusprikat :) Eli, ei voi valittaa!
     
  13. machz

    machz Guest

    Catiskalla on kyllä hyvällä mallilla takuuasiat/suhteet myyjään! Eipä ole kyllä itelläkään ollut monien kelkkojen ja useamman merkin takuuasioissa valittamista. Vaikuttaa varmaan yleisesti jokaisella asenne ja oma tietämys tekniikasta. Ja mulla tuo ajotyyli on kans raaka, kuin myös Catiska kertoillut omastaan.
    Ja ihmisten tekemiähän ne nämäkin vehkeet ovat, eli kai ne maanantai kappaleetkin... ::)

    rönsyilee aiheesta, mitä sitten...
     
  14. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    no ni ekat kilsat ajettu cattilalla
    ei käänny mihinkään keulii kauheesti ja kiihtyy ihan niiku hyvin
    ja kaasun kun painaa pohjaan äkkii nimiettii hetken ja ihan kun röpöttäs et oisko rikkaalla?

    mut jestas mikä ero jammuun vetää patikossa ;D
     
  15. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Noh, onneksi olkoon Kisusta!

    Kääntyminen on melko helposti autettu kun heität ne vakioraudat kuuseen ja jotain parempaa tilalle. Itse suosittelisin Stud Boys Shaper 7,5" rautoja, mutta kotomaastakin löytyy ihan hyviä. Alustaa kun säädät vielä, niin sekin auttaa siihen kääntymiseen ja alkaa kulkea patikossakin kunnolla. Rikkaalla käyntiin tulee varmaankin lääke, kun saat enemmän kilsoja koneeseen --> loppuu sisäänajo-ohjelma ;)
     
  16. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    mut siihen huonoon kääntymiseen on osittain tai kokonaan syynä se kun siinä pailakassa ei käänny sukset kun tosi vähän vaikka tanko on poikittain ja se tankokin on niin alhaalla et sitäkin joutuu nostamaan :eek:->hyvä hommeli tossa kelkassa on se et sitä "emäputkea"siis sitä mihin tanko kiinnittyy saa helposti siirrettyä 2-3cm eteenpäin, tietysti pitää pikkusen koppaa puukottaa mut se pientä. ;)
     
  17. frosty

    frosty Well-Known Member

    Ai niinkö näin? ;D

    [​IMG]
     
  18. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    just noin heh  ;D 20-30cm
     
  19. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    juu hei mite niihin etukeppeihin saa vaimennuksia lisää kun ei noilla voi oikein ajaa->7,5bar painetta ni ei vajota nurkkia enää mut pomppii ku mikäkii eli vaimennuksia täytys saada lisää ja isolla kädellä kokolaitteeseen, eli siis voiko ilma jutskia normaalisti simmata?
    Rreipas särki kelkan jo kaks kertaa->ekalla kerralla naru stoppi teki tenän vaikkei sitä käytettykkään....noh johot sivareilla poikki taas pelas, ennen kuin katkes pultti telastosta sielt mikä pitää hakaneuloja paikoillaan siis yläkääntöpyöriltä....se halvaanuttikii koko keksinnön kärrillä haku kuntoon. ;)

    Mites se ohjelma ruiskuun, vaihetaanko se autom. ekassa huollossa ku ei tol oikein voi ajaa ku röpöttää ja sit herää myöhään??

    Juu ja mites niihi kytkimeen ja kakkosvariin niitä palikoita??? on nimittäin pikkusen liika nopeeta tuo isomman pykälän mättäminen sisään ja terävyys puuttuu kokonaan->hyvät ja "halvat"konstit ois nyt kullan kalliita ::)
     
  20. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Tosta ilman lisäyksestä se nimittäin toimi juuri niiku toisinpäin ku sanoit eli vaikutus oli sam ku ois ruuvannu jousen esijännityksen tapiiiiii...n...
    Eli muuttu pintakovaks ja hirveeks pomppijaks->ponnistaa hyppyreistäkin niiku oikein korkeelle ja ampuu keulaa taivasta kohti, et sillei...auttaako toi öljy "simmaukseen"vaiko vain ettei pohjaa?
     

Suosittele tätä sivua