Kärryprojekti

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä saarikoski, 20/10/13.

  1. saarikoski

    saarikoski Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    Kolmemillinen rosteriputki johon on hitsattu 20asteen kulmat ja on vahvistettu plootulla oikenee mahdollisesti tollasilla massoilla...?

    Iskareiden lisääminen hillitsis tuon kärryn pomppimista ja parantais jousitusominaisuuksia tuossa mun kärrryn tapauksessa tai missä vaan vastaavassa 750kg kärryssä jossa noin 350kg kokonaismassa..?

    Jäykkäakselinen esim venetraileri kyydissä vaikka 800kg vene ottaa samaan monttuun ajettaessa pienempää iskua rakenteisiin mitä tuo mun kötöstys?

    Ja sit vielä miten eroaa voiman kulku aisasta renkaisiin tuossa mun kärryssä vrt ostosiin kiinteäaisasiin jossa aisa on hitsattu suoraan lavan pohjaan 90kulmaan kahteen pellistä pokattuun profiiliin..
     
  2. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    Sama! ;D

    Tuosta tuli mieleen että saisko tämän rekisteröityä työmaakopiksi? Ilman kilpiä vetelis sen 60kmh ja laittais kyytiin sen verran tavaraa mitä kestää ja kyytissä pysyy...? ;D
     
  3. saarikoski

    saarikoski Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    Onhan siinä....oisko 20cm aika lähelle.. aisa, runkopalkit ja akseli kaikki samalla tasolla..
    Menee siittä mistä autokin.
     
  4. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    Hyvä ketjuhan tästä kehkeytyy.

    (Miksen minä ole onnistunu alottaan näin hyvää tinkaa taas aikoihin? :eek: Pitänee yrittää enemmän..)
     
  5. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    Kokeilitko esim tuota fastmx:n ehdottamaa testiä? Kokeilepa huvikses, ota vaikka ihan videolle ja laita linkki tänne. Josko se sit menis jakeluun? Tehdastekonen kampe nimittäin joustaa vielä siinä kohtaa, mutta tuo sun kötöstys ei.

    Tuo venetrailerivertaus oli hiukka heikko, nittä ei noilla massoilla ole jousittamattomana. Meillä 500 kantavuudella oleva ja sekin on jousitettu.

    Täällä ei ole kukaan esittäny järkeenkäyvää perustelua sille että tuo sun jousitus toimis, perusteluja on kyllä sille miksi se ei tule toimiman. Sitäkö ei kannata uskoa?
     
  6. saarikoski

    saarikoski Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    Rekisteröidään vaikka kylpytynnyrin kuljetusalustaks tai liikuteltavaks auringonottolaveriks.
     
  7. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    Niin sehän semmonen hyvä vaihtoehto, ku kelkkakärryä oli tarkotus tehä ni tällanen siitä tuli vaikka kuinka varottelivat ;)
     
  8. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    isonnettuna sama teksti ettei jokaisen tarvi erikseen isontaa....

    (Miksen minä ole onnistunu alottaan näin hyvää tinkaa taas aikoihin? :eek: Pitänee yrittää enemmän..)
     
  9. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    Et sitte isommaksi saanu?
     
  10. Stinky

    Stinky 2016 M8000 Hardcore 162

    Vs: Kärryprojekti

    Sehän on sillon hinattava laite. Neki pitää nykyään olla kilvissä ja samoja määräyksiä sovelletaan ku tavan perävaunuihin. Traktorin perävaunuksi kyllä. Niissä ei tartte kilpiä. ;D


    Miksi niin? Ihan saman iskun se ottaa vastaan kuin tuo sinun kötöstys 800kg kuormalla. Jäykkiähän ne iskun suhteen on molemmat. Sen verran tuo sinun tekeleesi eroaa jäykästä, että montun jälkeiset pomput on jousitettuja.

    Montako jäykkäakselista venetraileria oot muuten nähny kilvissä? Ja vieläpä jarrullista? Yhen jarruttoman olen nähny ja siinäki 60km/h nopeuskilpi perässä. Kilvettömiä "rantatrailereita" ne jäykkikset yleensä on.
     
  11. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    No olishan sen saanu isommaksikin. vituttaa tuommoset pienennykset että jokainen käyttäjä joutuu ite isontaan sen että näkee että mitä siinä lukee! VITUUTSAATANA"
     
  12. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    Tämä oli mulle uus tieto, kiitoksia siitä! :)
    (hyödyllinen tämäki rojektitopikki! ;D)
     
  13. saarikoski

    saarikoski Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    Eli sää stinky väität että tuo ei jousta töyssyissä ollenkaan...näinkö?
     
  14. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    No mikset sitte laittanu? ???
     
  15. Stinky

    Stinky 2016 M8000 Hardcore 162

  16. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    No mikä siinä olis ollu sitte se "itseisarvo"? Laitoin sen verran että ei silmälasipäidenkään tarvis zoomailla... Vittu mikä kärry-rojekti, pitäis vielä wt ja 59 hommat säätää samaan niin saatas nalleki sulle kaveriks..... :D

    Vittu! ;D
     
  17. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

  18. Stinky

    Stinky 2016 M8000 Hardcore 162

    Vs: Kärryprojekti

    Väitän että se ottaa töyssyn vastaan kuin jäykkäakselinen. Se on eri asia mitä töyssyn jälkeen tapahtuu. Eikös se juuri ole jousituksen idea että se vaimentaa töyssyt?
     
  19. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    No vähintään 38, että näkis se sokea reettaki. Mutta viisysihommathan ei sovi tähän olleskaan. Ne viisysin puolestapuhumiset ku perustuu tiukkaan faktaan eikä mutuiluun, ja sisältävät pelkkää tiukkaa asiaa.

    Niin kerta. ;D
     
  20. saarikoski

    saarikoski Well-Known Member

    Vs: Kärryprojekti

    Lähti sille raiteelle, että mää paketoin tän jutun tässä kohtaa ja otetaan vittuun koko rojekti..

    Teen kärryn valmiiks ja käyn konttorilla kun jaksan/uskallan ja päivittelen jotain jos päivittelen joskus.. Jankuttaminen on mun osalta tässä..

    Olkaa hyvä jatkakaa fonttien kans pelleilyä vaan ja 100% laillisia ja alustageometrisia rojekteja..
     

Suosittele tätä sivua